Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 27 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er GLS vejen frem???? 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Status:

Ja, jeg blev jo lidt skuffet - for det var ikke Karsten Dalboe som mødte op som aftalt. Det ville ellers have været rart at vise beslutningstageren det virkelige liv.

I stedet for kom Klaus Elhøj, som er vores meget venlige konsulent, som vi plejer at tale med. Han havde blok og papir fremme og skulle så formidle informationerne videre. Jeg havde indtryk af at han var lidt overrasket over de 4 pakker som kommer til at koste næsten det dobbelte fra 1. april.

Han var her i to timer, og jeg har videreformidlet alt hvad jeg kunne om alle de problematikker I har nævnt herinde, og talte den fælles sag - og der blev flittigt noteret.

Derudover kom jeg faktisk på en ide. Hvis det er luft i kasserne som er et problem. Så kunne de lade alle forsendelser køre igennem en scanner som målte hvor mange procent af kassens indhold der var luft - og give bøde for overskridelse af luftgrænsen. (ved godt det lyder vildt latterligt med bøder for at sende luft :·))) Anyway - så synes jeg også godt man kunne opdrage folk til ikke at sende luft. Der er jo mange miljømæssige ting i det - der skal køres mere og det forurener etc.

Jeg har lagt meget vægt på at forklare ham at folk er i fuld gang med at flytte deres forsendelser væk fra Post Danmark. At det er alt for store og voldsomme prisstigninger de kommer med - og at vi aldrig vil kunne tage de fragtpriser hos vores kunder. Hos os går jeg ud fra at de fremover vil få et valg mellem Post Danmark og GLS - og prisforskellen vil nok ligge omkring de 30 kroner - og så ved jeg godt hvad kunderne vælger.

Han fik også links til denne tråd - så han selv kunne gå hjem og læse den igennem - og se hvad os på gulvet siger til det hele.

Derudover lagde jeg stor vægt på at danskerne generelt nok vil handle mere i udlandet end i danmark - og at mange netshops vil flytte til Flensborg hvis de har muligheden. Og når man regner på hvad os mindre netshops kan spare - så sker der jo virkelig ting og sager når de helt store får regnet på det. Det er dybt bekymrende for det danske erhvervsliv.

Der er meget politik i det hele. Staten ønsker at Post Danmark skal bringe ud 6 dage om ugen og at de skal kunne tilbyde over 30 tillægsydelser. Disse ting koster meget at holde kørende. Efter min snak med Klaus i dag - vil jeg mene at Post Danmark skal fjerne alle de ekstra ting - og holde fokus på det essentielle i det at bringe pakker og breve fra A til B.

Og på falderebet fik han altså også lige at vide, at det ikke kunne være rigtigt at de har fyret Albert!!! 

Nå, men jeg fik da luft for frustrationerne - at vi så nok kan blive enige om at det nok ikke hjælper meget, er så en anden side af sagen... een ting er i hvert fald sikkert - hvis de ikke lytter til det jeg har fortalt i dag - så kan de ikke komme bagefter og sige at vi ikke har sagt det...




 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Godt du fik holdt mødet - men var det med den rette? Hvilket mandat har han egentlig, ham din kontaktperson? Er han ikke bare en sælger, ret beset? Ikke at der er noget galt i det, men så er det vel heller ikke ham der sidder med ved bordet når der skal besluttes noget....

 

Har lige spurgt på mit posthus (var oppe med en hastepakke til Norge - det er de stadig de bedste til hos PD.....) hvad det er for noget med den label. Der fik jeg svaret :at det bliver stadig muligt at vælge omdeling; så koster en label 80 kr. - vælger man at modtageren skal hente selv på posthuset kommer pakken (må være en max 5 kg,) til at koste 60 kr. - altså en del billigere.

Vi bevæger os altså derhen hvor omdeling bliver en slags luksus.

Og jeg kan godt forstå de firmaer der må køre forgæves mange gange, eller skal bruge tid på at udfylde og aflevere den der pakkeslip i en postkasse etc etc - det er spild af tid etc - men det er jo fordi de kommer på tidspunkter hvor langt de fleste er på arbejde (eller skole mv). Fir himlens skyld.

 

Så jeg spår stadig det skræddersyede fragtfirma kronede dage, som kan levere hjemme hos kunden NÅR KUNDEN ER HJEMME, for så kan jeg fortsætte med at give mine kunder den service jeg gerne vil - for jeg vil have at det skal være så let som overhovedet muligt at handle hos mig og på nettet i øvrigt. Sådan har I det vel også?

 

Tror i øvrigt vi skal se TVavis på begge kanaler i aften....

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for orienteringen, Helle.

Godt gået af dig, svagt af PostDanmark ikke at stille op i så vigtig en sag.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Status:

Derudover lagde jeg stor vægt på at danskerne generelt nok vil handle mere i udlandet end i danmark - og at mange netshops vil flytte til Flensborg hvis de har muligheden. Og når man regner på hvad os mindre netshops kan spare - så sker der jo virkelig ting og sager når de helt store får regnet på det. Det er dybt bekymrende for det danske erhvervsliv.

Hej Helle igen et godt indspark... - jeg vil lige til alle som er aktive på denne spørge, om der er behov for at undersøge muligheden for at lave en fællges forsendelsesløsning af Flensburg enten ved brug af et pick and pack lager eller afhente forsendelser i Danmark og kører dem til Flensburg og sende dem enten videre til hele Europa eller tilbage til Danmark..

hvis er der et generelt ønske, vil jeg prøve at lave et oplæg og indhente priser og lave en fælles aftale for interesserede.. venligst send en PM hvis ønske med angivelse af antal pakker, og hvilken løsning som I kunne ønske jer..

Så vil samle tråden og informere omkring et evt afsendelsessted fra Flensburg og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,
1000 tak herfra for alt det arbejde du ligger i sagen også på vegne af alle os andre, som lever af vores shops, og bare ikke har råd til disse porto forhøjelser. Jeg håber ihvertfald, at der iløbet af kort tid dukker et godt og reelt alternativ op til PD. Gad vide om PD overhovedet har råd til at miste mange hundrede erhvervskunder fra 1. april - eller om vi blot er blevet en byrde for dem økonomisk, så de blot er lettede over at miste så mange kunder? Føler ihvertfald at de nærmest provkorer os til at vælge andre leverandører!

Mvh Pernille

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mogens Riis:

toogtoerfem:

Jeg har været inde og se på Bring har du nogle erfaringer med dem?

 

Det er ZAP distribution, som bringer deres pakker ud i Danmark.

Samme som billig-pakkepost brugte.

 

Har ingen erfaring som afsender, men som erhvervs-modtager kan der i visse perioder gå 1-2 dage ekstra inden pakken når frem.

 

ja komisk hvem giver ZAP distribution den billigste pris - Bring eller Billig-pakkepost og hvordan kan samme firma differencere kvaliteten... den skal vist på universitet..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ja komisk hvem giver ZAP distribution den billigste pris - Bring eller Billig-pakkepost og hvordan kan samme firma differencere kvaliteten... den skal vist på universitet..

Øhh hvad er problemet - det samme firma kan da godt levere varen  fra to forskellig udbyder 

den ene kunne måske garanter at de sørger for at pakken leveres inden 2 dage og den anden 4 dage osv.

Du kan jo også købe billig strøm - mig bekendt kommer det til dig af de samme ledninger.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt GLS i mange år til erhvervs pakker - det har altid givet en god service 

Vi booker online og printer en label - de kommer så automatisk og henter 

Jeg har her på Amino set at de nu også leverer til private via udleveringssteder - det er butikker bla. Blockbuster hvor kundere så kan hente pakken.

Det koster nok lidt at være med - jeg har da bestilt information om det da jeg skal til at leverer til private.

GLS er en af dem jeg vil kigge på som leverandør - og har man lidt volumen kan der forhandles en special pris - 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Er GLS vejen frem???? 

Ja det er det  -  jo flere webshops der sender med GLS - jo mere acceptabelt vil det være for privatkunder at benytte gls pakkeshop produktet.

Og de leverer altså en glimrende service.

 

Side 27 ud af 46 (460 indlæg)