Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop som 16 årig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer:)

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at starte en webshop, jeg ved hvad jeg vil sælge, men jeg har nogle spørgsmål:

Kan jeg starte en webshop som 16 årig?

kan jeg få et cvr nummer, og hvad bruges dette til?

er det rigtigt forstået at man først skal momsregistreres når man har en indtjæning på over 50000 kroner om året+

Håber at i kan hjælpe mig, da jeg virkelig brænder for dette :D

Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens :)

Du kan dog først få et CVR-nummer, når du er 18 - men du kan sagtens have det under din forældres navn.

Og angående det med 50.000 - så er det rigtigt, at du ikke behøver at momsregister dig, hvis du nu holder omsætningen under de 50.000 på 12 måneder.

Momsregistering er iøvrigt bare et CVR-nummer :)

 

Håber det har hjulpet dig.

Har sendt dig en besked på gæstebogen, som ville være super dejligt hvis du svarede på :)

 

 

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes dog at det lyder farligt når du spørger til CVR er : )

Ta evt. en snak med din far om hvad det vil sige at have egen virksomhed, det er ikke sådan bare lige.

 

Mvh

 

Søren

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Først - Super fedt at du har så stor interesse for det, men pas på med ikke at forhaste det for meget.

Det er ikke bare at starte en webshop. Der er meget der skal tages stilling til. Den koster penge at have kørende, bogføring. osv,

Det er rigtigt med de 50.000, men det er salg. Altså ikke hvad du tjener, men hvad du sælger for.

Ved CVR nummeret bliver du registreret som virksomhed. Det giver en tryghed hos kunden at du er registreret. Du kan evt. tilmelde dig SKAT's informationskursus for nystartede. Det giver et rigtig godt indblik i reglerne.

se her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=230668&vId=0

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes ikke det lyder specielt farligt, bare fordi du ikke lige ved hvad et cvr-nr er :-)

CVR-nr er det samme for virksomheder, som dit CPR-nr er for personer, og ja det er det nummer du skal have når du har behov for at blive momsregistreret som offline skriver.

Det er rigtigt at du først kan få det som 18-årig, men lad være med at køre det under dine forældres navn.

Det er lykkedes for andre under 18 at få et cvr-nr, det tager bare noget tid at blive godkendt til det, og det kræver dine forældres accept, da du ikke er myndig.

Men vent med de bekymringer til du har fået startet webshoppen og kan se om du får et salg på over 50.000 over en 12 måneders periode.

Dbh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Præstø
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Du kan "sagtens" få CVR-nummer selvom du er 16 år. Du skal sende en ansøgning til statsforvaltningen. Du kan finde mere om denne ansøgning hér: http://ungmedfirma.dk/umyndig_og_firma.php

Sagsbehandlingen vil typisk tage 2-3 uger. 

Du kan sende PM, hvis du har yderligere spørgsmål.

Mvh. Stubbe Buchwald

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen:)

mange tak for hjælpen :) jeg har fundet ud af det nu..

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare til information, så kan du risikere at skulle stille depositum ved både NETS (betalingsgateway så du kan modtage dankort), samt postdanmark, såfrem du vil have en erhversaftale (billige forsendelse). Det kan hurtigt løbe op i 25.000.

Jeg kender ikke teksterne for en indløsningsaftale , samt hvad en gateway i 12 måneder koster. Men det er ikke usandsynligt der skal bruges 5.000 på dette også. Det er muligt at starte op uden overstående, men du vil blive sat bagud i forhold til konkurrenterne fra start af. PayPal kan dog være et billigere alternativ når det drejer sig om at modtage betalingskort, det er dog ikke så udbredt i DK.

Det er egentlig blot for at give dig et indtryk af den kapital som der kræves, hvis du vil starte en webshop op 'klassik way' :-).

Jeg håber dog meget det bliver til noget. Der findes en masse alternativer, f.eks. hvor du kan prøve at importere ting og sælge det på QXL,DBA,Trandsales o.s.v. Det vil også give dig lidt erfaring i at være web købmand, uden du skal lave den helt store invistering. Du kan også arbejde med affiliate marketing, hvor du er sælger vare for andre webshops, som jeg f.eks gør med havefræsere

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra Præstø
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke lade dig skræmme af ovenstående indlæg :)

Det kan gøres meget billigere! Kontakt mig på stubbe.olsen@hotmail.com. Hvis i skal have hjælp til at vælge, hvilket betalingssystem der vil være bedst til jer mv.

Fx kan i få betalingssystem for 0 kr, som der fungerer ganske udmærket. Det kræver så naturligvis et lille gebyr ved hver handel :)

Mvh. Stubbe Buchwald

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu heller ikke meningen at skræmme ham væk, og jeg gør da også opmærksom på der er alternativer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)