Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartsselskab, hvad skal jeg bruge det til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra stenstrup, svendborg
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et anpartsselskab med et skattemæssigt underskud på 500.000,00 kr. Som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til, er der nogen der har et forslag.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

køb aktier, og modregn det formode overskud

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Manageren:

køb aktier, og modregn det formode overskud

Hvilket negativt resultat vil du modregne det forventede positive afkast på aktierne?

Afkast på investeringer samt resultatet af den ordinære drift beskattes ikke udfra samme princip, og kan derfor ikke modregnes.

Derimod skal trådstarter forsøge at genetablere kapitalen ved at køre så meget af sin indkomst gennem selskabet som muligt. Herefter kan det udloddes som udbytte, hvor beskatningen er lavere end den vil være, såfremt han betaler topskatten. Men dette er naturligvis afhængigt af trådstarters øvrige personlige forhold.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra stenstrup, svendborg
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres indlæg.

jeg har været tømrermester i 11 år og føler at jeg er kørt fast, derfor vil jeg stoppe. Men det er tanken, at der er måske en derude, som har en god idé til hvordan jeg kommer videre.

Min første tanke var, måske kan jeg sælge selskabet, eller jeg kan få en kompanon. Måske er der en der har en god idé til noget inden for byggebrancen, hvor jeg kan være med evt. i kraft af at jeg har mit selskab.

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Manageren:

køb aktier, og modregn det formode overskud

Hvilket negativt resultat vil du modregne det forventede positive afkast på aktierne?

Afkast på investeringer samt resultatet af den ordinære drift beskattes ikke udfra samme princip, og kan derfor ikke modregnes.

Derimod skal trådstarter forsøge at genetablere kapitalen ved at køre så meget af sin indkomst gennem selskabet som muligt. Herefter kan det udloddes som udbytte, hvor beskatningen er lavere end den vil være, såfremt han betaler topskatten. Men dette er naturligvis afhængigt af trådstarters øvrige personlige forhold.

Lovgivningen er lavet om. Aktier beskattes efter lagerprincippet nu - og indgår derfor i det skattemæssige resultat på lige fod med den normale drift.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

El-manden:

Manageren:

køb aktier, og modregn det formode overskud

Hvilket negativt resultat vil du modregne det forventede positive afkast på aktierne?

Afkast på investeringer samt resultatet af den ordinære drift beskattes ikke udfra samme princip, og kan derfor ikke modregnes.

Derimod skal trådstarter forsøge at genetablere kapitalen ved at køre så meget af sin indkomst gennem selskabet som muligt. Herefter kan det udloddes som udbytte, hvor beskatningen er lavere end den vil være, såfremt han betaler topskatten. Men dette er naturligvis afhængigt af trådstarters øvrige personlige forhold.

Lovgivningen er lavet om. Aktier beskattes efter lagerprincippet nu - og indgår derfor i det skattemæssige resultat på lige fod med den normale drift.

Ja, det har du vist ret i iht. forårspakken.

Har du indblik i, om tab på børsnoterede aktier i 2009 skattemæssigt kan modregnes skatteberegningen i ApS'et i 2010?

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun fra indkomståret 2010 at tabene kan modregnes selskabets skattepligtige indkomst løbende. Det betyder at dine tab for 2009 indgår på en aktietabskonto - og disse bruges så ved fremtidige gevinster indtil saldoen er i 0.

Der skal ved indgangen til indkomståret 2010 laves en opgørelser over selskabets aktiebesiddelser for at fastsætte en ny skattemæssig værdi på disse. Så du ikke kommer til at betale skat af penge du ikke har tjent.

Køb af aktie i 2009 til kurs 200. Denne aktie er så faldet til kurs 100 31/12-2009. Indgangsværdien til indkomståret 2010 er derfor 100 - og du har et tab på 100 som du kan modregne i fremover - du kommer med andre ord først til at betale skat når din aktie er over kurs 200 igen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)