Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af bøger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i et stykke tid gået med tanken om at starte en mindre virksomhed op. Min tanke er, at starte en mindre boghandel eller et bogsalg. Grunden til, at jeg har valgt netop denne ide - af alle de ideer der køre rundt i mit hovede:) - er, at der på det uddannelsessted jeg læser, ikke er noget salg af fag- og undervisningsbøger. Man skal først have en liste af faglærene og så bestille dem hos andre boghandlere. Min ide er så at starte en mindre boghandel ude på, eller ved uddannelsesstedet.

Grunden til jeg skriver, er for at høre, om der er andre der har erfaring med denne branche, som jeg måske kunne kontakte og få lidt inspiration af og hjælp til at få startet op.

Har ikke regnet på om det er rentabelt endnu, men det må det næsten være med alle de andre boghandlere der er, både fysisk og på nettet, og så har jeg en konkurencemæssig fordel ved, at jeg er fysisk tilstæde hvor kunderne er. Ved godt, de andre måske har stordriftsfordel eller sparer penge på varelager, men tror stadig der er et potentiale.

Håber, at høre fra jer.

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Jonas

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror lige at du skal høre ledelsen på dit uddannelsessted om det er ok med dem at du sælger der..

Mvh Tobias.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er klart:) tænker bare at jeg vil have noget konkret inden jeg kontakter dem, så de kan se det er seriøst, men tak for dit svar:)

 

God Jul

 

venlig hilsen Jonas

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at din idé er god!

Jeg havde selv store udfordringer med, først at finde ud af hvilke bøger jeg skulle bruger, og dernæst finde frem til hvor jeg skulle købe dem. (nogle gange var de endda udsolgt hos boghandlerne)

Istedet for at sælge dem direkte på skolen kunne du jo lave en hjemmeside hvor folk enten kan købe bøgerne direkte, eller i hvert fald bestille dem.

Hæng evt. flyers op på opslagstavler og skriv på studienettet og facebook. .  Så skal ordet nok blive spredt om, at folk kan spare tid ( og måske endda penge ) . .

Synes desuden at du skal tænke større end kun din skole.

Idéen er købt fra min side.

Held og lykke med det.!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Fedt initiativ.

Da jeg læste på CBS fik vi forud for året en bog-plan med angivelse af de bøger, der skulle bruges i løbet af året. Ved lidt famlen rundt, fandt jeg ud af, at man på saxo.com på samme måde har boglisterne liggende. Med et klik kunne man bestille hele HD 1. del pakken leveret til døren. Det er næsten lettere end campus boghandel.
Den ballade jeg har oplevet er at bøgerne er udsolgt - eller har lang leveringstid. Hvis du på en eller anden måde kan imødegå det, så vil du være nogle skridt foran.

Og ellers er det vel bare om at komme i gang?

Pøj pøj med projektet!

S

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er nemlig det jeg gerne vil modvirke:) altid dejligt med opbakning, også dejligt med et par nye ideer til hvordan jeg kan udføre det.

Har også tænkt på muligheder med udvidelse, men vil se om jeg kan få det op at kører der jeg selv læser først:)

 

Tak for svaret og god jul

 

venlig hilsen Jonas

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det samme har jeg nemlig oplevet og efter at have snakket med mange af de andre studerende var svaret det samme. Mange havde stået med det problem, at bøgerne var udsolgt og med en leveringstid på omkring 5-7 dage, og nogle blev slettet, da man ikke kunne sige hvornår de fik bogen tilbage. Dette vil jeg gerne modvirke, ved at kunne garantere at have bøgerne ved studiestart - hvordan ved jeg ikke helt uden at binde for mange penge i bøger, men finder på noget. Har tænkt på noget spørgeskema for at få en uforpligtende tilkendegivelse.

 

Tak for svaret og God Jul

venlig hilsen Jonas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)