Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad sker der i danmart (sur opstød)

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

amschluter:

jeg vil gerne sige jeg har en profil her på og den jeg skrive fra  jeg er ikke så plat og oprette en profil mere men af mullemus har de samme holninger  kan jeg jo ikke gøre for

mark hvorfor skal jeg som ikke har børn betale til folk der har børn det er samme akoment i kommer mod mig

 

martin undskyl men jeg bliver sur når folk beskylder mig for noget jeg ikke gøre

Hej amschluter

Umiddelbart tror jeg, at de tror du er mullemus, fordi I har det samme sprogbrug og stavefejl Smile

Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun give mikkel ret i det han skriver.

Der er rigtig mange af de børn der bliver født allerede nu der er kommet via fertilitets behandling og i fremtiden bliver der sikkert flere der personer med fertilitets problemer.

Jeg tror dette spare tiltag kommer til at blive dyrt for Danmark i sidste ende, syntes det minder lidt om at pisse i bukserne for at holde varmen.

Der kommer til at blive brug for de hænder i fremtiden, og det er vel mest af alt en invistering i Danmark at hjælpe med betale for at disse hænder bliver født.

En anden ting er at de par som går gennem fertilitets behandling kæmper hårdt for at få et barn. Og tror derfor også størstedelen vil blive gode forældre, der vil opdrage deres børn til at blive gode samfundsborgere der kan bidrage til at køre det danske samfund videre.

Det med at hvis man ikke har 17.000 til at betalt har man ikke råd til at få børn alligevel. Er i mine øjne også helt i skoven.
Der foregår ikke bare sådan at man giver 17.000 og får garanti for at der så kommer et barn.
Det er en behandling der koster 17.000, og de fleste blive ikke gravide af det.
Der er ingen garantier, og man ved ikke hvor mange penge det kommer til at koste.

Jeg syntes ikke alt skal være gratis i Danmark, men at man skal bruge pengene der hvor det kan betale sig og som er en investering i Danmark. Her syntes jeg fertilitetsbehandling er et af disse steder.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

For at sætte tingene i et andet perspektiv, så har jeg en lille historie fra det virkelige liv.

Jeg bor som bekendt i Florida og jeg arbejder sammen med to fede gutter.
Den ene er en 21 årig programmør fra Brassilien og han er her illegalt, da hans forældre glemte at udfylde nogle papirer for før han blev 18 år, surt show.
Det betyder at han ikke kan få sundhedsforsikring og meget andet.
Forleden blev han syg og det endte med at han røg på hospitalet og opereret for galdesten, altså noget han ikke kunne gøre for..

Han skylder nu hospitalet mere end USD 50.000, altså 260.000 dkr.
Dem skal han nu afdrage over de næste mange år....

Hvis vi ikke passer på i Danmark med at betale for alt muligt som folk enten selv kan gøre for, eller ting der ret beset kan undværes, så får vi samme problem som de har i USA.

Jeg har stor respekt for folks ønske om at få børn, børn er dejlige.
Men som Thomas siger, når kassen er ved at være tom, så må man prioritere pengene nøje og der kommer barnløshed i mine øjne ikke højt op på listen.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg læst hele debatten. 

Og hvis i virkelig vil have børn men ikke har råd til de 17000 det koster, så må i squ spare sammen. Det med at komme ind på et iværksætteri forum og tude om at man ikke kan få det betalt af staten? Er det staten der har valgt at i skal have børn? nej vel? 

Jeg kan jo også komme og sige at jeg vil have tilskud til min virksomhed da jeg har det hårdt? men hvorfor skal borgerne betale for det? 

Så svar os, HVORFOR skal vi betale for at din kone kan blive gravid? 

Fordi du selv ikke har råd til det? Så må du jo arbejde for det. 

og mht. aborten, vil du heller have at vi har mødre der smider deres børn i skraldespanden eller deres børn vokser op i dårlige forhold, fordi deres forældre er ligeglade med dem? 

Her er et forum der vil passe dit behov http://www.babygalleri.dk/ 

god weekend!

Jakub

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
så har jeg en lille historie fra det virkelige liv.

Den slags sørgelige historier er der desværre mange af i USA. Men det er jo også netop derfor, at et flertal stemte Obama ind som president under lovning af at ville ændre det til noget lidt mere i retning af vores system. I hvert fald en løsning hvor meget færre falder igennem systemet, som det sker i USA i dag.

Jeg frygter dog ikke at vi i Danmark ender med et system som det Amerikanske. Det er fundamentalt anderledes bygget op, og det ville være mindst liogeså svært for os at indføre deres system - som det er for dem at indføre vores.

Men det er da muligt at der skal spares på det danske sygehusvæsen. Det nægter jeg ikke. Men Martin, synes du ikke det er bedre at starte med at se på hvor meget der kan spares på at fyre nogle af alle de kolde hænder? Jeg tror der er sindssygt mange penge at hente her - se bare på forholdet mellem løntimer og de timer som borgerne faktisk serviceres. Det er groteskt lavt. Det KAN og SKAL der gøres noget ved.

Er det så ikke nok - og det nægter jeg at tro på at nogle af os her kan vide med sikkerhed nu og her, så kan det da godt være at visse gratis behandlinger skal skærers væk. Men der synes jeg så bare, at det er lidt absurd, at starte med at skære på fertilitetsbehandling NETOP som vi står i en situation, hvor vi MANGLER flere børn. Det er da helt bagvendt. Der er masser af andre behandlingstyper, som jeg synes det var mere relevant at se på - herunder de berømte flyveører (som jeg personligt faktisk synes ser lidt sødt ud).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jebla

Når vi nu snakker om at der skal bruges flere hænder i fremtiden, så lad mig lige remse lidt op.

I dag.

Vi flytter mere og mere produktione til udlandet

Vores IT programmer bliver programeret i Indien bl.a.

Vi importerer ingeniører med special viden, da virksomhederne ikke vil uddanne dem.

Vi importerer polske og tyske håndværker i stor stil da vores håndværker er for dyrer.

osv.

Så jeg kan egentlig ikke rigtig se, hvor vi kommer til at mangle hænder. Allerede i dag har vi over 100.000 arbejdsløse i DK, sammen med de 50% der spilder deres tid på universiteterne, som kommer ud til arbejdsløshed da der ikke er behov for dem.

Vi har i DK i mange år snakket om at alle skal have en uddannelse, og det er her problemet ligger, for der er ikke stillinger nok til dem, specielt dem der bruger 5 og mere år på universiteterne.

Det kan godt ske at jeg lyder lidt som en sortseer her. Men ikke desto mindre, så er det sådan det bliver. Vores virksomheder kan kun skovle penge ind, hvis de tilpasser sig et globalt samfund, hvor man konkurrerer med ansatte til under 5 kr/time. Og det gør så også at vi udhuler vores samfund.

I fremtiden, vil DK være et land delt i 3. Dem der administrer produktionen i udlandet, og tjener kassen. Dem der er i sevice sektoren, og arbejder til mindstelønnen. Og så den største gruppe af mennesker der vil leve af offentlig støtte.

En ting gamle schlütter havde ret i da han genetablerede den danske økonomi, hvar at sige direkte at vi aldrig vil komme af med arbejdsløshed, hvis vi vil have en sundøkonomi. (Omskrevet efter bedste hukommelse). Og jeg mener at det stadig vil være gældende idag.

Og når man så skal kikke rigtig brutalt på det, så er der også noget som der hedder social arv, samt det miljø man vokser op i. Og desværre så er det sådan idag at disse to ting har ændret sig meget i de senere år. Og gjort at afstandene er blevet større. Og som vil medføre at man mere og mere vil fastholde folk i det. Og så nytter det ikke at staten går ud og offer de 17.000 kr for at give dem sociale ydelser de næste 60-70 år.

/Kenneth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DC Trading:

amschluter:

jeg vil gerne sige jeg har en profil her på og den jeg skrive fra  jeg er ikke så plat og oprette en profil mere men af mullemus har de samme holninger  kan jeg jo ikke gøre for

mark hvorfor skal jeg som ikke har børn betale til folk der har børn det er samme akoment i kommer mod mig

 

martin undskyl men jeg bliver sur når folk beskylder mig for noget jeg ikke gøre

Hej amschluter

Umiddelbart tror jeg, at de tror du er mullemus, fordi I har det samme sprogbrug og stavefejl Smile

Og så deler de sjovt nok IP-adresse, men det er nok et tilfælde.
ArmmusMullemus, hvilken af dine to konti skal jeg lukke?

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Og så deler de sjovt nok IP-adresse, men det er nok et tilfælde.

ARGH! hvor er det der IP pis altså irreterende Geeked

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)