Hej Helle
Jeg er ked af at høre at der er problemer med din shop.
Det er selvfølgeligt kontrakten imellem din leverandør og dig der afgør hvor ansvaret ligger og hvilket konsekvenser det har. Medmindre du kan påvise er der er handlet groft uagtsomt fra leverandørens side, og det er der nok ikke den store chance for!
Som standard fraskriver de fleste udbydere, ansvaret for shoppens stabilitet og funktionalitet, så hvis du vil havde at leverandøren skal havde udgifterne så skal det forhandles inden aftalen indgås. Og det bliver rigtigt rigtigt dyrt, du skal nok gange din pris med fire fem stykker!
Det vigtige når man vil holde leverandøren ansvarlig, er at der er defineret en tydelig konkvens og substantial konsekvens. Den der med at man for penge tilbage for den periode, hvor garantien ikke er overholdt er ikke fem potter af det gule værd!
For 2 dages nedetid, havde du med 80K om året, fået lige under en plov, hvilket der selvfølgeligt ikke er nogen der tager seriørst.
Hvis det skal være noget som hjælper noget, er det krav som 10K pr. hele dag med nedetid eller basis funktionalitet, der ikke virker. Det skal nok få dem op af stolen!
Men som sagt, bliver det ræve dyrt!
En anden tilgang kunne være at indgå en service aftale, hvor der indenfor f.eks. en dag stiller konsulenter on-site, der dækker både Navision og din shop, og som ikke går hjem, før opgaven er løst!
Det kommer selvfølgeligt til at koste dig en del at bruge denne service aftale, overtid etc. men det gode er at du på den måde er sikkert at de arbejder hårdt på at løse dit problem, fremfor andres. Her skal du også være god til at holde på konsulenter, når tingene ikke virker.
Det er de to umiddelbare måder at håndtere tingene på, med det setup du har idag. Næste trin er at ansætte egne it-folk, her ville du nok skulle havde både en web-udvikler/admin og en navision-udvikler/admin, og det vil nok koste dig på den anden side af 80K pr. måned.
Men så kan du tilgengæld fyre dem hvis tingene ikke spiller.