Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory Board råd

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 15
Fra  Brugt-it Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg søger folk, der har erfaring med advisory board (enten selv er med i et eller har lavet et)

Jeg er helt med på præmissen for et advisory board, men hvordan med løn? Forventes det, at medlemmerne får løn eller naturalier for sin deltagelse? eller hvordan er kutymen?

Det kommer selvfølgelig nok an på setuppet, men advisory boardet skal mødes ca. én gang i kvartalet i en varighed af et par timer. 

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert.

Men... tror ikke at det er normalt for et sådan board at mødes som det kendes fra bestyrrelser, mere en slags "go to guy" når behovet opstår.

De er jo rådgivere med hver deres ekspert viden.

Du skal finde disse eksperter og spørge om de vil være med. Mange har lyst til at hjælpe og deler gerne ud af viden. Andre vil måske have optioner afhængigt af hvor meget tid de skal ligge i det. Andre igen, penge.. du finder kun svaret ved at spørge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - du må høre dem du er tæt nok på, til at du kan invitere dem i advisory board som ofte er en bestyrelse liget - uden egentligt ansvar for medlemmerne og derfor billigere. Naturalier eller penge er samme sag her - værdien skal indberettes som løn hvis de er lønnet (helt som en bestyrelse)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob, jeg har en del års erfaring med bestyrelsesarbejde og en uddannelse i professionelt bestyrelsesarbejde (fra Business Institute, Aalborg).

Advisory Board er en god løsning for nystartede eller små løsninger. Den er mere uformel, ejer afgiver ikke beslutningskompetencer på samme måde som i en formel bestyrelse. MEN - den kræver mere styring af ejer - med andre ord - du skal selv sørge for, at du får de rette kompetencer sammensat og, at de bidrager med det du har brug for.

Ang. honorar - så begge dele - nogle advisory boards er ulønnede og det kan man få folk til, hvis de har en særlig interesse i din virksomhed eller din branche - eller vil gøre det i 6 mdr for derefter at overgå til honorar. Eller der er honorar på, men det er altid mindre end i en formel bestyrelse.

En god måde at opstarte advisory board er at holde en slags bestyrelsesworkshop: du inviterer mulige kandidater, byder på noget godt at spise, sender dem materiale på forhånd, og kører det lidt som en strategi-workshop.

Det kan du få vældig meget ud af - samtidig med, at du vurderer, hvem du gerne vil have siddende i et advisory board. Det har jeg i hvertfald haft god erfaring med :)

Du er velkommen til at kontakte mig på roussis@mail.dk hvis du vil have mere sparring. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)