Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 15 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Fra  MomShells Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vintage:

Hej Helle, der er da ingen i verden der kan forbyde et firma at købe en pakkelabel på posthuset, så det er ikke noget problem. Før vi fik en erhversaftale med postdanmark købte vi C2C pakkelabels på posthuset.

Så det eneste alle webshops skal gøre er at droppe erhversaftaler når pakken bliver så stor at den kan sendes for 80 kr på en C2C pakkelabel.

Gør vi det så varer det vel ikke længe inden posten gør det eneste der er at gøre :

Volumenberegning på B2C pakker, men hvor prisen ikke overstiger en tilsvarende C2C pakkelabel. Så er den sag ikke længere...

 

 

 

Man behøver ikke stå som nummer 79 i køen på Posthuset den 1. april for at købe pakkelabels.

Pakkelabels kan også købes i PostDanmarks egen webshop.

Jeg har sendt masser af pakker med almindelige pakkelabels på, og jeg bestiller altid frimærker og labels online.

Men jeg har da tit overvejet hvornår det var tiden at skifte til GLS. Og det sker når min gennemsnitforsendelsespris hos Post Danmark overstiger den pris jeg kan få hos GLS.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Logistikchefen Carsten Dalbo & Co, kommer ned til os den 27 januar, for at se hvor vi mener problemet er, i forhold til den måde vi pakker og sender på. Det er da et meget godt træk - så må vi se om det blot er for det gode image, eller om de reelt set kan/vil gøre noget ved problemerne.

Det er da et fremskridt, Helle.

Godt gået Yes

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden problemstilling ved volumenbregningen bliver denne.

Vi har en super flot statistik der siger at vi kun har fået ødelagt meget få varer i posten, og det selv om vi sender meget skrøbelig ting.

Det er fordi vi er mægtig gode til at 'marmorere' pakkerne så de kan tåle alverdens stød og kasten rundt.

Når nu det bliver sådan at jo mindre pakken er jo billigere er den, så tror jeg at posten vil opleve langt flere klagesager over varer der er gået i stykker i transporten. Og det er jo ikke noget der sænker omkostningerne for postdanmark med flere klagesager, uanset hvem der vinder en klagesag så koster det penge for posten at behandle flere klagesager..

 

 

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ruben Stochholm:

vintage:

Hej Helle, der er da ingen i verden der kan forbyde et firma at købe en pakkelabel på posthuset, så det er ikke noget problem. Før vi fik en erhversaftale med postdanmark købte vi C2C pakkelabels på posthuset.

Så det eneste alle webshops skal gøre er at droppe erhversaftaler når pakken bliver så stor at den kan sendes for 80 kr på en C2C pakkelabel.

Gør vi det så varer det vel ikke længe inden posten gør det eneste der er at gøre :

Volumenberegning på B2C pakker, men hvor prisen ikke overstiger en tilsvarende C2C pakkelabel. Så er den sag ikke længere...

 

 

 

Man behøver ikke stå som nummer 79 i køen på Posthuset den 1. april for at købe pakkelabels.

Pakkelabels kan også købes i PostDanmarks egen webshop.

Jeg har sendt masser af pakker med almindelige pakkelabels på, og jeg bestiller altid frimærker og labels online.

Men jeg har da tit overvejet hvornår det var tiden at skifte til GLS. Og det sker når min gennemsnitforsendelsespris hos Post Danmark overstiger den pris jeg kan få hos GLS.

Tak Ruben god pointe at købe C2C pakkelabes på forhånd :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Annette - Eventyr Haver:

Har du en journalist i baghånden der vil se tingene fra din side, som kan være med til at afdække problemstillingen?

Det kunne være meget rart at se og ikke mindst høre hvordan du skal klare den.

Nej, det har jeg ikke. I øvrigt har de netop ringet og rykket mødet frem til i morgen kl. 15....

Det glæder jeg mig virkelig til, at høre om hvordan det kommer til at gå. Du burde få en pris for at kæmpe på os webshop ejer mht det her med post DK.

 

Frank

Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SURT for mig som rent faktisk sælger dun og fjer på nettet - Jeg sælger dyner og puder fra webshoppen www.TekstilLaden.dk og www.købdyner.dk

Min pris for privat forsendelse af en dyne på 3 kg stiger fra 62,- til 159,- (volumen 0,0945 m3, iflg. volumen 26 kg)

At vacum pakke er ikke en mulighed, dette er forsøgt og kundens førstegangs oplevelse af en flad dyne, gør at de fleste sender den retur.

Jeg skrev til Post Danmark og her er deres kommentar:::::

"""Hej Torben, Jeg kan egentlig godt forstå du er ved at gå lidt i panik. Der er desværre ikke så meget vi kan gøre. Pr. 01.04.2011 indfører Post Danmark volumenberegning på alle private pakker, nøjagtigt som det er gældende for vores erhvervspakker. Naturligvis kan man i Post Danmark ikke dispenserer fra vores forretningsbetingelser. Så der er desværre ikke meget vi kan gøre."""

Mine kunder vil selvfølgelig ikke betale for dette og jeg har ikke råd, så jeg skifter alle mine forsendelser til Danske Fragtmænd.....

 

Fra Vamdrup
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, postdanmark er grådige. Jeg har boykottet dem for lang tid siden.

Bruger nu GLS som er meget billigere.

Kirsti

Fra Hedehusene
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Fra  KLS Consult Aps Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:

Keld Bendtsen:

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

 

Virksomhederne tvinges ikke til at bryde loven omkring moms, fik dette glimrende indlæg i sidste uge:

 Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

 

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

Det er rigtigt, at man gerne op opkræve mindre end den faktiske udgift, men der er nu ikke meget sjov i, at opkræve fx 50,- (for at være på den sikre side), for så at opdage, at den faktiske pris endte på 159,-

Det er dér jeg ser en enorm udfordring ved en webshop. At beregne volumen i forbindelse med købet, inden du har pakket varerne. Du kan jo ikke komme til kunden efterfølgende og sige: "Ups,- vi skal lige have 78,- ekstra for fragt."

Hvis du så bare opkræver 'nok', bryder du momsreglerne, da du så opkræver for meget.

Fra Nymark
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! så må vi vist ind i kampen, det er jo chokerende godt camoufleret af Postdanmark, altså i deres nye prisliste, den skal virkelig nærlæses for at man opdager sandheden.
Har lige talt med PD salg og spurgt til hvordan det vil påvirke vores aftale med dem...jeg får at vide at erhvervs delen altid har fungeret med volumenvægt osv. og at der ikke vil være væsentlig ændring i den del, det nye er at privat pakker nu også er omfattet af samme ordning!
Oveni kommer der så også et dieseltillæg som PD ikke har operet med før, vist noget med 5,87% eller deromkring.

Jeg er umiddelbart super tilfreds med PD men føler heller ikke at kunderne vil tage godt imod endnu højere priser, så nu må vi jo have fat i GLS og høre hvad de kan tilbyde, men har hørt noget om at de skal have vægt på hver enkelt pakke, og det vil jo betyde at vi skal til at veje hvert stykke tøj og have vægten lagt ind i ordresystemet, og det virker umiddelbart lidt besværligt :-(

Ha` en fantastisk dag

Michael.. kools.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hansentrading:

SURT for mig som rent faktisk sælger dun og fjer på nettet - Jeg sælger dyner og puder fra webshoppen www.TekstilLaden.dk og www.købdyner.dk

Min pris for privat forsendelse af en dyne på 3 kg stiger fra 62,- til 159,- (volumen 0,0945 m3, iflg. volumen 26 kg)

At vacum pakke er ikke en mulighed, dette er forsøgt og kundens førstegangs oplevelse af en flad dyne, gør at de fleste sender den retur.

Jeg skrev til Post Danmark og her er deres kommentar:::::

"""Hej Torben, Jeg kan egentlig godt forstå du er ved at gå lidt i panik. Der er desværre ikke så meget vi kan gøre. Pr. 01.04.2011 indfører Post Danmark volumenberegning på alle private pakker, nøjagtigt som det er gældende for vores erhvervspakker. Naturligvis kan man i Post Danmark ikke dispenserer fra vores forretningsbetingelser. Så der er desværre ikke meget vi kan gøre."""

Mine kunder vil selvfølgelig ikke betale for dette og jeg har ikke råd, så jeg skifter alle mine forsendelser til Danske Fragtmænd.....

 

Hej Torben, du gør bare som vi planlægger, sender dynen med en pakkelabel købt på posthuset den kommer til at koste 80 kr , så er det 'blot' en stigning fra 62 til 80....

Har selv fået lignende svar fra posten på utallige henvendelser. Men igen svarer på det helt essintielle i sagen - hvorfor en B2C pakkelabel bliver så meget dyrere end en C2C pakkelabel.

Så drop erhversaftale på alle pakker der overstiger prisen på en tilsvarende C2C label - så er prolemet jo næsten løst

Side 15 ud af 46 (460 indlæg)