Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, opstart af programmingsvirksomhed og outsourcing til Indien. Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

jeg er en fyr 17, der lige kunne bruge en hjælpende hånd. Da det hele er meget nyt for mig, og ikke har det store netværk at trække på. Jeg sad og snakkede med min programmør her for et par dage siden om ideen om at lave en Dansk virksomhed der outsourcer arbejdet ned til dem. Han har sin egen virksomhed i Indien, med et par ansatte. Altså at Jeg optræder som et tredjeled og styrer alt kundehåndtering. På Dansk og videregiver arbejdet.

For det første har jeg allerede kigget lidt rundt omkring på nettet der kan informere mig om emnet, men kan ikke helt lige gennemskue det alligevel. Kan det her overhovedet lade sig gøre, at styre det fra Danmark med hensyn til loven? Og også med hensyn til at man sende info videre til tredjepart? skal kunden selvfølgelig også være opmærksom på.

Jeg fandt ud af der var lidt Erhvelsesmoms der skal betales i Danmark hvis det er B2B, som kan trækkes fra når man sælger. Men lige meget med det, hvordan kan det hele fungere? Er der nogen steder, eller nogen jeg kan snakke med hvor jeg kan få meget mere info på området, eller eventuelt hjælp til at få lige det her, startet op. Blive sat ind i reglerne, og hvordan det hele skal foregå.  Selvfølgelig mod betaling, og lad nu vær med, automatisk at gå ud fra, jeg ikke har knasterne til sådan en vejledning, pga. min alder. Dog tager jeg selfølgelig imod alt den gratis hjælp og råd jeg kan få fat i!

Noget helt andet er at der skal oprettes en virksomhed, den part behøver jeg ingen vejledning om da der er styr på dette. Har dog ikke fået min tilladelse endnu, men den kan laves i en ven/families navn, hvis jeg af en eller anden årsag ikke skulle lykkes at få den igennem. (er jeg dog meget sikker på at jeg gør)

Håber på at høre fra en af jer Amino’er! Sætter stor pris på alle svar!

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan lad sig gøre, kun hvis du har forstålelse for IT. Kan du programmer, kan du projektlede ?

Husk en ting, der er mega forskel på den måde man arbejder i indien og her i Danmark.!

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stor forståelse for IT, og kan sagtens håndtere at lede og styre projekter, både små og store. Dog satser vi på små og mellemstore projekter til at starte med, for at få en god føling med det hele.

Med hensyn til arbejdsforskellene, er jeg udemærket klar over at det ikke helt foregår som her hjemme i Danmark. Dog skal det siges at jeg ikke selv, har oplevet nogle store konflikter eller problemer endnu med arbejdet udført og lavet af hans firma (mine egne projekter).  Det hele forløber helt fint :)

Tak for dit indlæg

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld, mange tak!

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jub,

Du kan også ringe til mig på tlf. 2772 5079 eller skriv til kim@mywebcreations.dk

Jeg driver og ejer et produktionsvirksomhed i Vietnam med 45 ansatte lige fra webdesignere, grafikere, flash-udviklere, PHP-programmører til ASP.net udviklere.

Med venlig hilsen

Kim H T

www.mywebcreations.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)