Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af servicebaseret virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Singapore
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal efter en del aar i udlandet, til at aabne virksomhed i Danmark. Men undrer mig over hvor det er bedst at aabne en service baseret virksomhed?

Lokationen er underordnet, da der er 899 kunder (lige paa tallet) i Danmark, som ligger spredt godt geografisk.

Men kom til at taenke paa, hvor er det billigst at drive virksomhed henne? nu taenker jeg paa loenninger, lokale omkostninger, generelle administrations omkostninger mfl.

Og hvilke kommuner kan man bedst forhandle med?

Virksomheden vil have omkring 15 ansatte, og det tal vil ikke vokse meget over de naeste par aar, da growth vil udover dette ligge i de andre europaeiske lande. Kontoret i Danmark vil som saadan kun servicere de Danske kunder. 

Saa er der nogle her paa Amino som kan komme med et indspark? Er det billigst at smide virksomheden i Roenne, Herlev, Soenderborg, Koebenhavn eller ??

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da Jeg ikke kender branchen er det svært at sige. Udkantsdanmark er min første tanke men her kan det også blive svært at skaffe kvalificeret arbejdskraft sammenlignet med CPH. Da du skal bruge 15 er det en meget væsentlige faktor. Det har derfor meget at gøre med branchen. Tænk blot på hvor stor forskel der er på IT og manuelt arbejde. På den anden side vil udkantsdanmark give lavere skatter og mindre husleje hvorfor det vil være at foretrække i startfasen. Hvis du kan finde de rette folk på Fyn eller Vestsjælland vil Jeg anbefale en lokation i det område uden dog at kende din branche!

Mvh
PLI | Affugter

Fra Singapore
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, ja, er godt klar over at mit spoergsmaal ikke gav mange detaljer, men alt i alt er det "white collar" personale, dvs. folk som i det store hele har naesen begravet i en computerskaerm, samtidigt med at de taler i tlf. Saa intet manuelt produktions arbejde da det hele ville ligge i branding og salgs/kam relaterede omraade.

Selvfoelgelig ville det vaere perfekt med en samling MBA'ere men de kraever som regel en god bid $$ i DK, saa for mig er kravet ret enkelt - Personale som evt har erfaringer med NGO branchen, kan arbejde politisk korrekt uden for megen kulturel sarkasme, og er gode til at overbevise modtageren om vaerdibaserede services. Samt kan vise en passion omkring hvad det er de arbejder med..... Det er jo ikke store krav for en genn. arbejder i Danmark - hvis jeg ikke husker meget forkert.

Saa uden at jeg endnu har gjort megen detaljeret research endnu, var tanken at aabne kontoret hvor der var flest ledige ressourcer, og hvor det var billigst etc.

Dog har det vaeret lidt overraskende at ringe til de forskellige regioner, og spoerge om hvorfor man lige netop skulle aabne kontor i deres del i forhold til de andre. Det virker ikke som om at mange regioner er vant til at skulle svare paa det spoergsmaal.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni :
Dog har det vaeret lidt overraskende at ringe til de forskellige regioner, og spoerge om hvorfor man lige netop skulle aabne kontor i deres del i forhold til de andre. Det virker ikke som om at mange regioner er vant til at skulle svare paa det spoergsmaal

Det hænger sammen med kommunalreformen. Regionerne har ikke de samme "profileringsmæssige" opgaver som de gamle amter. Faktisk reelt ikke nogen. Der hvor du skal tage fat er de lidt større kommuner.

Uden at ville træde nogen over tæerne - så tror jeg du får den bedste behandling (og "hjælp", du ved hvad jeg mener) hvis du tager kommunerne under de helt store - gerne dem med videregående uddannelser. Nu er jeg selv en bonderxx så dem jeg kan nævne er byer som Esbjerg, Herning, Horsens (min egen kommune) og Kolding. Der vil en arbejdsplads med 15 white collar medarbejdere blive anset for mere betydningsfuld end den vil i Århus og København.

Hvis du vil have en "verificeret kontakt" hos en hos Horsens Erhvervsråd, så smid mig en pm, så skal du få navn og telefonnr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)