Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når tingene ikke virker - ansvar?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Jeg tager mine ord i mig igen Embarrassed

Med den pris burde de arbejde om natten på at løse dit problem. Det er sgu da grotesk at man betaler 80.000,- og de så ikke ser på problemerne og løser dem straks der er noget.

Jeg kan virkelig godt forstå din irritation!

Helt i orden ;·)

En skønne dag så skriver jeg en lille bog om det at skifte shopsystem. Det har været det mest sindsyge jeg nogensinde har været med til - man kan slet ikke forestille sig det. Det er lige før jeg vil sige at jeg aldrig vil gå igennem det een gang til. Men man skal jo aldrig sige aldrig - man kan jo komme derud hvor man bliver nødt til at gøre det.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For 80.000,- kr. årligt burde de hoppe og danse for dig. Har du overvejet at flytte eller nævne for dem at du overvejer at flytte?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Thomas Frost:

Jeg tager mine ord i mig igen Embarrassed

Med den pris burde de arbejde om natten på at løse dit problem. Det er sgu da grotesk at man betaler 80.000,- og de så ikke ser på problemerne og løser dem straks der er noget.

Jeg kan virkelig godt forstå din irritation!

Helt i orden ;·)

En skønne dag så skriver jeg en lille bog om det at skifte shopsystem. Det har været det mest sindsyge jeg nogensinde har været med til - man kan slet ikke forestille sig det. Det er lige før jeg vil sige at jeg aldrig vil gå igennem det een gang til. Men man skal jo aldrig sige aldrig - man kan jo komme derud hvor man bliver nødt til at gøre det.

 

Kan det passe at det er eseller professional du har köbt?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

For 80.000,- kr. årligt burde de hoppe og danse for dig. Har du overvejet at flytte eller nævne for dem at du overvejer at flytte?

http://www.scancommerce.dk/info/Support_139l1.aspx

 

det lyder som om at man ikke tager support särligt seriöst....

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N1973:
Kan det passe at det er eseller professional du har köbt?

Ja, det er eseller professionel jeg har - og så er der videreudviklet på den.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Helle - houseofkids.dk:

Faktisk er det også frustrerende at man ikke kan få fat i nogen i weekenden. Hvis der sker noget - så er der intet jeg kan gøre. Her burde der også være en eller anden form for livline man kunne benytte i værste tilfælde.

Langt de fleste udbydere har en vagttelefon man kan træffe dem på, ved nedbrud udenfor normal arbejdstid (aften/nat, weekender og ferier). Kører man en webshop eller en anden service, som ens forretning er afhængig af, så vil jeg mene at man bør stille det som et krav ved valg af leverandør. Desværre er det jo dog, ligesom med en SLA, ofte noget mange først sander efter det er for sent. Det kan dog være at jeres udbyder faktisk stiller dette til rådighed og i ved en fejl ikke har fået det oplyst, eller at det koster ekstra.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Det er ikke en dandomain shop. Det er eseller med navision. Problemerne ligger i at eseller fejler i replikeringen fra navision - så jeg tror ikke det er noget en ekstern kan hjælpe med. Derudover kan det jo ikke være rigtigt at jeg skal ud og hyre ekstern hjælp til noget som er en fejl i systemet.

Men mest træls er det nok at få at vide at det ikke er vigtigt nok...

Det lyder som noget database problem

Så en database kyndig kan sikkert finde ud af det ?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se der sidder mange kloge hoveder herinde som har en masse gode forslag til Helle, men jeg må indrømme at der desværre næppe er mange af dem der hjælper hende lige nu.

Med en hosted shopløsning er det fandens besværligt at fejlsøge selv, f.eks. mellem en hosted navision og shopløsningen... Der er altså ubehageligt mange ting der kan gå galt i en replikering mellem de to steder og det er desværre ikke engang sikkert at Helle selv har den nødvendige adgang til at lade en ekstern konsulent fejlsøge.

Og så er jeg ked af at sige det, men folk der mener at fordi man betaler et eller andet beløb om året, i dette tilfælde 80.000 kroner, så skal man som leverandør hoppe og springe for kunden.

Hvis størstedelen af det er softwarelicenser til f.eks. Navision er det jo altså ikke noget leverandøren tjener alverden på at formidle, og derfor er SLA/service noget man som Sune også er inde på, sørge for at aftale med leverandøren.

Derudover har jeg svært ved at se hvordan en cloudløsning skulle være bedre end en hosted service hvis det er integrationen mellem to systemer der fejler og man ikke selv har kompetencerne inhouse til at løse problemet..

Jeg skrev for et par år et lille blogindlæg om det med at stille krav til ens hostingudbyder og lufter lige mine hovedpunkter fra "checklisten" herunder.

  • At tingene generelt virker, med en oppetid over 99,9% og hvis de for en gangs skyld ikke virker, at der hurtigt tages hånd om problemer.
  • At udbyderen har den nødvendige kapacitet til at løse kundens opgave, både udstyrs/netværksmæssigt og mandskabsmæssigt.
  • At der tages backup af alle data, minimum 1 gang i døgnet.
  • At kunder informeres på forhånd omkring servicearbejde der kan påvirke deres daglige drift, f.eks. ved natlige opdateringer og tilsvarende.
  • At der forefindes procedurer omkring fejlhåndtering / forebyggelse.
  • At der foretages 27×7 overvågning af alle servere og processer med automatisk alarmering af driftsvagten ved nedbrud.
  • At virksomheden udviser åbenhed om eventuelle problemer/nedbrud.
  • At support/teknikere er til at få fat i, også udenfor kontortid (Vagttelefon, ofte imod betaling)
  • At kunden kan få tilknyttet en fast primær tekniker (ved serverløsninger)

Hele mit indlæg kan læses her, og er trods et par år på bagen vist stadigvæk relativt aktuelt : http://www.ivaerksaetterbloggen.dk/?p=20

Og så til sidst : Rigtig god bedring med shoppen til Helle - Du ringer bare hvis du vil have lidt mere input til din snak med din udbyder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Nu flytter man jo ikke ”bare” lige sådan en løsning, som du har. Der er fremstillet et hav af funktioner, som systemet kan i forhold til standard shopsystemer.

Ifølge din kontrakt er der en garanteret oppetid på webserverne på 99 % og overvågning 24/7 på en redundant forbindelse.

Problemet ligger i servicering på eksisterende webshop og det bagvedliggende software, hvilket også bør være kort, men her kan der være afvigelser i forhold til serveroppetid og den angivne procentsats.

Mange af de forslag der ligger her i tråden om at lade den ene og anden rette på systemet kan man godt glemme, SC/esellers har det fulde ejerskab over shopsoftwaren og herved er det ikke muligt at rette, justere, tilpasse og lign. i dette ud over de elementer, funktioner og kodning, der er blevet indført i selve aftalen forud for shopskiftet, hvor der i kravspecifikationen ligger anvisninger på hvorledes dele skal fungere og kunne tilgås.

Det bedste er at få fat i en af cheferne i SC/esellers og fortælle om frustrationerne det giver i forbindelse med disse udfald, de kan ikke leve med at have et system, som de tilbyder professionelle virksomheder der ikke fungerer. ”Kun tåber er tonedøve for konstruktiv kritik”.

Det vil være den bedste løsning for begge parter, hvem siger at en anden leverandør kan mere på denne front? Hvis systemet flyttes over til noget andet, du kender selv alle de problemer der var bag din egen overflytning fra en dandomain shop til esellers løsningen.

Wink

Mvh

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg er ked af at høre at der er problemer med din shop.

Det er selvfølgeligt kontrakten imellem din leverandør og dig der afgør hvor ansvaret ligger og hvilket konsekvenser det har. Medmindre du kan påvise er der er handlet groft uagtsomt fra leverandørens side, og det er der nok ikke den store chance for!

Som standard fraskriver de fleste udbydere, ansvaret for shoppens stabilitet og funktionalitet, så hvis du vil havde at leverandøren skal havde udgifterne så skal det forhandles inden aftalen indgås. Og det bliver rigtigt rigtigt dyrt, du skal nok gange din pris med fire fem stykker!

Det vigtige når man vil holde leverandøren ansvarlig, er at der er defineret en tydelig konkvens og substantial konsekvens. Den der med at man for penge tilbage for den periode, hvor garantien ikke er overholdt er ikke fem potter af det gule værd!
For 2 dages nedetid, havde du med 80K om året, fået lige under en plov, hvilket der selvfølgeligt ikke er nogen der tager seriørst.

Hvis det skal være noget som hjælper noget, er det krav som 10K pr. hele dag med nedetid eller basis funktionalitet, der ikke virker. Det skal nok få dem op af stolen!
Men som sagt, bliver det ræve dyrt!

En anden tilgang kunne være at indgå en service aftale, hvor der indenfor f.eks. en dag stiller konsulenter on-site, der dækker både Navision og din shop, og som ikke går hjem, før opgaven er løst!
Det kommer selvfølgeligt til at koste dig en del at bruge denne service aftale, overtid etc. men det gode er at du på den måde er sikkert at de arbejder hårdt på at løse dit problem, fremfor andres. Her skal du også være god til at holde på konsulenter, når tingene ikke virker.

Det er de to umiddelbare måder at håndtere tingene på, med det setup du har idag. Næste trin er at ansætte egne it-folk, her ville du nok skulle havde både en web-udvikler/admin og en navision-udvikler/admin, og det vil nok koste dig på den anden side af 80K pr. måned.
Men så kan du tilgengæld fyre dem hvis tingene ikke spiller.

 

 

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)