Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldtid

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

hvad med ferie? er det så ferie med løn i de 1924 timer pr år??

Hvem betaler helligdage?

Hvis medarbejderen er ansat under funktionærlovens bestemmelser, som det kunne tyde på, ud fra de oplysninger du giver, så skal medarbejderen have fuld løn under ferie og på helligdage (og sygedage).

Du skal også være opmærksom på, at opsigelsesvarslet er længere for ansatte under funktionærloven.

Det er ikke helt nemt at svare dig konkret på dine spørgsmål. Det vil være nødvendig med lidt flere oplysninger. Især arbejdets art (er der tale om funktionær arbejde?).

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det var mig der oprettede spørgsmålet og for mit vedkommende ved jeg godt det, og i mit tilfælde er han ansat som funktionær, og da han har været ansat i 6 måneder på 25 timer pr måned, har han længere opsigelse og alt det.

Men til Omar: Ved sygdom kan du slippe for at betale for mere end en dag 100% selv, da Økonomistyrelsen tilbyder en forsikring hvor du kan få det der svarer til dagpengesats hvis medarbejder er syg

Med Venlig Hilsen Kim
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en måned som februar?

Hedder den også 160,33?

Her tænker jeg ikke kun på løn men overarbejdstimer.

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det er det samme, - hvis du læser på 1. side af indlægget her, - så er de 160,33 beregnet udfra 52 uger, - dermed har det ikke nogen betydning hvor lang/kort måneden er..

vh/ Ulrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mads333:

Hvad med en måned som februar?

Hedder den også 160,33?

Her tænker jeg ikke kun på løn men overarbejdstimer.

 

Når du skal beregne overarbejdstimer, så skal du ikke benytte gennemsnitsbetragtningen på de 160,33 timer.

Overarbejde er som hovedregel defineret ved, at du arbejder mere end dine kontraktmæssige timer.

Er du ansat på fuld tid 37 timer fordelt på lige mange timer mandag til fredag (7,4 timer pr. dag) - så har der i februar 2011 været 148 kontrakttimer. Det vil være dette timeantal, du skal benytte, når du beregner evt. overarbejde.

Det mest normale er dog udregning enten pr. dag - eller pr. uge.

 

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)