Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Android telefon eller Android-telefon

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo grammatisk korrekt at skrive Android-telefon i stedet for Android telefon

Men den typiske bruger søger vel efter Android telefon (uden bindestreg)

Google burde opfatte bindestreg som mellemrum (?) og der er da også lige mange hits på de to udtryk, men søgeresultaterne er alligevel lidt forskellige.

Ser ikke umiddelbart ud som om at den version man søger efter har fortrin i søgningen frem for den anden.

Så jeg er i tvivl om, hvad forskellen i søgeresultater er på de to udtryk? Og om det er noget man bør tage hensyn til i sin tekst (f.eks. gøre teksten "grammatisk forkert" (uden bindestreg) for at ramme frasen præcist). Eller om det simpelthen er hip som hap i praksis.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke svaret, men jeg tror at der er størst chance for at brugeren klikker på den stavemåde der bedst matcher hans/hendes søgning.

Det kan også have indflydelse på resultaterne da det har betydning for CTR, hvilket vel også er et parameter på organiske søgeresultater.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tænkt på den 3. variant, hvor du blot sammensætter de 2 ord til 1 ord?

 

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men folk hugger altid tingene op, når de søger. Dvs. man skriver aldrig "videomobil" men typisk "video mobil" i Gooles søgefelt.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

i følge google selv så forstår den - som et mellemrum, altså 2 ord hvor det dog kan ske at den ser en _ som et mellemrum og et ord.

Håber at det hjalp :)

ps:

ord-ord2 => "ord" "ord2"

ord_ord2 = > "ord ord2"

håber at det fik det til at give mere mening :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)