Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indskud i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Håber der er nogen der ude, der kan hjælpe mig lidt!

Jeg har et ApS selskab, der er fritaget for revision, så jeg har kastet mig ud i at lave regnskabet for 2010 selv.

Mit spørgsmål er til det indskud som jeg indsatte på banken da jeg åbnede selskabet! Det har jeg bogført i kredit på bankkonto (konto 62200 i kredit og afstemning i Bank i SummaSummarum).

Min regnskab siger nu resultat 76.316,00 kr. på debit siden og på banken i aktiver står der 3.683,00 kr. og egenkapialen i passiver står til 80.000,00kr. (indskudet)?

Er dette helt forkert eller er det bare mig?

Hvis dette er rigtig så er mit resultat -76.316,00 kr., som jeg skal betale selskabsskat af, dvs. ikke noget eller hvad?

Hvis mit ovenstående resultat er negativ betyder det så at selskabet ikke er solvent?

 

På forhånd tak!

 

HP47

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Husk, at selvom du fravælger revision skal regnskabet opfylde årsregnskabslovens/sel-

skabsloven bestemmelser.

Umiddelbart er der noget galt, idet resultat og aktiver/passiver ikke stemmer.

Du vil næppe få sådan et regnskab godkendt hos EogS.

MvH

Peter

Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HP47

Jeg er meget enig med "Peter - Revisor". Du skal virkelig være sikker på, at du opfylder årsregnskabslovens bestemmelser. Det kræver i mange tilfælde indgående viden til årsregnskabsloven.

Umiddelbart har du et negativt resultat på 76.316. Atkiver for 3.683 og Passiver for 3.684 (80.000-årets resultat). Der er altså en lille diff. på 1. kr. Jeg ved ikke om det er den "Peter - Revisor" hentyder til, når han skriver at aktiver/passiver ikke stemmer.

Men med mindre du har kendskab til årsregnskabsloven vil jeg anbefale at du får hjælp fra én der kender loven, da regnskabet skal opfylde årsregnskabslovens bestemmelser - også selvom der er fravalgt revision.

Med venlig hilsen

ALEX SARTOR THOMSEN

Revisor, cand.merc.aud.

Direkte: 76 35 56 78

axt@bdo.dk

 

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Birkemose Allé 39

DK-6000 Kolding

Tlf.: 76 35 56 00

Fax: 76 35 56 01

www.bdo.dk

Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Ja, nu har jeg fået rettet fejlen med aktiver og passiver, jeg havde bare glemt at overføre årets resultat til passiver. Dette er nu gjort og nu står de begge på 3683 kr., så det er super.

Men jeg ville faktisk også hører mht. til mit resultat på -76316 kr. Er det det jeg skal betale selskabsskat af? Men det er jo i minus , så jeg skal vel ikke betale noget selskabsskab for 2010?

Og så en sidste ting: Når mit resultat er på -76316 kr, betyder det så a selskabet er insolvent eller er ser man på aktiver og passiver i det tilfælde??

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål! Og tak for hjælpe med det andet!

 

Mvh

HP47

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det negative resultat kan fremføres til modregning i fremtidige overskud.

Du skal dog være opmærksom på, at det regnskabsmæssige resultat ikke altid er det samme som det skattemæssige resultat (den skattepligtige indkomst).

Der kan være nogle skattemæssige reguleringer du skal have med.

Hvis der er andet jeg kan hjælpe med, eller du har andre spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig på t.larsen@xellencegroup.com.

Mvh.

Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)