Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af ubetalte faktura

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil hører om i kende nogle der køber ens ubetalte fakturaer?

 

Håber i kan hjælpe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ikke - de eneste der må inddrive dem er jo virksomheder eller personer med tilladelse, og de kører jo typisk ikke dén slags forretning.

Jeg følger lige med, men tror bestemt ikke der er nogen lovlig måde at ligefrem komme af med dem på. :)

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt nok heller ikke hørt om nogen der ligefrem køber ens udbetalte fakturaer, det minder i høj grad om noget man læser om i avisen, hvor det så er de lidt mere lysky forrentinger der benytter sig af disse tiltag. Men besøg dine lokale bandit bande, så skal de nok klare sagerne for dig :)

Ej gas, jeg tror ikke det er helt lovligt, men er da spændt på at se om det kan lade sig gøre, så har jeg da et par stykker til salg.

Hav en rar dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bang:
Jeg følger lige med, men tror bestemt ikke der er nogen lovlig måde at ligefrem komme af med dem på. :)

Jo - der er tale om salg af fordringer. Det er skam fuldt lovligt at sælge disse. Det ses eksempelvis inden for factoring, hvor salget sker allerede i forbindelse med virksomhedens fakturering.

/Henrik

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skam fuldt ud lovligt at sælge sit tilgodehavende til en fordrings køber. Jeg har stødt på nogen enkelte firmaer der gerne vil købe dem, men du får typisk ikke særligt meget. Dette vurderes dog ud fra hver enkelt faktura hvor meget de vil give. 

 

Søg på køb af fordring

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 62
Fra  synack.fo Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er der vist flere selskaber som gør, du kan evt. google factoring.

Her er så et link til en: http://payex.dk/virksomhed/tjenester/finansiering/fakturakoeb

Men du skal være klar over, at de tager en høj %-del af fakturen i forhold til risikoen, men det er jo bedre at få den solgt, end slet ikke at få nogle penger, hvis man ikke har mulighed for at indrive dem eller brug for hurtig kapital.

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg sgu sige, det er da godt nok utroligt.

Troede slet ikke den slags eksisterede, men helt fint at vide til næste gang man støder på problemer i den kategori.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige en detalje, jeg ved det i hvert fald tidligere, ikke var altid fordringskøberne fortalte.

Hvis en fordring sælges, mister den oprindelige kreditor (den der har leveret varer eller ydelser) retten til momsfradrag for tab på debitorer.

Hvis momsen er været reguleret, skal reguleringen føres tilbage.

Det accepteres, at fordringskøber og fordringssælger laver en aftale om, at fordringskøber må tilbageføre fordringen så den oprindelige kreditor kan få sit momsfradrag.

Det er jo en forholdsvist vigtigt detalje at være opmærksom på, når man kigger på kursen.

Eksempel:

Fordring på 800 kr. + moms, 200 kr. Køberen betaler kurs 50 = 500 kr.

Den oprindelige kreditor har så tabt 500 kr. - da momsen af beløbet ikke kan fradrages. Mange ville nok tro, at der kun tabes 300 kr.

Vh
Lars

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Hvorfor laver du ikke bare et frivilligt forlig og køre ud og taler med kunden ?

Mvh.

Flemming H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)