Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedsættelse af selskabskapital til 80000 med beskatning af et beløb der allerede er beskattet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange indehaverer af Aps ønsker måske at nedsætte selskabskapital fra 125.000 til 80.000. Men hvis man vedtager det og hæver forskelsbeløb på 45.000, kommer man til betale udbytteskat. Det ser ude som om der er et eller andet galt med loven da beløbet er en del af indskudtkapital som allerede er beskattet hos indehaveren før start af virksomheden. I bedste fald kan man prøv med søge hos Skat at det skal beskattes efter lov om beskatning af avanceaktiekapital

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er ikke korrekt som du skriver.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

så må du få det undersøgt hos Skat. Jeg har fået det svar fra min stasauthoriseret revisor og Skat

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Følger lige med - for både på div kurser og i skolen har vi fået af vide, at der er fuld udbytte beskatning, hvis man vælger, at trække pengene ud?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Det er ikke korrekt som du skriver.

Da kapitalkravene blev nedsat forrige gang blev der lavet en speciel ordning, der gjorde at man da kunne nedsætte kapitalen uden skattemæssige konsekvenser. En tilsvarende ordning ser jeg ikke vedtaget denne gang?


/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik....nej...er rigtig.

Havde ellers fået anden info fra mine kilder.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)