Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 16 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette - Eventyr Haver:

Jeg kom til at tænke på om der er nogle af webshop udbyderne, folk inden for SEO, Adwords og grafikere der sidder og læser med her også

Har I tænkt på hvilken konsekvens der også får for jer?

Det bliver andre end lige os webshopejere der bliver ramt her, hvis vi alle der har en interesse i at webshops ikke bliver nødt til at lukke på baggrund af postdanmarks priser, på en eller anden måde kan stå sammen, bliver de nødt til at tage os alvorligt - både pressen og politikerne.

 

Jeg kan love dig for at det også kommer til at have konsekvenser for os her i MediaMouse (vi er et trykkeri). Vi har en del kunder som er freelancere, privatpersoner eller butikker, hvor det ikke dur at vi sender tryksagerne med en fragtmand. Så derfor sender vi med Post Danmark. Men for at undgå at Post Danmark ikke smadre tryksagerne, så bliver det nødttil at være større kasser med godt med fyld i - i modsætning til hvis det havde været en fragtmand. Så derfor er kasserne også en hel del større end det de reelt vejer i forhold til Post Danmarks nye beregninger.

Og ja, lige pt. ved jeg ærligt talt ikke hvad vi gør efter d. 1 april. Vi er kendt for god service bl.a. i form af hurtig og fleksibel levering. Men det går så lidt af fløjten, hvis kunden pludselig skal betale det dobbelt i porto for at få sendt et sæt visitkort - Alternativt skal kunden stå stand-by og vente på en fragtmand kommer med dem. Og det er set med mine øjne noget pis at vi nu skal til at holde styr på om det er det ene eller det andet tingene kunden ønsker det sendt med - og så have forskellige varelinier og takster for fragten som skal på fakturaen.

Så ikke nok med at vi skal pakke tingene ekstra godt ind for at Post Danmark ikke hærger tryksagerne, så skal vi nu også betale ekstra for at sende med den. Det hænger ikke sammen.

----
Tilføjelse:
  GLS er ikke en løsning for os. For det første skal pakkerne så være afleveret på vores lokale tankstation inden kl. 13 (vi har indtil kl. 18 hvor Post Danmark afhenter). For det andet er en del af dem - undskyld et jeg er så ligefrem - nogle kvajpander. Ihvertfald dem i vores område. Når vi får varer med GLS, så kommer de typisk 1-2 dage senere end de burde (altså når vognmanden er i området). For det andet har pakkerne fået en hårdere behandling end hos Post Danmark. Så hvis vi skal have noget med GLS, så skal vi specifikt bede afsenderen om at sende det som ekspress - så er vi nogenlunde sikre på at have varene i løbet af den næste dag (men det kan så også godt være helt frem til omkring kl. 16 hvor de skulle have været fremme inden kl. 10). Så for en virksomhed som os hvor det er vigtigt at leveringstiden overholdes, så er GLS desværre dømt ude i denne sammenhæng.
---- 

/Jesper

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

vintage:

En anden problemstilling ved volumenbregningen bliver denne.

Vi har en super flot statistik der siger at vi kun har fået ødelagt meget få varer i posten, og det selv om vi sender meget skrøbelig ting.

Det er fordi vi er mægtig gode til at 'marmorere' pakkerne så de kan tåle alverdens stød og kasten rundt.

Når nu det bliver sådan at jo mindre pakken er jo billigere er den, så tror jeg at posten vil opleve langt flere klagesager over varer der er gået i stykker i transporten. Og det er jo ikke noget der sænker omkostningerne for postdanmark med flere klagesager, uanset hvem der vinder en klagesag så koster det penge for posten at behandle flere klagesager..

 

 

 

Hvad er " marmorere" ???

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er " marmorere" ???

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

sejtræk:

vintage:

En anden problemstilling ved volumenbregningen bliver denne.

Vi har en super flot statistik der siger at vi kun har fået ødelagt meget få varer i posten, og det selv om vi sender meget skrøbelig ting.

Det er fordi vi er mægtig gode til at 'marmorere' pakkerne så de kan tåle alverdens stød og kasten rundt.

Når nu det bliver sådan at jo mindre pakken er jo billigere er den, så tror jeg at posten vil opleve langt flere klagesager over varer der er gået i stykker i transporten. Og det er jo ikke noget der sænker omkostningerne for postdanmark med flere klagesager, uanset hvem der vinder en klagesag så koster det penge for posten at behandle flere klagesager..

 

 

 

Hvad er " marmorere" ???

 

Det er at forer pakken så varer ikke går i stykker Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

I kan kontakte Post Danmark ved at skrive til skrivpost@post.dk

E-mailen går direkte ind til Postcentret, der har 1 - 2 dages svartid.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

sejtræk:

Hvad er " marmorere" ???

 

Ja undskyld det selvopfundet udtryk :-) Altså pakke godt ind - masser af fidelepapir rundt om varerne, så pakken kan tåle at blive kastet rundt med og tabt på gulvet.

Sender vi med vogmand kan vi jo sætte en kasse med stort set ubeskyttede varer på en palle og få den sikkert frem. Med post danmark er indpakningskravene langt strengere for at få erstatning hvis noget går i stykker.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug dog gls ? 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt underligt at PD ik går ind i debatten, og giver deres version af sagen... Hvis der ellers er nogle saglige argumenter, som støtter op om det nye tiltag ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Brok:
så nu må vi jo have fat i GLS og høre hvad de kan tilbyde, men har hørt noget om at de skal have vægt på hver enkelt pakke, og det vil jo betyde at vi skal til at veje hvert stykke tøj og have vægten lagt ind i ordresystemet, og det virker umiddelbart lidt besværligt

Det er rigtigt at GLS skal have oplyst en pakkevægt. Jeg har spurgt dem om de bruger det til andet end prisberegning, f.eks. til at beregne hvor meget lastbilerne vejer eller lign. og svaret er at det gør de ikke.

Derfor behøver vægten ikke være særlig præcis men skal bare ramme indenfor f.eks. 0-2 kg. eller 2-5 kg. osv. Det er vist muligt for de fleste webshops at håndtere, mange webshops inkl. min egen bruger i forvejen vægten som kriterie for prisberegning af fragt i forhold til kunden. Nu ved jeg ikke om du driver en webshop, for ellers kan det selvfølgelig være en anden sag.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

JH:

Men, hvad med GLS pakke shop? er det ikke en kompetent distributionspartner?

Se priser:

Mål til beregning af pris

PakkemålLængste + korteste side
XS Maks. 35 cm
S Maks. 50 cm
M Maks. 65 cm
L Maks. 80 cm
XL

Omkreds + længste side 
= maks. 300 cm

 

Priser Danmark og Europa

LandXSSMLXL
Danmark 50,- 60,- 75,- 90,- 135,-

 

GLS priserne som du skitserer i ovenst. er hvis man som almindelig kunde går ind i en pakkeshop for at sende en pakke i lighed med når man går ind på et posthus og køber en pakkelabel.

Når du laver en erhvervsaftale med GLS anvender de IKKE volumen beregning hverken til erhvervspakker eller pakkeshop pakker til private.

Side 16 ud af 46 (460 indlæg)