Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stof til tøj produktion, skal jeg selv finde eller lade producenten gøre det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har fået kontakt til en bulgarsk tøj producent, som jeg har sendt mine design til (inklusiv en masse forskellige stykker stof, som jeg selv har fundet her i DK). Producenten skrev til mig idag, at de ikke bare kan kopiere det stof jeg har sendt dem og lave noget der var 100% magen til.  

Producenten spurgte så;

- om jeg selv ville finde textiles (er ikke sikker på om det hedder metervarer på dansk?)

- eller om de skulle finde noget lignende stof, som de selv havde på lager

 

Mine spørgsmål er;

- hvad gør designeren normalt i sådan en situation, hvad er praksis? 

- hvis man selv vil finde stoffet, hvor gør man så dette, og hvordan kommer det nemmest frem til producenten?

 

Mvh Christian Korsager

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Stof du har købt i DK sikker kommer fra Indien/Pakistan/Kina med noget bestemt bestilliner fra indkøber  ,det er slet ikke sikker disse sammen kvalitiet/material  findes i Bulgarien eller måske til sammen pris .  

2) Designer (ægte) ville først og fremmest lave 1 hele sæt , lave grading(størrelse tilpasning) , i mens valg af stof er i gang ville designer helt sikker lave forsyningskæden . Eller som måske du er i gang design- finde systue og komme i gang .eneste problem er forsyningskæden !!

3) forslag er - gå tilbage til forretning(hvor stof er købt) og handle / prøve og snuse frem til hvor stof kommer fra .(husk og fået navn på stof , blanding feks polycot 65/35 osv. ) 

 4)Kommer an på hvad du er i gang med - jeg tror det kan betale sig og lave første vare prøve her i DK og så finde producent

Sende PB hvis du ønsker mere  

 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det stof jeg har fundet her i DK, er ikke fra stof-butikker. Det er fra t-shirts jeg har fundet i diverse butikker, så det jeg har sendt til Bulgarien er altså ikke metervarer.

 

Nu da min bulgarske producent allerede har påbegyndt arbejdet med mine prototyper, vil jeg begynde også at lave prototyper her i DK.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt må du forberede dig på, at de stofprøver du sender til producenten, muligvis ikke findes i det pågældende land. Hvis du kan leve med, at et tilsvarende materiale bruges, så gør det tingene meget nemmere, billigere og gerne hurtigere. Vi foretrækker at vores kunder leverer materialerne til os, men det er ikke nødvendigt da vi kan source materialerne selv.
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan plejer kunden at levere/skaffe metervaren selv?

Nu skal jeg feks til at have produceret i Bulgarien, så bør jeg vel finde en i Bulgarien som kan levere stoffet? Det ville i hvert fald være ret uøkonomisk at sende stof fra DK til Bulgarien :)

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du finder selvfølgelig en supplier i Bulgarien eller et naboland, hvis det er i Bulgarien du får fremstillet tøjet. Eller hvis du arbejder med os her i Thailand, så kommer du selvfølgelig herned, og vi hjælper dig med at finde de materialer du skal bruge. Vi kan også arrangere at få fremstillet tekstil i et unikt print, eller vi kan ved større ordrer, importere særlige materialer fra f.eks Kina.
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Lars.

 

I første omgang er det nemmeste og mest økonomisk ansvarlige nok, at lade dem i Bulgarien finde materialet. For har ikke planer om at få produceret mere end 200-300 af hver style. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)