Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af børnetøjsforretning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej Amino'er

Min kusine og jeg går og har planer om at starte en online børnetøjsforretning, vi kunne godt tænke os vores eget tøjmærke med billigt og ordenligt børnetøj, men hvor/hvordan får vi fat i alt børnetøjet.

På forhånd tak for alle gode svar. I er velkomne til at give andre gode råd.

Mvh Trine.

 

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har intet med børnetøj at gøre hverken online, fysisk eller engros.

MEN:
Tænk jer rigtig godt om:

1. kender i børnetøjs markedet?
2. kender i webshop-branchen?
3. Kender i til SEO?
4. har i RIGTIG god forståelse for teknik/internet/computere?

Hvis ikke i kan svare ja til 2 af ovenstående vil jeg sige at i skal finde en anden ide.

I bevæger jer ud i et marked med MEGA hård konkurrence.

Det er ikke for at tage modet fra jer, men det er MEGET hårdt arbejde at starte en webshop nu om dage. for 10 år siden kunne man slippe afsted med et hygge-venstre-hånds-projekt - det er næsten umuligt nu.

Jeg har både startet alm. strøgbutikker og webshops op  - Den nemmeste del var strøgbutikkerne. Der handler det om at finde varene, istandsætte butikken og så ellers sælge løs.

En webshop kræver meget mere specifik viden som enten:

A: Koster mange penge
B: tager en ufattelig masse tid (og bliver alligevel ikke ret godt)

Bare sådan noget lavpraktisk som at tage ordentlige billeder ser jeg gang på gang webshop ejere ikke kan finde ud af. Eller holde styr på lageret. Eller opdager hvor træls det er at man skal på posthuset med pakker hver dag (forudsat man sælger noget - det er meget sjovt at sende 20 pakker - men irriterende at sende én pakke 4 gange i ugen man måske tjener 50 kroner på)  - og hvordan er det lige man håndterer varianter i størrelser og farver?

Online kunder i 2011 forventer at service, kvalitet osv er fuldt ud på niveau med en fysisk forretning - kan i levere det fra starten ? og hvis ikke, hvorfor skulle de  så købe hos jer?

Man kan købe sig til alt - også en god webshop, finanssystem, dankortbetaling, lagerstyring osv. ----- men det kræver jo så en investering.

Hvis nu i vælger en meget smal niche - så har i en chance, men hvis i vælger at konkurrere bredt på "Børnetøj" - så kræver det en solid investering både i tid og penge at opnå et nogenlunde hæderligt resultat.

Prøv at gå på cvr.dk og find regnskaber fra nogle shops som i synes om - og tjek om de tjener penge - jeg tror i bliver overrasket over hvor få der kan lave en nogenlunde forretning på det.

Prøv at kigge på amino virksomhedsbørs og tjek hvor mange webshops der er til salg.  som regel med varelager for en 50-100.000 kr. - som tit er usælgeligt.

nå - det var ikke for at lyde mavesur - jeg har bare set ALT for mange der har en drøm om at lave en webshop, men 2 år og 150.000 kr. senere må de bare indse at konkurrencen og arbejdsindsatsen er for høj.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Trine og kusine

Al respekt for at Jeres planer, og håber i den grad, at de vil lykkes!

Personligt lyder det dog for undertegnede som et lidt svagt udgangspunkt for en sådanne forretning - altså at I ikke engang ved hvor og hvordan I skal sikre Jer det I skal basere Jeres virksomhed på. Men håber I har nogle andre rigtig stærke kompetencer!?

Jeg har selv startet et par tøjforretninger for en dansk kæde og selv haft startet egne franchisebutikker, såvel som senere egne butikker - dog ikke med tøj, og sidder idag i en af verdens største detailkæder med bl.a. salg af tøj - også børnetøj - og vil meget gerne give Jer et par råd med på vejen. I burde kunne finde mine kontaktoplysninger her på siden!

Mvh.

Hr. Stanley

Fra odense
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du da bare få mig til at opgive det hele? Ikke fordi jeg er sur over det, men det virker bare sådan.. Det er jo stadig først lidt en tanke..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine:

Nu skal du da bare få mig til at opgive det hele? Ikke fordi jeg er sur over det, men det virker bare sådan.. Det er jo stadig først lidt en tanke..

De lukker på stribe.

Fremtiden indenfor den slags er eget design og mærker der bliver super modtaget og som I sælger direkte.

Det koster nada og få produceret i udlandet.

At starte op som forhandler i den branche er dødsdømt.

Køb ren argan olie her

Fra odense
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

vi vil jo også gerne lave vores eget design? Måske skulle du bare holde den mening for dig selv.. Sorry..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trine:

vi vil jo også gerne lave vores eget design? Måske skulle du bare holde den mening for dig selv.. Sorry..

Min mening om at I er på vej ind i en branche hvor de fleste går på røven fodi producenterne begynder at sælge direkte eller via homeparties?

Jamen den holder jeg da gerne for mig selv fremover. Held og lykke med jeres eventyr.

PS: Hvis der ikke skal mere til at gøre dig PMS, så skal du nok overveje om du skal være selvstændig :)

Køb ren argan olie her

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er en rigtig god ide at sælge jeres eget mærke, det er jo en hård branche. Men jeg syntes selv at der stadig er plads til nogle gode butikker og ikke flere halv dårlige. Kunderne er blevet mere kræsne i forhold til design, udvalg, kundeservice mm. Så der skal tænkes en del før i kan gå i gang. Men fed ide med at der er jeres eget mærke.

Fra odense
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg siger mange tak for de pæne ord.. :)

Nu skal vi bare lige finde ud af hvad kunderne de vi have.. Hehe..

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine:

vi vil jo også gerne lave vores eget design? Måske skulle du bare holde den mening for dig selv.. Sorry..

Hej Trine,

Jeg er lidt ked af at du tager Lagersalgs kommentar på den måde. Han ved hvad han snakker om, så jeg synes at du skal lytte til ham.

Jeg er selv for nylig gået på røven med en online børnetøjsforretning, og selvom jeg havde aftalerne med et par af de store spillere på markedet, så var det ikke nok til at redde min forretning.

Stort set alle her på Amino kender til min laaaaange kamp med banken som gav os penge til at starte for, gav os tilsagn på mange penge da vi var kommet i gang, hvorefter at banken valgte at trække pengene tilbage efter at store dele af dem allerede var brugt til bestilling af nye kollektioner. Det endte med at banken bare lukkede kassekreditten, og det var selvom at de kunne se at vores salg var stødt stigene fra uge til uge. Jeg har kæmpet en meget lang og sej kamp, og det var kun for at kunne se alle mine ideer falde til jorden efter over et halvt års kamp for at overleve.

Medmindre i har en meget tålmodig bank og i kan finde en god niche, så spår jeg desværre heller ikke jeres projekt mange chancer. Desværre...

Dette siger jeg ikke for at nedgøre dig, men derimod for at advare dig om hvilken branche som du er på vej ind i. Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)