Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til et kassesystem? idder?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er igang med at programmere et kassesystem, jeg vil lige høre hvilke krav der er iforhold til skat, skal den evt godkendes nogen steder.

Vil os høre om der er forslag til eller ideer til noget, noget som mange måske mangler eller noget man kunne gøre bedere? 

earfaringer med touch skærme? er det noget man foretrækker idag, eller er det for besværligt for brugeren/ekspedienten?

Glæder mig til at høre fra jer.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey
Der er som sådan ikke nogen godkendelse der skal til du skal dog leve op til et par krav

det ene er krav til ninimums faktura , som siger at bon skal have fordløbende unik nummer og dato klokkeslet samt Tydelig CVR nummer

det andet er at du skal opbevare et fuldt transactions spor, altså alle varebevægelser samt betalings info(hvis du vul gøre dig selv en tjæneste gemmer du også Dankort kvitteringen her, så slipper du uden om et par krav fra pbs :) )

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jacob :)

Tak for svaret.

Hvad med touch, er det noget kunderne foretrækker, eller er de til tastatur/mus?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksperten:

Hvad med touch, er det noget kunderne foretrækker, eller er de til tastatur/mus?

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Touch eller keyboard/mus
kommer lidt an på opbygning og branche

i min verden skal man have 100% fokus på touch hvis man vil den vej, og kun lade kayboard være en option.

dayboard løsninger er gode til de butikker der har mange extra info/indtastninger(dette kan man dog komme uden om ved at lave så mange hjælpe funktioner som muligt)

en anden udfordring er indput, de fleste stregkode scannere levere data med en HID driver og opføre sig som keyboard og så kommer spørgsmålet hvis du skal guide brugeren så de ikke sende en stregkode ind som beløb eller antal , hvordan gøres dette så ?

vi kører som udgangs punkt alt som ren Touch, og betragter alt kayboard indput som Stregkode data.
Store onscrean taster og funktioner til at guide brugerende

hvis du vælger at gå touch vejen, så sørg for at bruge en type af lidt kvalitet, da privat produkter virker fint, men har en tindens til at gå for let i stykker :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Tak for info, jo self kan det gøres meget billige, formålet med vores projekt her at komme med fordelagtige løsninger til en markant lavere pris end det vi kender idag.

Men jeg vil gerne høre fra folk der har prøvet touch skærme og om de syns om det, jeg har tanken om at man godt kan få ondt i hænderne af at have dem srkåt op på en skærm i flere timer. Jeg har self haft butik tidligere og vi brugte tastatur, synes det var meget let.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Jacob tak for det, jeg forstod ikke helt hvad du mener med

Jacob Ipsen:
en anden udfordring er indput, de fleste stregkode scannere levere data med en HID driver og opføre sig som keyboard og så kommer spørgsmålet hvis du skal guide brugeren så de ikke sende en stregkode ind som beløb eller antal , hvordan gøres dette så ?

Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det kommer meget an på hvem i vil have som kunder hvis det skal være et valg mellem rent touch eller tastatur.

 

Da jeg arbejdede i irma, havde vi terminaler som var 100% touch og nogle som havde et nummeret tastatur  ved siden af touch skærmen. Den sidste løsning var klart at foretrække fordi der tit var varer hvor stregkoden ikke virkede og så var det noget nemmere at taste EAN koden på et almindeligt tastatur end på en touch skærm. 

 

Hvis jeg skulle have apperatet stående i en tøj butik hvor man ofte sælger færre varer og det gerne skulle se lidt smart ud ville jeg nok foretrække en ren touch  baseret løsning da man ofte har lidt længere tid til hver kunde, og kunderne ikke køber nær så mange varer som i en detail butik, og fordelen ville så være at man fik et mere stilrent produkt 

 

Skulle det være et sted hvor man har behov for at oprette kunderne med navn og addresse så ville et fuldt tastatur klart være at foretrække. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksperten:

Okay Jacob tak for det, jeg forstod ikke helt hvad du mener med

Jacob Ipsen:
en anden udfordring er indput, de fleste stregkode scannere levere data med en HID driver og opføre sig som keyboard og så kommer spørgsmålet hvis du skal guide brugeren så de ikke sende en stregkode ind som beløb eller antal , hvordan gøres dette så ?



Normal Bruger flow er at man ønsker at markere der hvor indput skal være, men hvis du laver en touch løsning skal man gerne så langt væk fra normal flow som muligt da det er beregnet til en Mus og et keyboard,

min pointe var har du keyboard og scanner en løsning der er beregnet til Mus keyboard så er der ingen problemer da folk er vand til denne måde at arbejde,

men har du keyboard + scanenr til en touch løsning skal du sørger for at indput kan håndterer dataen rigtigt, så ikke ikke får stregkoder ind i felter det ikke er beregnet til :)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders
 tak for det, det har du ret i, det vil jeg fokussere på.

Jacob Ipsen:
Normal Bruger flow er at man ønsker at markere der hvor indput skal være, men hvis du laver en touch løsning skal man gerne så langt væk fra normal flow som muligt da det er beregnet til en Mus og et keyboard,

min pointe var har du keyboard og scanner en løsning der er beregnet til Mus keyboard så er der ingen problemer da folk er vand til denne måde at arbejde,

men har du keyboard + scanenr til en touch løsning skal du sørger for at indput kan håndterer dataen rigtigt, så ikke ikke får stregkoder ind i felter det ikke er beregnet til :)

Kan godt forsåt pointen og Jo self det skal der sørges for .

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)