Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg komme galt afsted?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag Fashion- Seller,

Fjong - det er lidt ligesom hjemme hos os, jeg får altid det sidste ord, og det er som regel "undskyld" :-)

Det nytter intet at vi skriver frem og tilbage om dette, for jeg er ret sikker på vi er enige om det grundlæggende. 

Lad være med at parallelimportere!

Så jeg undskylder ikke at have udtryk mig 100% klart i mit svar.

God nytår

Tony

P.S. Jeg har ikke krænket nogetsomhelst varemærke, det eneste jeg kan stævnes for ville være af den der har fulgt mit råd... hvis det var forkert, og i så fald kun hvis jeg havde påberåbt mig autoritet på feltet og modtaget betaling derfor. I Danmark skal man bevise et tab for at vinde en retsag - og en stævning kan alle jo skrive, men kan de vinde retsagen? :)

 

Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se man kan opfatte min hensigt negativt, men hvis jeg kan tjene penge, og kunderne kan spare penge, hvorfor skal en butik så have lov at holde priserne kunstigt oppe, bare fordi han er den eneste der forhandler mærket?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

martinbp:

Producenten har distributøre i både Norge og Sverige,

vil det sige at hvis jeg køber fra disse distributøre, at så er alle regler overholdt?

Norge er sådan lidt bob bob, da de ik er med i EU... Så vælg Sverige, så slipper du for alle problemer. Men Svenskerne vil næppe sælge til dig, da det giver dem problemer...

Indenfor hvilken branche er produkterne?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag Martin,

Som du kan se er der livlig debat om hvordan og hvorledes. Jeg kan KUN anbefale dig at kontakte den ekspert jeg kender på feltet og rådføre dig med ham. 

Han hedder Jens Søndergaard og du kan kontakte ham her http://www.sagfoererne.com/kontakt.asp

Al det gode til de gode

Tony

Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkerhed

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tony Evald Clausen:

Lad være med at parallelimportere!

Der er både fordele og ulemper for begge parter ;D
Så direkte at opfordre til at lade vær, er måske ik fair...

Tony Evald Clausen:

P.S. Jeg har ikke krænket nogetsomhelst varemærke, det eneste jeg kan stævnes for ville være af den der har fulgt mit råd... hvis det var forkert, og i så fald kun hvis jeg havde påberåbt mig autoritet på feltet og modtaget betaling derfor. I Danmark skal man bevise et tab for at vinde en retsag - og en stævning kan alle jo skrive, men kan de vinde retsagen? :)

Jeg er ik lige med på, hva du mener her... Tabet ved import fra USA, er jo rimlig nemt at påbevise... Hver stk vil jo tage en bid af markedsandelen, og dermed er der et direkte tab...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg holder mig til ideen om at bestille fra EU lande, som Norge selvfølgelig ikke er medlem af, min fejl =)

Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at jeg står og skal flytte til sønderjylland, har jeg haft tanken om at flytter til Tyskland oppe og vende i hoved.

Altså have fast arbejde i DK, men bo og køre webshop fra tyskland, i den forbindelse ville jeg høre hvem man skal kontakte for at få et bindende svar (hvis det overhoved er muligt) på om jeg må henvende mig direkte til danskere med mine produkter fra min hjemmeside som er ejet af mit firma i Tyskland, uden at krænke danske varemærkeindehavere.

For der er jo noget med, at hvis man har en shop i udlandet, som henvender sig til danskere, så træder der nogle danske regler i kraft, bl.a. skal man vidst overholde den danske købelov osv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)