Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kuvert - skal jeg købe pakkeporto?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa:)

 

Jeg er nu snart nået til det stadie på min start af min webshop,
at jeg skal købe mine ressurcer ind.

jeg skal bruge boblekuverter til at sende mine varer i, men jeg er usikker på om det er pakkeporto jeg skal købe,
 da det jo egentligt ikke er en pakke, eller om det er noget andet porto jeg skal købe.

 

Håber i kan hjælpe:)

 

Dbh Christoffer

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tast målene på dine konvolutter hér

http://www.postdanmark.dk/portoguide/BrevType.do?triggerEvent=NY&sprog=da

Så får du svar på hvilken type der er tale om.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:

Tast målene på dine konvolutter hér

http://www.postdanmark.dk/portoguide/BrevType.do?triggerEvent=NY&sprog=da

Så får du svar på hvilken type der er tale om.

Tak skal du have men jeg vil ikke købe kuverterne gennem Post Danmark, men istedet her http://www.grafical.dk/boblekonvolut-propac-hvid.aspx og jeg vil købe W5 størrelsen, men det står der ikke længde og brede, og tykkelse o.s.v så jeg kan ikke rigtig bruge det værktøj til noget:(

Medmindre der er nogen som kan finde mål o.s.v på dem jeg vil købe, og tykkelse:)

 

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - men hvis du vil sende brevene/pakkerne med PostDanmark må du nødvendigvis bruge deres prisstruktur.

Hvad med at ringe til leverandøren, for at få størrelsen på konvolutterne?

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Breve kan veje op til 2 kg (de skal blot overholde nogle mål), og frankeres med helt almindelige frimærker. Det er billigere end pakkepost, men til gengæld er der ikke track  & trace på breve.

Så du må selv vurdere, om du vil sende breve eller pakker.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Breve kan veje op til 2 kg (de skal blot overholde nogle mål), og frankeres med helt almindelige frimærker. Det er billigere end pakkepost, men til gengæld er der ikke track  & trace på breve.

Så du må selv vurdere, om du vil sende breve eller pakker.

MVH
Kirsten

Okay tak for svaret:)

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyberman29:

Kirsten E:

Breve kan veje op til 2 kg (de skal blot overholde nogle mål), og frankeres med helt almindelige frimærker. Det er billigere end pakkepost, men til gengæld er der ikke track  & trace på breve.

Så du må selv vurdere, om du vil sende breve eller pakker.

MVH
Kirsten

Okay tak for svaret:)

 

I for længelse

af det svar kan jeg tilføje, at det er klogt at vælge om du sender som brev eller pakke ud fra hvad varens værdi er. Hvis du har betalt ekstra for at få den sendt som pakke, erstatter posten indholdet, hvis de kommer til at smide pakken væk eller lign.

En boblekuvert er typisk knap 2 cm tyk og storbreve må pt være max 2 cm tykke, så det går nok op og bliver et maxibrev. Disse boblekuverter er en anelse tyndere end propacs, så det kan være (hvis det du sender kun er 2-3 mm tykt) at du kan spare lidt og få det end i et storbrev; http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=1320&getString=page%3D12%26ct%3D50

Posten laver om på deres regler for breve fra april og der kommer nye priser, så husk at få det med i dine beregninger.

Vi har samme slags kuverter som grafical og du kan se målene på en propac str 5 her, både udv. og indvendige mål: http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=54&getString=page%3D12%26ct%3D50

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Cyberman29:

Kirsten E:

Breve kan veje op til 2 kg (de skal blot overholde nogle mål), og frankeres med helt almindelige frimærker. Det er billigere end pakkepost, men til gengæld er der ikke track  & trace på breve.

Så du må selv vurdere, om du vil sende breve eller pakker.

MVH
Kirsten

Okay tak for svaret:)

 

I for længelse

 

af det svar kan jeg tilføje, at det er klogt at vælge om du sender som brev eller pakke ud fra hvad varens værdi er. Hvis du har betalt ekstra for at få den sendt som pakke, erstatter posten indholdet, hvis de kommer til at smide pakken væk eller lign.

En boblekuvert er typisk knap 2 cm tyk og storbreve må pt være max 2 cm tykke, så det går nok op og bliver et maxibrev. Disse boblekuverter er en anelse tyndere end propacs, så det kan være (hvis det du sender kun er 2-3 mm tykt) at du kan spare lidt og få det end i et storbrev; http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=1320&getString=page%3D12%26ct%3D50

Posten laver om på deres regler for breve fra april og der kommer nye priser, så husk at få det med i dine beregninger.

Vi har samme slags kuverter som grafical og du kan se målene på en propac str 5 her, både udv. og indvendige mål: http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=54&getString=page%3D12%26ct%3D50

Okay tusind tak, det vil jeg da kigge på, men det jeg vil sende er mere end 2-3mm tykt.

Jeg vil nemlig sælge kondomer, for det meste i pakker, og så var jeg så at kondomaten sender deres varer i konvelutter, det står der ihvertfald her, og det ville jeg også gerne, så jeg kiggede på de forskellige slags konvelutter, og kom frem til at det var boble konvelutter de brugte, men hvis du siger at det kun må indeholde ting som er 2-3 mm tykt, tror jeg ikke den holder:(

Men ved i så hvad jeg skal bruge, andet end pakker selvfølgelig.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du forveksler 2-3mm med portogrænsen der pt. skifter ved 2 CM tykkelse

Hvis du vælger frimærker skal du være opmærksom på at det bliver dyrt fra 1. april, men til gengæld forsvinder de forskellige størrelser og der afregnes udelukkende i vægtklasser.

Til forsendelse af kondomer vil jeg mene at en kartonkuvert vil være mindst lige så beskyttende som en boblekuvert, så der må det være prisen der er afgærende for hvad der er mest fornuftigt.
Nina (Jakodan.dk) har mig bekendt begge dele så hun kan sagtens hjælpe dig.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør bestemme dig for hvilke formater du vil sende. Ikke alt kan være i en boblekuvert Skype-Giggle.

 

Når du har et overblik og et estimat for mængden kan Post Danmark, GLS og andre give dig et tilbud. Ingen der har ret store mængder behøver at betale listepris (tænk på, at masser af forretninger opkræver PDK's takster men selv betaler mindre jf. rabataftaler og derved har en fortjeneste på forsendelsen!) Derfor man ser forsendelser uden synlig portopris...

GLS' opsætning er tæt på at kunne det samme som Poste Danmark (afhentningssteder når private ikke er hjemme til at modtage). De er blot billigere med det meste og når de bruger tankstationer, kiosker, Blockbuster m.v. som 'shop' er åbningstiderne LANGT bedre end postens. Tænk på det: Bedre for kunderne!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)