Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg forstået det korrekt / Udregning af pris.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en vare, som jeg gerne vil afprøve på markedet.

Denne vare koster 30 kr. i indkøb fra kina, er det så rigtigt regnet ud på denne måde:

30 kr. + toldsats = x antal kroner, lad os sige dette bliver 40 kr. total - er det så dette beløb jeg skal pålægge momsen eller er det mit salgsbeløb?

Samtidig vil jeg gøre høre hvordan det fungere rent praktisk, postdanmark har jo allerede pålagt told etc. når jeg modtager pakken?

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Prøver du på at udregne prisen på den prøve du vil bestille, eller er det din kostpris på produktet ved import af større kvantum?

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Tak for din respons.

Det er kostprisen på det produkt jeg vil importere jeg prøver at regne ud.

 

KK

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Din kostpris er købspris+toldsats. Momsen bliver lagt på din salgspris. Så ønsker du f.eks. at tjene 60 kr. på din vare som kostede 40 kr. inkl. told kommer din endelige salgspris til at være 125 kr. inkl. moms. fordi momsen skal tages af din salgspris.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jf Skat momsvejledning afsnit G.8.1:

Grundlaget for beregning af den såkaldte importmoms er varernes toldværdi og andre afgifter, der er foranlediget af indførslen, bortset fra selve importmomsen. Tolden skal således altid medregnes i grundlaget. Punktafgifter indgår kun i det omfang, de efter den pågældende afgiftslov skal betales ved indførslen. I de fleste tilfælde vil fakturaværdien blive lagt til grund ved fastsættelse af toldværdien. Om toldværdien, se Toldvejledningens afsnit A.6.

Forsendelses- og forsikringsomkostninger mv., der påløber indtil varernes bestemmelsessted i EU skal også medregnes i grundlaget, når dette sted er kendt på det tidspunkt, hvor momspligten indtræder, dvs. på  fortoldningstidspunktet. Omfattet af bestemmelsen er omkostninger som er direkte  eller indirekte knyttet til transport af varer ved indførsel, jf. SKM2006.99.LSR. Som eksempel på omkostninger der som udgangspunkt er omfatttet kan nævnes speditørens vederlag for at angive til midlertidig oplæggelse og foretage fortoldning.

Af § 36, stk. 2, fremgår, at ydelser i forbindelse med indførsel af varer fra steder uden fra EU er fritaget for moms, når ydelsens værdi indgår i momsgrundlaget efter § 32, stk. 1. Det er ikke afgørende for pligten at medregne ovennævnte forsendelses- og forsikringsomkostninger mv. til momsgrundlaget, at disse ydelser er leveret momsfrit til importøren. Hvis bestemmelsesstedet er kendt på fortoldningstidspunktet, er importøren forpligtet til at medregne de pågældende omkostninger til momsgrundlaget.

Hvis de pågældende tjenesteydelser skal medregnes til momsgrundlaget i henhold til § 32, stk. 1, og det ikke er sket, er det importøren der er betalingspligtig for den manglende momsafregning, jf. § 46, stk. 4.


Hele vejledningen: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95819&vId=202789&newwindow=true

 

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)