Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 14 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Bendtsen:

vintage:

Øh jeg er helt ny her hvordan får jeg svar til at dukke om som svar på andre indlæg ?

Klik på 'Citér' når du klikker 'Svar' på en post.

Tak Keld tester det lige. Trode det var en måde at citere fra amino.dk til andre fora eller sådan noget - så det havde jeg ikke lige tænkt på :-)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Bendtsen:

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

 

Virksomhederne tvinges ikke til at bryde loven omkring moms, fik dette glimrende indlæg i sidste uge:

 Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

 

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

 

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Bendtsen:

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

Det forstår jeg simpelthen ikke? Du må ikke opkræve mere hos kunderne, end du afregner, men du må godt opkræve mindre, uden at få problemer med momsen.

Selvfølgelig kan man finde ud af, hvad volumenberegningen bliver - du kan da måle din pakke og dermed omregne til vægt. Så det er ikke nødvendigvis det største problem.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må sgu ærlig indrømme at jeg har lidt svært ved at se hvorfor nogle herinde forsøger at råbe regeringen op, fordi Post Dk har prisstigninger.

Post DK er vel mere eller mindre en virksomhed som også skal kunne give overskud og kan de ikke det på den nuværende forretningscase, jamen så må de vel gøre noget. Og i deres tilfælde er det en prisstigning, da de vel mener at deres kunder ikke har ret mange alternativer og stadig vil blive hos dem.

Ja, jeg ved at staten ejer 75%, men med tiden bliver den post formodenlig mindre og mindre, da gælden i dette land vokser en del i disse år.

Mht. alternativer, så har der været en del som har forsøgt forskellige modeller med B2C, og sjovt nok så er det ikke mange af disse b2c startende fragtfirmaer, som er tilbage i dag.

Jeg går ud fra at vi er en masse netbutikker i disse år, som må begynde at de os om efter alternativer, og hvad angår Konkurrencevilkår , så tror jeg desværre på sigt at DK taber til de større lande. Vi vil købe mere ind i udlandet da det er billigere og vidensmæssigt bliver vi også så småt overhalet af østens vidundere.

Og med flere og flere administrative kommende opgaver til det offentlige, mht. kontrol, så tror jeg ikke at det bliver så let at være iværksætter i dk i de kommende år.

Men Et halleluja for alle iværksættere som prøver.. Lad os få flere af dem. Det er sgu dem som i sidste ende holder landet oppe med de arbejdspladser som de skaber/har skabt.

Så hvis nogen har lyst til at starte et fragtfirma og kan få det til at køre rundt til fornuftige priser, så vil jeg sgu gerne være den første hos jer. :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nortico:

Jeg må sgu ærlig indrømme at jeg har lidt svært ved at se hvorfor nogle herinde forsøger at råbe regeringen op, fordi Post Dk har prisstigninger.

Post DK er vel mere eller mindre en virksomhed som også skal kunne give overskud og kan de ikke det på den nuværende forretningscase, jamen så må de vel gøre noget. Og i deres tilfælde er det en prisstigning, da de vel mener at deres kunder ikke har ret mange alternativer og stadig vil blive hos dem.

Ja, jeg ved at staten ejer 75%, men med tiden bliver den post formodenlig mindre og mindre, da gælden i dette land vokser en del i disse år.

Mht. alternativer, så har der været en del som har forsøgt forskellige modeller med B2C, og sjovt nok så er det ikke mange af disse b2c startende fragtfirmaer, som er tilbage i dag.

Jeg går ud fra at vi er en masse netbutikker i disse år, som må begynde at de os om efter alternativer, og hvad angår Konkurrencevilkår , så tror jeg desværre på sigt at DK taber til de større lande. Vi vil købe mere ind i udlandet da det er billigere og vidensmæssigt bliver vi også så småt overhalet af østens vidundere.

Og med flere og flere administrative kommende opgaver til det offentlige, mht. kontrol, så tror jeg ikke at det bliver så let at være iværksætter i dk i de kommende år.

Men Et halleluja for alle iværksættere som prøver.. Lad os få flere af dem. Det er sgu dem som i sidste ende holder landet oppe med de arbejdspladser som de skaber/har skabt.

Så hvis nogen har lyst til at starte et fragtfirma og kan få det til at køre rundt til fornuftige priser, så vil jeg sgu gerne være den første hos jer. :-)

 

Hej, problemet er ikke portostigninger.. det eneste problem jeg ser og som forgæves har forsøgt at få post danmark til at indse er at f.eks en B2C pakke på 100*100*100 cm vil koste 1525 kr at sende mens den kan sendes for 80 KR på en C2C pakkelabel.

Det er sådan set det eneste problem. Og løsningen er jo simpel, jeg har lavet et lille beregner der finder ud af om pakkepigen skal sætte en C2C pakkelabel eller bruge en webpack B2C label på ud fra vægt og mål på den enkelte pakke.

Men det gør det jo besværligere at skulle købe pakkelabes som den gang vi var en lille hobby virksomhed, og besværligt for posten manuelt at skulle aflæse alle de C2C pakkelabes vi kommer til at sende frem for en elektronisk opdateret modtageradresse via webpack.

 

 

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo intet nyt i at Post Danmark smadrer erhvervslivet i Danmark. Med hjælp fra et samlet Christiansborg..

Dødsstødet til DM og magasin markedet kom jo allerede sidste år, da politisk nøl krævede Citymails afgang fra det danske marked.

Men, hvad med GLS pakke shop? er det ikke en kompetent distributionspartner?

Se priser:

Mål til beregning af pris

PakkemålLængste + korteste side
XS Maks. 35 cm
S Maks. 50 cm
M Maks. 65 cm
L Maks. 80 cm
XL

Omkreds + længste side 
= maks. 300 cm

 

Priser Danmark og Europa

LandXSSMLXL
Danmark 50,- 60,- 75,- 90,- 135,-
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Logistikchefen Carsten Dalbo & Co, kommer ned til os den 27 januar, for at se hvor vi mener problemet er, i forhold til den måde vi pakker og sender på. Det er da et meget godt træk - så må vi se om det blot er for det gode image, eller om de reelt set kan/vil gøre noget ved problemerne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en journalist i baghånden der vil se tingene fra din side, som kan være med til at afdække problemstillingen?

Det kunne være meget rart at se og ikke mindst høre hvordan du skal klare den.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette - Eventyr Haver:

Har du en journalist i baghånden der vil se tingene fra din side, som kan være med til at afdække problemstillingen?

Det kunne være meget rart at se og ikke mindst høre hvordan du skal klare den.

Nej, det har jeg ikke. I øvrigt har de netop ringet og rykket mødet frem til i morgen kl. 15....

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Logistikchefen Carsten Dalbo & Co, kommer ned til os den 27 januar, for at se hvor vi mener problemet er, i forhold til den måde vi pakker og sender på. Det er da et meget godt træk - så må vi se om det blot er for det gode image, eller om de reelt set kan/vil gøre noget ved problemerne.

Helle, håber du vil gøre opmærksom på det eneste reelle problem : at B2C pakker bliver dyrere end en 100 % tilsvarende C2C pakke. Det er det der sindsygt i denne sag... :-)

Side 14 ud af 46 (460 indlæg)