Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering og bogføring af internet ordre

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en internet butik som dagligt har mange salgs faktura som skal bogføres og det tager lang tid, så jeg tænkte på, hvordan gør andre netbutikker med mange salgsfaktura og lager styring det, jeg kan ikke forstå at der skal gå så meget tid med det. (1 ansat kun til at bogføre hver dag) kan det passe?

Hos os forgår det nogenlunde så ledes.

En ordre sælges på nettet og herefter hiver vi den over i regnskabsprogrammet (Stellar) hvor vi kan rette i den hvis der er ændringer eller lign. Så bliver den bogført og betalingen hævet på kortet.

Dagen efter har vores bogholder fat i fakturaen kontrollere at beløbet er gået ind på debitor kundenummert og udligner posten. 

Lad mig høre hvad i andre gør og gode ider til hvordan det kan gøres letter.

Mvh Allan

Hedestoker.dk

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er kontrollen af, at posterne er kørt ind i bogholderiet nødvendigt?

Burde dette ikke gå automatisk uden kontrol?

MvH

Peter

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo det jeg ikke lige ved om det nødvendigt, men efter hvad vores egen revisor siger (uden han er hel sikker på om det kan gøres på en letter måde), er det den måde vi er nød til at gøre det på for at holde styr på om alle debitorer betaler.

Jeg kan jo ikke forstå at det ikke kan gøres letter, hvordan gør andre net/butikker som har rigtig mange forskellige kunder det?

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver ordren automatisk smidt over i Stellar, eller sidder i selv og taster den derovre?

Hvis det gøres manuelt, ville i kunne spare en del tid på at få det automatiseret :-)

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den kommer automatisk over i stellar så det er ikke nogen problem.

Men jeg syntes at der går meget tid med at bogholderen skal side og tjekke om pengene er kommet ind og herefter udligne dem på hver enkelt konto, når det køre med kortbetaling kan jeg ikke forstå at det ikke kan glide letter.

 

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når i kører det på ordre-niveau, så er det jo vigtigt at de udlignes korrekt når i får pengene i kassen, så der er ingen nemme løsning. Hvis i vil spare tid burde i indlæse jeres posteringer fra banken elektronisk - så sparer man lidt tastearbejde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)