Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/B test af flere leveringsformer - har nogen testet det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hidtil haft ganske få leveringsformer og end ikke skelnet mellem privatadresse og erhvervsadresse. Men med Post Danmarks nye udspil bliver dette tal væsentligt forøget, både pga. Post Danmarks flere leveringsformer, men også fordi jeg nok også forsøger at tilbyde GLS.

Jeg er nervøs for om de mange leveringsformer forvirrer kunden i det kritiske øjeblik, midt i afslutning af ordren. Jeg kan desværre ikke A/B teste med min Scannet shop såvidt jeg ved.

Har nogen erfaringer med det? Man kan jo også håbe, at kunderne ser positivt på de mange muligheder. Det kommer jo til at se ud i stil med:

Levering med Post Danmark til privat adresse

Levering med Post Danmark til erhvervsadresse

Leveret med Post Danmark til valgfrit posthus

Postopkrævning med Post Danmark til valgfrit posthus

Levering med GLS til erhvervsadresse

Levering med GLS til valgfri Pakkeshop

Afhentning på vores lager

Hertil kommer leveringsformer til udlandet.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan godt blive alt for mange valgmuligheder. Personligt ville jeg være helt ligeglad med hvem der leverer det. Jeg ville stole på at i som forretning gav mig det bedste valg.

Alternativt ville jeg vælge den af leveringsmetoderne der er billigst, da jeg ingen anelse har om hvem der leverer bedst.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Jeg har hidtil haft ganske få leveringsformer og end ikke skelnet mellem privatadresse og erhvervsadresse. Men med Post Danmarks nye udspil bliver dette tal væsentligt forøget, både pga. Post Danmarks flere leveringsformer, men også fordi jeg nok også forsøger at tilbyde GLS.

Jeg er nervøs for om de mange leveringsformer forvirrer kunden i det kritiske øjeblik, midt i afslutning af ordren. Jeg kan desværre ikke A/B teste med min Scannet shop såvidt jeg ved.

Har nogen erfaringer med det? Man kan jo også håbe, at kunderne ser positivt på de mange muligheder. Det kommer jo til at se ud i stil med:

Levering med Post Danmark til privat adresse

Levering med Post Danmark til erhvervsadresse

Leveret med Post Danmark til valgfrit posthus

Postopkrævning med Post Danmark til valgfrit posthus

Levering med GLS til erhvervsadresse

Levering med GLS til valgfri Pakkeshop

Afhentning på vores lager

Hertil kommer leveringsformer til udlandet.

 

Hvis du vil tilbyde alle disse produkter, vil jeg anbefale at du får lavet om i din checkout, således at shoppen enten automatisk vælger kun at vise erhvervspakke produkterne hhv privatpakke produkterne, eller at kunden lige hakker af hvis de ønsker levering til erhvervsadresse, og at produkterne så vises ud fra kundens valg.

 

Men for at svare på dit spørgsmål, jeg kender ikke til noget split test.

Egenligt så er der jo heller ikke tale om en A/B test her, da du har rigtig mange varianter, og nogle af disse har fuldstændig forskellige grundbetingelser (nogle kunder kan jo ikke vælge erhverv og omvendt)

 

held og lykke (ps. kan varmt anbefale gls-pakkeshop løsningen)

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

www.shakk.dk:
Egenligt så er der jo heller ikke tale om en A/B test her, da du har rigtig mange varianter, og nogle af disse har fuldstændig forskellige grundbetingelser (nogle kunder kan jo ikke vælge erhverv og omvendt)

Tak for dit input. Det er nu ikke fragtmulighederne jeg vil teste på, men jeg vil gerne teste, om det har indflydelse på konverteringen, at folk har f.eks. 10 fragtmuligheder fremfor f.eks. 1-3 muligheder.

I nogle øjne vil det være "at kunden tvinges til at tage stilling til 10 fragtmuligheder og kan blive forvirret over hvad de skal vælge"
I andres øjne vil det være positivt "at kunden får så mange muligheder for selv at bestemme levering"
I min optik kan det gå begge veje, jeg hælder mest til den første. Men det er jo rent gætværk...

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Vi kørte en test i 2009 udelukkende på private kunder.

Før testen var der kun 1 forsendelses form.
Vi lavede 3 mulige forsendelses metoder som var følgende:

1. Forsendelse med Postdanmark til din adresse Kr. 72,00
2. Forsendelse med Postdanmark til nærmeste posthus Kr. 58,00
3. Forsendelse med GLS til nærmeste afhentningssted Kr. 48,00

Testen blev kørt på 1000 ordrer og resultatet talte for sig selv:

741 valgte nummer 1.
62 valgte nummer 2.
Resten var så på nummer 3.

For os manede det enhver tvivl i jorden og vi bruger stadig nummer 1.
Det er vores erfaring at kunden ikke er så focuseret på forsendelsen.

Det skal lige oplyses at nummer 1 var valgt som standard, hvilket selvfølgelig har betydning men i dette tilfælde betyder det blot at kunden vælger det som vi ønsker, hvis de overser muligheder, hvilket også er en vigtig faktor.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Notebookonline.dk:

 

Vi kørte en test i 2009 udelukkende på private kunder.

Hej Michael
Tak fordi du deler din test med mig og alle andre. Forkastede i så de andre muligheder og tilbyder kun mulighed 1 nu?

Målte I om de ekstra muligheder havde positiv eller negativ effekt på konverteringen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi tilbyder kun en mulighed nu og jeg kan bedst lide det da jeg ved med 100% sikkerhed at flere valgmuligheder betyder færre salg!

Vi har helt sikkert målt på konverteringen men disse tal kan jeg ikke se i mit katalog desværre så de er nok blevet slettet.

Vi har lavet flere hundrede split tests på vores shop og mange af resultaterne er øjenåbnere og langtfra den virkelighed vi troede på :-)

Nu kan vores shop selvfølgelig ikke bare sammenlignes med alle andre da vores produkter er lidt specielle og konkurrencen er ikke så stor.

De fleste af vores tests går på at flytte rundt på objekter for at se, hvad der sker og noget så simpelt som at flytte kurven på en shop har vildt stor betydning!

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)