Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 13 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

vintage:

Keld  - ja det er præsic set alle må gøre - købe C2C pakkelabels når det er billigere end end B2C pakkelabel - og pakken skal ikke være ret stor før det forholder sig sådan.'

Vintage-kompagniet har varslet at vi fremover leverer pakker på det lokale posthus frem for at køre på erhversindleveringen her i Kastrup. SÅ skal de til at have et par bure ekstra stående :-)

Hvordan vil du gøre det regnskabsmæssigt? Afsenderen skal jo så være din privatperson hvis du ønsker at sende som C2C... For det er jo så den katagori du vil gå indover.

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt du har taget dette emne op Helle, for det er helt klart en ulempe for alle der forsøger at drive en fornuftig webshop.

Jeg ved Post Danmark kommer med et nyt tiltag den 1. april ala GLS`s pakkeshops som sammen med døgnboksen skal gøre det billigere end levering direkte hjem, men alligevel er volumenberegningerne desværre nok kommet for at blive, men samtidig svære at gennemskue for de fleste.

Vi driver lagerhotel & distribution og for vores os (og vores kunder) betyder de nye priser næsten ikke noget i forhold til 2010, men vi drager selvfølgelig også fordel af mængden i vores erhvervsaftale.

Et godt råd ville være at presse Jeres kontaktperson hos PD, der kan nemlig godt være store forskelle i de aftaler der laves, så selv om de siger der ikke er mere rabat at hente, så kan armen måske vrides en lille tak mere ;-) 

Jeg kan godt følge ideen med at flytte lager eller blot pakker via Tyskland, men det løser blot ikke problemet, hjælper blot lige nu og her og selvfølgelig også klart det ikke er godt for dem der driver lagerhotel i DK.

Jeg håber alle tiltagene vil "vække" nogle, vi har selv via vores kontakter hos Post DK og GLS gjort dem klart, at prisstigninger IKKE vil hjælpe de webshops der kæmper en kamp for at overleve og heller ikke de iværksættere som gerne vil starte op.

Fortsat god dag :-)   

 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære allesammen.

 

Med den store fokus denne tråd har fået, MÅ der da være en dygtig iværksætter der har fulgt med, og fået lyst til at etablere et firma der kan servicere danske netbutikker! Sidder der ikke en derude med en idé til hvordan man kan samkøre handlen fra en masse netbutikker og få en super god pris? Det firma skal stå for fakturering og kontakt til de forskellige netbutikker mv. Det fragtfirma kan så benytte sig af andre firmaers fragtbiler og fragtfolk, og bruge det store samlede antal pakker til at hente en lav pris hos det firma?

I mine øjne har en netbutik brug for:

Afhentning af pakker

Månedsafregning (så man ikke får 10000 små dagsbilag der skal bogføres)

Levering til private, såvel som erhvervskunder

Fragtpris som er rimelig set i forhold til pakkens værdi så kunden stadig vælger nethandlen

Sikker fragt så pakken ikke bliver flået i en sorteringsmaskine

 

Og ved I hvad? Det er faktisk ikke for meget forlangt....det findes i alle andre lande.

 

Til gengæld kan vi netbutikker tilbyde: Fast arbejde til masser af fragtmænd og måske kan vi endda gå på kompromis med den hurtige levering. Det er kun et spørgsmål om at opdrage kunderne til at dagtildag levering koster for meget. De fleste kan godt lære at vente.

Jeg besluttede forleden at jeg ikke kan benytte Postdanmark mere. Ikke KUN pga prisen - jeg vil efter prisstgningerne jo bare købe labels på posthuset, men fordi de ødelægger for mange ting. Således en opringning fra en frustreret kunde der havde købt en livsstilsbog af mig, som jeg havde sendt viklet ind i bobleplast mv. - nu så den ud som om en vred 4-årig adhd-ramt knægt havde brugt den som boomerang:  alle 4 hjørner og et stort stykke af forsidekanten var trykket ind. På en hårdtindbundet kvalitetsbog. Så nej. PD, vores samarbejde slutter her.

 

Jeg er SÅ klar til at starte et samarbejde med en god kvik Aminoer der har set lyset. Mit gæt er at der må være MANGE andre interesserde??

Jeg går og venter på et udspil fra GLS, og har også noget andet i ærmet, der, hvis det viser sig at holde vand, selvfølgelig er noget jeg bringer videre til jer.

Ha' det fantastisk - nu tillader influenzaen ikke flere pulsstigninger i dag, af de store, og jeg vælter tilbage i sofaen....

 

Kh Katinka, www.blandet-landhandel.dk

 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle, der er da ingen i verden der kan forbyde et firma at købe en pakkelabel på posthuset, så det er ikke noget problem. Før vi fik en erhversaftale med postdanmark købte vi C2C pakkelabels på posthuset.

Så det eneste alle webshops skal gøre er at droppe erhversaftaler når pakken bliver så stor at den kan sendes for 80 kr på en C2C pakkelabel.

Gør vi det så varer det vel ikke længe inden posten gør det eneste der er at gøre :

Volumenberegning på B2C pakker, men hvor prisen ikke overstiger en tilsvarende C2C pakkelabel. Så er den sag ikke længere...

 

 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo bare endnu et argument for at bruge en C2C pakkelabel til en fastpris på 80 kr købe på posthuset frem for at fortsætte jeres erhversaftaler på pakker som vil koste mere end 80 kr :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godbye Post Danmark. Hallo GLS

Har valgt at lave et sammenarbejde med GLS fra 1. marts. Vil dog stadig give mine kunder muligheden for at bruge Post Dk. Tror bare ikke mine kunder vil bruge post dk da GLS er meget billigere.

Håber de snart får øjnene op inde ved post Danmark og gør noget ved det her problem.

Frank

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh jeg er helt ny her hvordan får jeg svar til at dukke om som svar på andre indlæg ?

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

vintage:

Øh jeg er helt ny her hvordan får jeg svar til at dukke om som svar på andre indlæg ?

Klik på 'Citér' når du klikker 'Svar' på en post.

Side 13 ud af 46 (460 indlæg)