Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOM siger MLM = Pyramidespil? - Jurister søges..!

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Mikkel Mikjær Christensen:

"Se mig jeg hedder Allan ... jeg fatter ikke en meter" - og nu vil jeg trolle over noget der er fuldstændig uinteresant.

Jeg har ALDRIG HAFT TIL HENSIGT AT DEBATERE NOGET SOM HELST!

Så forstå det dog!

Utroligt at du mener din tone er ok.

Ja, jeg synes også det er dybt foruroligende, at man kan svine folk til, kalde dem svindlere, amoralske og snydere - og nedgøre en hel branche, udelukkende bygget på injurier og uden at ville tjekke fakta, på forhånd påberåbe sig at have ret - og så oven i købet kræve, at folk skal holde en pæn tone.

Hvad gik der lige galt?

Jeg tror måske, at Mikkel er fra MIG-MIG-MIG-generationen!? Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Enhver type forretning der er bygget op efter at du skal hverve personer, som igen skal hverve andre personer ér et pyramidespil! Og så er jeg 100% ligeglad med hvem der definerer hvad, og om der sælges produkter med eller ej!

Ovenstående er decideret forkert - med mindre du altså vil påstå, at du har mere ret end forbrugerombudsmanden!? 

Ifølge FOM er der tale om pyramidespil, hvis den økonomiske gevinst HOVEDSAGELIGT kommer fra optegning af nye forhandlere - og med hovedsageligt menes omkring 50% eller mere. Med andre ord - hvis den primære indtægt IKKE kommer fra at tegne nye forhandlere op, så er der IKKE tale om et pyramidespil.

Så kan du og "de andre almindelige mennesker" du mener at dele holdning med have nok så mange meninger - men det er trods alt os, der har loven på vores side. ;-)

Mikkel Mikjær Christensen:

Så hold op med at lege med formuleringer og forsøge at finde smuthuller, lav en forretningsmodel der holder, både økonomisk, legalt OG MORALSK!!!

For mig handler MLM om at hjælpe folk med at blive selvstændige for en minimal investering, eller evt. tjene en ekstra skilling ved siden af fuldtidsjobbet. Hvis ikke det holder både økonomisk, legalt og moralsk, hvad gør så?

Jeg er helt med på, at nogen i branchen lover, at man kan blive millionær på et halvt år - hvilket er en dybt useriøs måde at markedsføre muligheden på. Og ja, det skader branchen, at der render den slags tosser rundt - men den slags tosser findes desværre i alle brancher.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal det hele jo ikke kun handle om MLM - <PRESSEMEDDELELSE>

SkjultRekl​ame.dk Revolution​erer markedet for produktplacering med musikvideo og kommer her med en åben invitation.
 
Som de første i Danmark er SkjultReklame.dk klar med prisfastsættelse på produktplacering. Vi har etableret samarbejde med DJ Dex & Christina Chanée om produktplacering i musikvideoen til deres debutsingle STEREO. Det bliver et kæmpehit og vi har opbygget en visuel historie, der kompletterer. Således forventer vi 2,3 mio. seere indenfor det første halve år efter udgivelse.
 
Bilmærke, Taxa eller andet (Taxa med reklamer), Offentlig transport, Drikkevarer, Dame- og herretøj, Sko, Makeup, Mobiltelefon, Højttalere og Natklubber er de produktgrupper, der er gjort plads til i vores første projekt.
 
Hermed inviterer vi Mediebureauer, Reklamebureauer og alle andre til at besøge projektsiden http://Chanee.PengeTilFilm.com og registrere sig for det fulde udbytte.

Hilsen Pierre

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SkjultReklame.dk dropper MLM i Crowdfunding

Som en konsekvens af at MLMMulti Level Marketing i Danmark betragtes som pyramidespil, dropper vi nu denne markedsføringsform i vores Crowdfunding. Således vil det ikke længere være muligt at tjene penge på vores danske støttepuljer og såfremt du finder linksnettet der henviser til vores side …/tjenpenge.html, vil du blive mødt af denne tekst.

Vi er selvfølgelig kede af, at denne markedsføringsform har så grimt et ry på det danske marked og blandt de danske forbrugere, men ser ingen grund til fortsætte, når selv forbrugerombudsmanden sætter lighedstegn mellem MLM og pyramidespil.

Det skal hertil bemærkes, at omkring 15 % af virksomhederne på det amerikanske marked gør brug af MLM i deres markedsføring i en eller anden udstrækning og mere end 1 mio. amerikanere lever godt af at sælge produkter via metoden.

Inden årets udgang vil alle vores MLM-projekter således være lukket ned og alle medlemmer være godtgjort deres indskud.

Glædelig jul og godt nytår.

SkjultReklame.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SkjultReklame.dk:

Vi er selvfølgelig kede af, at denne markedsføringsform har så grimt et ry på det danske marked og blandt de danske forbrugere, men ser ingen grund til fortsætte, når selv forbrugerombudsmanden sætter lighedstegn mellem MLM og pyramidespil.

Det skal hertil bemærkes, at omkring 15 % af virksomhederne på det amerikanske marked gør brug af MLM i deres markedsføring i en eller anden udstrækning og mere end 1 mio. amerikanere lever godt af at sælge produkter via metoden.

Inden årets udgang vil alle vores MLM-projekter således være lukket ned og alle medlemmer være godtgjort deres indskud.

Glædelig jul og godt nytår.

SkjultReklame.dk

Nu har jeg selv haft fat i forbrugerombudsmanden tidligere, for det er trods alt 7 år siden de har lavet sammenligningen, og havde der været noget i det, ville man vel løbende have gjort mere.

Ja MLM har et skidt ry, men nogle vælger at tage "kampen" op andre vælger at opgive.

Jeg er da lidt overrasket over at I allerede kaster håndklædet i ringen, når du roser forretningsformen. MLM har på verdens plan jo haft et forfærdeligt ry, men der er i mine øjne klar fremgang. Og der er også almindelige danske firmaer der benytter sig af personlig anbefaling hvor der er en gevinst f.eks. i form af rabat eller lign.

Jeg henviste til Mikael Hoffmann i et andet indlæg, og det vil jeg gøre igen, for han har skrevet en rigtig god forklaring i mine øjne: www.mlm.dk . MLM er ikke for alle, man skal kunne tåle tæsk og modgang og derfor er det sjovere at vise forretningen til iværksættere end "lønslaver". Det kræver hårdt arbejde og langsigtede mål som de fleste selvstændige forretninger, man skal være klar over at det man investere er tid, tid og atter tid. Og selvfølgelig være klar over at resultaterne ikke kommer lige med det samme, som man er vant til med "lønchecken".

Glædelig jul og godt nytår herfra også

Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SkjultReklame.dk:
Så er der nogle friske Amino’er med juridisk baggrund/indsigt, ser vi frem til høre fra jer. Alle andre skal selvfølgelig også være velkomne med kommentarer.

Ingen tid at spilde på det.

Du har ganske enkelt ikke forstået vejledningen fra Forbrugerombudsmanden som er ganske forklarende i sin form og efterlader ikke nogen tvivl, med mindre man vil misforstå, eller ganske enkelt ikke forstår.

Når man sender et "dumt" spørgsmål til Forbrugerombudsmanden, så kan man ikke forvente at de gør sig den ulejlighed at bruge en af deres jursiter på at gennemgå noget der ikke er skitseret og dermed spilde det offentliges tid på intetsigende spørgsmål.

Den form hvori I har tilstilet Forbrugerombudsmanden er mangelfuld og utilstrækkelig, hvorfor jeg med glæde kan læse at de henviser til en vejledning der er til at forstå for alle, og samtidig gør de opmærksom på at vejledningen ikke er udtømmende, og der kan være forhold i MLM/NM koncepter som er i strid med gældende lovgivning.

Der er intet odiøst i det svar eller vejledningen, da mange love herunder aftaleloven, markedsføringsloven, konkurrenceloven og andre love - er gældende i sin enkelte form men kan også være gældende i hel- eller delmængder i det at drive en forretning.

Dit udsagn er således forkert, og Forbrugerombudsmanden sætter IKKE lighedstegn mellem MLM/NM og Pyramidespil, i vejledningen forklares forskellene så lægmand kan forstå dem, og netop gør at det burde være muligt for enhver at kende forskel.

Indlægget her på Amino gavner ingen og slet ikke jeres problemstilling.

At du så begynder at blande MLM sammen med Crowdfunding er decideret latterligt, og du er derfor mere med til at ødelægge det positive i Crowdfunding ved at drage ukorrekte betragtninger ind i dette sammenhænge.

Indlægget bør faktisk blive slettet, da der ikke er nogen sandhed i det, og alene er med til at skabe mere forvirring end hvad der rent faktuelt beskrives af Forbrugerombudsmanden i dennes udemærkede vejledning.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for dit indlæg.

Det er skam ikke fordi vi kaster håndklædet i ringen, vi har blot konstateret, at det er alt for meget op af bakke at bruge MLM i vores ellers fremragende koncept. Om kort tid åbner vi et site for det engelsksproget marked, hvor vi vil kombinerer MLM og Crowdfunding - og så efterfølgende bruge resultaterne til at overbevise det danske marked om MLM's lødighed i vores projekter.

Ligeledes har vi nu ændret infrastrukturen på vores web-sider, så trafikken fra skjultreklame.dk sendes videre til vores AnnonceCenter på http://pengetilfilm.com

Her præsenterer vi ligeledes de 3 P'er - Producenter, Publikum og Produktplacering.

Hilsen Pierre

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Entreprenuer Jan

Entrepreneur - Jan:

Ingen tid at spilde på det.

 

Og det gjorde du så alligevel... Havde du kigget lidt på overskriften i denne tråd, ville du bemærke, at vi sætter spørgsmålstegn ved vores påstand.

Og havde du ydermere læst lidt i vores tråd "Det ærligste MLM...", kunne du måske forstå vores bevæggrund for denne tråd.

Hilsen Pierre

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SkjultReklame.dk:

Hej Entreprenuer Jan

Entrepreneur - Jan:

Ingen tid at spilde på det.

 

Og det gjorde du så alligevel... Havde du kigget lidt på overskriften i denne tråd, ville du bemærke, at vi sætter spørgsmålstegn ved vores påstand.

Og havde du ydermere læst lidt i vores tråd "Det ærligste MLM...", kunne du måske forstå vores bevæggrund for denne tråd.

Hilsen Pierre

Jeg har svaret uddybende, at du ikke kan lide mit svar eller svar fra FOM betyder jo bare at du ikke forstår tingene.

Baggrunden for tråden findes på jeres hjemmeside da I publicerer tingene der, og jeg fastholder, at når man spørger dumt (forstået derhen at man ikke ulejliger sig med at sætte sig ind i tingene) så kan man ikke forvente seriøse folk vil bruge tid på at svare.

 

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
(forstået derhen at man ikke ulejliger sig med at sætte sig ind i tingene) så kan man ikke forvente seriøse folk vil bruge tid på at svare.

En smule selvmodsigende...

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)