Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemsigtighed Google AdWords fra 1. februar 2011

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Finally some good news from Google.

Fra 1. februar 2011 har alle virksomheder, der benytter et AdWords bureau, krav på at få oplyst kostprisen ved Google, én gang pr. mdr.

Dette er et super tiltag og vil selvfølgelig betyde bedre vilkår for de virksomheder, som har et bureau tilknyttet.

Læs flere info her.

Annoncørvejledning: Samarbejde med en trediepartspartner

http://www.google.com/adwords/thirdpartypartners/

Inside AdWords DK

http://adwords-da.blogspot.com/

Med venlig hilsen

Johannes Helleland

www.jatilroi.dk

 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes,

Det er en lidt gammel nyhed, men godt, at du hiver den frem igen. 

Problemet med den mulighed er lige netop, at de nuværende annoncører, som ikke kender deres AdWords kostpris heller ikke vil finde ud af, at de er berettiget til denne information. Så godt, at du hiver emnet op igen.

Vi diskuterede problemstillingen ovre hos demib nogle måneder tilbage: 

http://www.demib.dk/google-adwords-gennemsigtighed-1255.html

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - gammel nyhed men stadig yderst positiv! Og Andreas har ret i, at det eneste problem er, at flertallet aldrig opdager, at det er sådan. Så vi må jo bare sikre os, at det omtales overalt på nettet.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, helt enig - det er en gammel nyhed, at Google laver disse ændringer fra 1. februar.

Nyheden består i, at Google nu har lagt de konkrete retningslinjer til skue. Og rent personligt, synes jeg det er acceptable retningslinjer, de har lavet. Man kunne måske nok have ønsket sig lidt mere kontrol og konsekvens, men alt i alt ok!

Det er derfor også oplagt, at gøre opmærksom på denne nye ændring i vilkårene hos Google (som I også nævner).

Jeg er ydermere overbevidst om, at denne ændring vil blive omtalt i mange medier, når vi nærmere os 1. februar. Så tror hurtigt flertallet faktisk vil blive opmærksom på dette og gøre disse nye krav gældende.

Det er udelukkende vilkår som skærper konkurrencen hos AdWords bureauerne og dermed giver kunden et bedre produkt.

Så jeg tillader mig, at nævne det igen 1. februar, hvilket jeg håber de andre AdWords bureauer også gør, omend det er på hjemmesider, blogs, forums eller andet!

God jul til alle!

Johannes

 

 

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende nyt faktisk... bliver spændende at se hvad det gør for priserne :) .. 

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Helleland:
Jeg er ydermere overbevidst om, at denne ændring vil blive omtalt i mange medier, når vi nærmere os 1. februar. Så tror hurtigt flertallet faktisk vil blive opmærksom på dette og gøre disse nye krav gældende.

Med al respekt er det desværre nok lidt naivt at håbe på. Se f.eks. på annoncehajer - de har fået sindssugt meget omtale de sidste 10 år alligevel bliver masser af offentlige og private virksomheder fortsat narret af dem.

Det skal naturligvis ikke holde os alle tilbage fra at nævne det i alle aktuelle situationer, men min gæt er, at der også om 1, 2 og 3 år vil sidde masser af AdWords kunder tilbage som betaler 3-400% i administration hos deres leverandør uden at vide det.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :


Vi er med AdWords i et datadrevet univers og har en virksomhed, der hæger om sin redelighed, så spillereglerne er ændret en smule.

Som jeg ser det kommer der til at ske følgende:

1. En plattenslager ignorer de nye regler.

2. Kunden finder vej til Amino og får nogle gode råd.

3. Her bliver det klart, at plattenslageren ikke følger Googles retningslinjer.

4. Google læser med.

5. Google checker plattenslagerens AdWords konto.

6. Google tager et par stikprøver hos deres forskellige kunder.

7. Hvis der ikke er tilstrækkelig mange (alle) der kan fortælle, at de kan få adgang til beløbet, der bliver betalt til Google, så lukker Google plattenslagerens konto.

En variant af denne model kan være, at plattenslagerne har en masse karakteristika, der kan findes af et program. Eks. ekstremt mange søgeord, der købes billigt men som ikke konverterer til kunder. Eller uforholdsmæssig høj afvisningsprocent. Det er kun fantasien der sætter grænserne.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved en nærmere gennemlæsning af den danske vejledning til de nye regler - med lidt mere juridiske briller på - står det pludselig klart for mig, at reglerne kun kommer til at gælde for de bureauer der er med i Googles partnerprogram.

I teksten specificerer Google det som "tredjepartspartnere" - altså ike bare "tredjepart", eller "administrator" i bred forstand, men en tredjepart der er partner med Google.

Google kalder det også for "vores tredjepartspartnere" - det var faktisk det jeg først snuplede over. For en tredjepart kan naturligvis kun betegnes som "vores", hvis det er et firma der er indgået en aftale med.

Således vil reglerne, som jeg læser det, slet ikke berøre de rådgivere og bureauer, der ikke er Google partnere. Det er en alvorlig udhuling af de første engelske formuleinger, som jeg i hvert fald læse på den måde, at ALLE annoncører ville have ret til gennemsigtighed (uanset hvor umuligt det så i praksis ville være at håndhæve - hvilket er en helt anden sag).

Jeg synes det sender et uheldigt signal fra Google med den måde jeg forstår deres danske fortolkning af reglerne. For det gør det hele mindre gennemskueligt for netop de mindre annoncører i markedet, som det var intentionen at beskytte med dette tiltag.

Google argumenterer naturligvis (også i den danske vejledning) for, at kunder kun skal vælge bureauer og rådgivere der er Google partner. Men da der fortsat er mange gode grunde til at mange - ellers dygtige rådgivere, ikke er partnere, er det et skidt råd at give annoncørerne. Ja, man kunne ligefrem mene, at Google på den måde tager annoncøerne som gidsler i deres forsøg på at tvinge alle ind i partner programmet. Det skader det, som Google ellers påstår er målet med de nye regler. Det er dumt.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ved en nærmere gennemlæsning af den danske vejledning til de nye regler - med lidt mere juridiske briller på - står det pludselig klart for mig, at reglerne kun kommer til at gælde for de bureauer der er med i Googles partnerprogram.

I teksten specificerer Google det som "tredjepartspartnere" - altså ike bare "tredjepart", eller "administrator" i bred forstand, men en tredjepart der er partner med Google.

Jeg har undret mig over præcist det samme.

Men der er vel en mening med det.

Carsten

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Hoier :
Men der er vel en mening med det.

Ja, det kan du være helt sikker på der er! :)

Der kan være to forklaringer:

1) De har helt bevidst valgt alene at fokusere på deres partnere, fordi det reelt set er de eneste som de kan "tvinge" til sådan en aftale (ved bl.a. at true med at opsige partnerskabet).

At de så offentligt forsøger at sælge de nye regler, som en beskyttelse af alle annoncører, skal så blot ses som et af de sædvanlige forsøg fra Googles side på at spinne historien til maksimal fordel for dem. Og da de fleste journalister i dag har for travlt til at tjekke ret meget fakta, så slipper den slags normalt helt ufiltreret igennem.

2) Der er tale om en kludret oversættelse til dansk af de Amerikanske betingelser. Dette ses også ofte - særligt sker der nogle gange det, at Amerikanske juridiske standarder oversættes til dansk, uden at forholde sig til, om der er juridisk grundlag for det i Danmark.

Jeg tror dog ikke det er tilfældet i den konkrete situation. Her tror jeg der er tale om model 1.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)