Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 25 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Jeg ville prøve at få en snak med GLS. De leverer på nuværende tidspunkt godt nok kun til private via deres pakke-shops - men det kan jo være det ændre sig snart. Desuden ligger disse pakkeshops i flere supermarkeder og nærbutikker, hvor mange af dine kunder formentlig også kommer til daglig.

Jeg tror det er et forsøg værd.

Kasper H

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

MSP..:
Du påstår jeg lyver??

Jeg siger bare at JEG ikke tror på det du siger

MSP..:
hvad er det som lyder helt extremt urealistisk?

At i efter kort tid med GLS har fået en prisstigning på mindst kr. 45 pr. pakke

 

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Jans-Grebsservice Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt GLS i over et år nu og jeg kan kun udtrykke min fulde tilfredshed over samarbejdet. På spørgsmålet i denne tråd om hvordan og hvorledes det fungerer med GLS kan jeg give følgende beskrivelse.

Som kontraktkunde hos GLS er det således...

  • Pakke priser fastsættes efter hvor mange forsendelser du sender pr. år - jo flere jo billigere
  • Afhentning på virksomhedsadrese er gratis ved mere end 1000 forsendelser pr. år ellers er der et afhentningsgebyr alt efter hvor i landet du bor
  • Du kan sagtens selv indleverer dine pakker på et af GLS hovedlagre, såfremt du ville ønske dette (ikke i en pakkeshop, som kontraktkunde)
  • Forsendelsespris er efter vægt og uanset størrelse, dog maks. 200 cm lang eller omkreds + længste side = maks. 300 cm
  • Alle labels kan gratis udprintes fra GLS eget online system, men kan også implementeres i dit ordresystem og udskrives på GLS egne pakkelabels
  • Kunder kan vælge at få sendt direkte til deres arbejdsplads eller til en pakkeshop, der leveres ikke til private adresser
  • Kunderne adviseres om afhentning i pakkeshoppen via mail der afsendes fra GLS direkte til kunden, der kan også sendes en sms til kundens mobil telefon hvis nummer opgives
  • Du kan følge dine pakker via T&T fra udskrivning til levering i pakkeshoppen eller arbejdsplads

Jeg tror jeg fik det hele med, ellers må i lige give lyd fra jer Smile

Jan Jensen

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gennem flere år brugt Post Danmark og været meget tilfredse med dem. De leverer generelt en god service og nogle fornuftige ydelser, som vi har gjort brug af i forbindelse med forsendelser rundt i hele Skandinavien af tusindevis af musikinstrumenter.

I 2010 blev dog året, hvor Post Danmark indledte en række prisstigninger og ændringer, som i praksis har gjort det umuligt for mange virksomheder at handle med dem.  De ændringer som vi primært har oplevet er:

1) per 1 marts 2010 ændrede Post Danmark med 0 dages varsel deres praksis, så alle pakker til private, som under tidligere praksis blev sendt som erhvervspakker, nu alle blev takseret til den meget dyre privat-takst. Det var en "praksis", som Post Danmark og deres account managers kendte og havde godkendt i praksis. Man kan naturligvis diskutere det rimelige i brugen af en sådan praksis, men faktum er at Post Danmark kendte til den og accepterede den. Den ændrede praksis betød for os fragtstigninger på op til 400% med dags varsel, og uden at kunder gennem mange år var varslet om denne ændrede praksis.

2) Per 1 januar 2010 trådte nye årsaftaler i kraft, hvor Post Danmark, så forinden benyttede lejligheden til i praksis også at hæve priserne og ændre vilkår således, at konditionerne yderligere blev forværret.

3) Per 1 april 2011 laves der påny ændringer, som særligt får stor og negativ indflydelse på virksomheder som sender større pakker. (jf det som Helle omtaler). Her er fokus særligt på volumen-tillægsberegningerne, som derved skader virksomheder med større pakker enormt.

For kunder som stadig anvender Post Danmark herefter vil ovennævnte ændringer og forhøjelser i praksis betyde, at deres konkurrenceevne er svækket ganske betydeligt, da det i praksis vil være umuligt at viderefakturere disse meget høje omkostninger til kunderne.

Resultatet er, at udenlandske virksomheder får det meget nemmere i Danmark. Om der sendes tøj fra England eller musikinstrumenter fra Tyskland har ingen betydning for flere og flere danskere, der som det mest naturlige handler på tværs af grænserne. I udlandet er fragtpriserne dog ganske anderledes (= meget lavere)  end i Danmark, hvorfor Post Danmark med deres tiltag, i praksis har gjort det meget vanskeligt (og på nogle områder) nærmest umuligt at drive virksomhed.

Heldigvis er der dog konkurrenter til Post Danmark (GLS, Bring, TNT etc) , hvor disse i denne tid knapt kan følge med den stigende ordretilgang de får, som følge af, at virksomheder opsiger deres samarbejde med Post Danmark.

Vi har selv valgt at opsige hele vort samarbejde med Post Danmark, til fordel for andre leverandører.

mvh

Henrik Ruff - Musikinstrumenter.net

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Techmaster:

MSP..:
Du påstår jeg lyver??

Jeg siger bare at JEG ikke tror på det du siger

MSP..:
hvad er det som lyder helt extremt urealistisk?

At i efter kort tid med GLS har fået en prisstigning på mindst kr. 45 pr. pakke

 

 

Det er så det samme som du siger jeg lyver, eller hvordan?

Men kan se at problemet er at du ikke kan læse.

Jeg skriver:

Er netop blevet udsat for en prisstigning FRA 45+moms per pakke på alle størrelser, TIL standart prislisten..
Det er ikke det samme som en minimumprisstigning på 45kr per pakke

 

Men i praksis stiger en pakke mellem 10-15kg fra 52,50dkr til 140dkr incl moms..

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas kan du sige mig om det er en and: 

jeg har hørt en historie om en som skulle bygge hus i Alaska og det var for dyrt at få leveret murestenen så han sendte dem som postpakker for det var billiger og postkontoret havde udbringnings pligt  post kontoret i Alaska skulle så have fået 2000 pakker (øh eller var det 20.000) som de så ikke ville levere - hvad det endte med ved  jeg ikke måske er det en and.

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvem har du så valgt når du ikke bruger Post danmark.

 

Jeg har været inde og se på Bring har du nogle erfaringer med dem?

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Jeg har været inde og se på Bring har du nogle erfaringer med dem?

Det er ZAP distribution, som bringer deres pakker ud i Danmark.

Samme som billig-pakkepost brugte.

 

Har ingen erfaring som afsender, men som erhvervs-modtager kan der i visse perioder gå 1-2 dage ekstra inden pakken når frem.

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sker der muligvis alligevel noget, rent mediemæssigt....

Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@toogtoerfem: I dag bruger vi bl.a. GLS og Bring. Vedr erfaringer med Bring: Kun på noget udland (foreløbig) - men generelt gode.

Vil da anbefale alle generelt at kontakte såvel GLS, Bring m.fl og indhente tilbud. Alles behov er jo forskellige, og naturligvis gives der også forskellige priser afhængig af hvad du skal levere og hvor store mængder du har. Så istedet for at kikke på hvad andre måske mener at tingene koster, så ring dem op og bed om et tilbud.

mvh

Henrik - Musikinstrumenter.net

Side 25 ud af 46 (460 indlæg)