Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg købe frimærker??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude:)

 

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan besvare.
Jeg skal starte min webshop som primært skal sælge kondomer, og der havde jeg tænkt mig at købe boble kuverter, og så sende dem med alm frimærker... kan jeg godt det? jeg tænker ikke på om kondomerne kan være i kuverten, men det er om det er "lovligt" at gøre?

 

Dbh Christoffer

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Jeg kender en som har en webshop der sælger kondomer på postordre. Måske han vil kunne hjælpe dig hvis du spørger ham. Han har en baggrund som jurist osse så han har garanteret sat sig ind i reglerne.

/Kristian

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyberman29:

Hej derude:)

 

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan besvare.
Jeg skal starte min webshop som primært skal sælge kondomer, og der havde jeg tænkt mig at købe boble kuverter, og så sende dem med alm frimærker... kan jeg godt det? jeg tænker ikke på om kondomerne kan være i kuverten, men det er om det er "lovligt" at gøre?

 

Dbh Christoffer

 

Hej Christoffer,

Det er der ikke noget i vejen for - du har dog ikke mulighed for at spore pakken via Track&Trace m.v :-)

Men du kan gå ned på posthuset og snakke med dem, ang. at sende som brev og som pakke. 

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen problemer med at sende "små varer" som alm. brevpost.

Du har blot ikke mulighed for at spore en forsendelse der evt er blevet væk og dermed få erstatning fra posten.

Rent juridisk er det dig som sælger, der skal erstatte bortkomne forsendelser - i hvert fald hvis din butik er E-Mærket.

Vi har selv sendt fx mobiltelefon batterier, som maxibrev igennem 6 år - og det er ganske få breve der er blevet væk, så er det bare afsted med en ny vare.

Du kan evt have 2 forsendelses metoder som kunderne selv kan vælge imellem.
1: Pakkeforsendelse der er forsikret
2: Maxibrev, hvor du så skriver at det er kundens eget ansvar - men de sparer på portoen.

mvh

Hans

Net2Skilte.dk og Top-Salg.dk

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans / Top-Salg.dk:

Du kan evt have 2 forsendelses metoder som kunderne selv kan vælge imellem.
1: Pakkeforsendelse der er forsikret
2: Maxibrev, hvor du så skriver at det er kundens eget ansvar - men de sparer på portoen.

Det er altid dit ansvar at forbrugeren får sin vare, også selvom der sendes som maxibrev.
Så hvis en kunde klager har kunden krav på at få sin vare eller pengene tilbage, selvom det er blevet væk i posten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans / Top-Salg.dk:

Der er ingen problemer med at sende "små varer" som alm. brevpost.

Du har blot ikke mulighed for at spore en forsendelse der evt er blevet væk og dermed få erstatning fra posten.

Rent juridisk er det dig som sælger, der skal erstatte bortkomne forsendelser - i hvert fald hvis din butik er E-Mærket.

Vi har selv sendt fx mobiltelefon batterier, som maxibrev igennem 6 år - og det er ganske få breve der er blevet væk, så er det bare afsted med en ny vare.

Du kan evt have 2 forsendelses metoder som kunderne selv kan vælge imellem.
1: Pakkeforsendelse der er forsikret
2: Maxibrev, hvor du så skriver at det er kundens eget ansvar - men de sparer på portoen.

mvh

Hans

Net2Skilte.dk og Top-Salg.dk

Hans / Top-Salg.dk:

Der er ingen problemer med at sende "små varer" som alm. brevpost.

Du har blot ikke mulighed for at spore en forsendelse der evt er blevet væk og dermed få erstatning fra posten.

Rent juridisk er det dig som sælger, der skal erstatte bortkomne forsendelser - i hvert fald hvis din butik er E-Mærket.

Vi har selv sendt fx mobiltelefon batterier, som maxibrev igennem 6 år - og det er ganske få breve der er blevet væk, så er det bare afsted med en ny vare.

Du kan evt have 2 forsendelses metoder som kunderne selv kan vælge imellem.
1: Pakkeforsendelse der er forsikret
2: Maxibrev, hvor du så skriver at det er kundens eget ansvar - men de sparer på portoen.

mvh

Hans

Net2Skilte.dk og Top-Salg.dk

Tak for alle jeres svar:)! og Tak hans, jeg tror også det er sådan jeg vil gøre:)

Og krismort:) kunne du evt spørge om han vil snakke med mig:) ham kunne jeg måske bruge til hjælp videre hen:)

 

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hans / Top-Salg.dk:

Du kan evt have 2 forsendelses metoder som kunderne selv kan vælge imellem.
1: Pakkeforsendelse der er forsikret
2: Maxibrev, hvor du så skriver at det er kundens eget ansvar - men de sparer på portoen.

Det er altid dit ansvar at forbrugeren får sin vare, også selvom der sendes som maxibrev.
Så hvis en kunde klager har kunden krav på at få sin vare eller pengene tilbage, selvom det er blevet væk i posten.

Det er nemlig rigtigt. Det holder ikke at skrive, at det er kundens eget ansvar, ved forsendelse som brev. Angry

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at postvæsnet har så lille svind-rate i forhold til mængden af post der bliver sendt at du sagtens kan sende dine produkter i en Maxi-kuvert.

Et postkort har måske bedre tendens til at blive væk end et alm. brev, og så snart vi er oppe i noget større med mere fyld, så er den rimelig sikker på at komme igennem. Som andre har nævnt, så er det eneste problem at du ikke kan spore din pakke.

Det er dog op til dig at vurdere om prisforskellen mellem de muligheder du har vil være det værd.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick:

Jeg tror at postvæsnet har så lille svind-rate i forhold til mængden af post der bliver sendt at du sagtens kan sende dine produkter i en Maxi-kuvert.

Et postkort har måske bedre tendens til at blive væk end et alm. brev, og så snart vi er oppe i noget større med mere fyld, så er den rimelig sikker på at komme igennem. Som andre har nævnt, så er det eneste problem at du ikke kan spore din pakke.

Det er dog op til dig at vurdere om prisforskellen mellem de muligheder du har vil være det værd.

Okay:) ja, men så bliver det, det jeg gør:) tak for alt jeres hjælp.

 

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det jeg skriver.
Men problemet er ikke stort, da det er en meget lille procentdel der forsvinder - jeg vil tro vi ligger på 1 ud af 500.

/Hans

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)