Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt special designet shopsystem

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et par internet shops som kører på forskellige shops systemer fordi vi ikke rigtig har været helt glad for ét shop system.

Nu er vi nået til det punkt hvor at omsætningen er nået en størrelse hvor udlandet efterhånden er interessant og et fælles shop system med egne ideer til database og design er ved at komme på tale og derfor vil jeg hører om der er nogle Aminoer der kan anbefale nogle der kan løfte denne opgave

På forhånd tak

Finn - NoShop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det skal være Magento er jeg sikker på, at Henrik fra Customerwise kan løfte opgaven.

Han er en dygtig med-amino, se selv hans referencer.

God vind! Smile

Med venlig hilsen
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Koch:

Hej,

Har et par internet shops som kører på forskellige shops systemer fordi vi ikke rigtig har været helt glad for ét shop system.

Nu er vi nået til det punkt hvor at omsætningen er nået en størrelse hvor udlandet efterhånden er interessant og et fælles shop system med egne ideer til database og design er ved at komme på tale og derfor vil jeg hører om der er nogle Aminoer der kan anbefale nogle der kan løfte denne opgave

På forhånd tak

Finn - NoShop.dk

Hej Finn

hvor er det bare fedt det går jer så godt. Tillykke med det.

Du skal vide at shopsystemer har det tit med at udvikle sig til lidt af en religions krig.

(og tit kommer der velmenende anbefalinger, som desværre ikke altid tager udgangspunkt i dit behov)

Det interessante er at få afklaret hvilke behov i har i det daglige samt forventet på længere sigt.

Ikke mindst har i måske nogle overvejelser omkring budget?

Afhængig af jeres overvejelser om ovennævnte, vil jeg nok enten kigge på en helt standardiseret shop (out of the box) løsning, ala dandomain osv.. eller kigge på noget open source.

De eneste open source platforme jeg kan tale med om og har prøvet kræfter med er:

Prestashpo

Magento

OsCommerce

XtCommerce

OxID

 

jeg kan sige godt og skidt om dem alle. Har du noget mere info som kan danne basis for en bedre feedback til dig?

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja budget er desværre altid det store spørgsmål - og jeg ved både fra mine år som internet handler og i tidligere jobs at EDB systemer altid er noget skidt at få lavet / tilpasset og det næsten altid er en "never ending story".

Vi kører pt allerede en Dandomain shop og er egentlig ret glad for den, men der er alligevel en masse man godt kunne tænke sig anderledes.

Har lavet en storm braining, hvor jeg her lige smider nogle noter ud.

* Det nye system skal nok ligge tættest på Dandomains måde at kører på
* Meget fleksibel hvad angår egen ændring af forside, venstre og højre menuer
* en bagved liggende database der let oversætter en del faste felter til beskrivelse af varer til flere sprog - ca 10-20 sprog
* Stor fleksibilitet med produkt varianter, deres priser og vægt
* Mulighed for at kunne opdatere priser ud fra råvarens indkøbs priser
* Smart og fleksibel mulighed for at lave tilbud ud fra varer grupper, lagervarer og tidsstyret.
* samme administration, som kan styre flere shops / domæner med hvert sit layout
* Samme varer skal kunne ligge i flere af disse shops på samme tid
* Kunde kommunikation med historie skal ligge og køres i systemet
* Lager, ordre og pakkesedler skal ligge i systemet
* Faktura, pakkelabel og betalings capture
* Fuld integrering med finans system, så der ikke skal arbejdes / importeres i andet system

Jeg er godt klar over at sådan et system måske ikke lige ligger på hylden, men jeg tror også at der må være mange andre der har sådanne krav til et system, for at gøre hverdagen lettere i en internet virksomhed.

Hvad angår økonomi så er det heller ikke en opgave der overståes på en / to måneder og derfor søger jeg en partner der er interesseret i at være med i denne proces og som er med på at betaling kommer i forbindelsen med at succesen i systemet viser sig i vækst og større overskud - eller har en god finansierings form

Vi kan godt kører med vores nuværende systemer et eller to år endnu og er derfor også klar til at vente og overgangen skal ske på den rigtige måde og med stor opmærksomhed på at beholde nuværende søgemaskine placeringer

Personer eller firmaer der tror de kan løfte denne opgave og har et interessant oplæg er selvfølgelig meget velkomme til at skrive med på indlægget - eller at smide mig en personlig besked, så vi kan se ligt på tidligere opgaver de har lavet / arbejdet på

Finn

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 46
Fra  Media Function Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,
Effectshop kan mange af de ting du nævner der. Du arbejder direkte i Microsoft Dynamics C5, hvor du kan administrere flere shops, på flere forskellige markeder osv. Det er dog kun aktuelt, hvis du allerede benytter C5 økonomisystem eller har tænkt dig at gøre det.

Dbh. Jakob

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kørt demo af Effectshop og kan genkende en del af funktionerne. Jeg ved dog ikke lige med punktet "kunde kommunikation" - der er ordre- og faktura historik både webfront og backend men ellers ved jeg ikke hvilken kommunikation der opsamles.

Resten af dine punkter er jeg ret sikker på er dækket ind.

 

Øhm, og Finn - din noshop.dk virker kun i IE8. I Firefox, Chrome, Safari og IE 9 får man bare vist den rå HTML kildekode i browseren i stedet for selve hjemmesiden. Skype-Wondering

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnify:

Jeg har også kørt demo af Effectshop og kan genkende en del af funktionerne. Jeg ved dog ikke lige med punktet "kunde kommunikation" - der er ordre- og faktura historik både webfront og backend men ellers ved jeg ikke hvilken kommunikation der opsamles.

Resten af dine punkter er jeg ret sikker på er dækket ind.

 

Øhm, og Finn - din noshop.dk virker kun i IE8. I Firefox, Chrome, Safari og IE 9 får man bare vist den rå HTML kildekode i browseren i stedet for selve hjemmesiden. Skype-Wondering

sitet fungerer fint hos mig i andre browsere.

 

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

www.shakk.dk:
sitet fungerer fint hos mig i andre browsere.

Hmm, Firewall ting? Har testet på et par PC'ere her på kontoret, og ingen af dem kan vise siden i andet end IE8.

Et klik på "Om Os" giver denne side:

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

NoShop.dk - ja er klar over problemet og har i tre dage prøvet at få det rettet.

Siden er hurtigt lavet i Magix Xara web design - købt billigt fordi vi ville have et nemt og hurtigt system til at lave NoShop.dk og nemt kunne opdatere - og det gik jo helt galt

og Magix er ikke til at få fat i - uden at du lige kører kreditkortet igennem

Vi rette den til snarest - og heldigvis for os - bruger de fleste IE

men tak

Finn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)