Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling fra bedrager

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har ved et par lejligheder kigget herinde på forum, men nu har jeg et spørgsmål, så jeg blev nød til at oprette mig som bruger :)

 

Jeg mangler desperat hjælp til hvad jeg skal gøre, så jeg vil da lige høre hvad i kloge hoveder mener.

 

Sagen er den, at jeg for ca. 1/2 år siden begyndte at arbejde som selvstændig, hvor jeg lavede konsulent arbejde for en virksomhed. Ejeren af virksomheden har flittigt annonceret efter folk herinde har jeg bemærket. Jeg lavede besparelser på driftsomkostninger for virksomheder.

Men pludselig begyndte tingene at skride i den forkerte retning. Jeg hørte fra flere, at de ikke fik deres penge fra virksomheden, selvom kunden forlængst havde betalt. Nogle havde op i mod 50.000 kr til gode. Jeg sørgede for at få faktureret det sidste jeg havde til gode, og efter mange lange seje træk fik jeg penge. Men der manglede en kunde, hvor vi havde fundet besparelser. Jeg havde bare aldrig fået rapporten, hvor besparelsen stod i, og jeg fandt igennem omveje ud af hvor meget det var.

Nu viser det sig så, at virksomheden selv har kontaktet kunden efter at besparelserne er fundet, og har så scoret hele gevinsten selv, så de var fri for at give mig provision!

Det er jeg selvfølgelig rigtig rigtig sur over. Men hvilke muligheder har jeg?

Kan jeg melde idioten til politiet for bedrageri? Jeg er jo ligesom slet ikke den eneste han har bedraget på denne måde. Han har desuden 3 fallerede virksomheder bag sig på 4 år, og hans nuværende virksomhed er oprettet som et enkeltmandsvirksomhed.

Jeg ved fra nogle af de andre konsulenter, at de har søgt deres penge gennem advokat, men indtil nu har de ikke haft meget held med det.

Så hvad jeg gør jeg lige i min situation? Virksomheden ser ikke ud til at skulle lukke ned. Den kører fint videre med nye hjemmeside.

Håber at I kan hjælpe mig.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtig politiet vil gøre noget. Det skal være nemt for dem evt. at nogle laver falske underskrifter eller stjålet kredit kort.

Du må nok gå til en advokat men det bliver stadig svært og bevise at det er pga. af tror jeg.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har en kontrakt med den virksomhed som de stjal fra mig, at vi skulle indgå en aftale om besparelser på hans virksomhed.

Den er udelukkende underskrevet af kunden og jeg.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror vejen er at gå til en advokat. Men du skal have beviser. Men hvis du mener at politiet vil gå ind i sagen så prøv og kontakte dem. Så finder du ud af det. Der er jo ikke nogle som kan svare her inde hvad en politimand siger.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig med "Lykkebjerg", men stiller mig selv det spørgsmål, om du kun har en kontrakt, hvori forholdet mellem dig og den pågældende virksomhed fremtræder? Eller om der i kontrakten også er taget stilling til, at du gennem dem, hjælper andre virksomheder hvor du heraf kræver provision af en hvis størrelse?

Endvidere er det relevant om der er indgået andre aftaler, mundtlig som skriftlige mellem dig og den pågældende virksomhed hvor besparelserne, du blev snydt for, blev fundet? Har de været klar over at det var dig som gjorde arbejdet?

Disse forhold kan nemlig være meget relevante, hvis du overvejer at få en advokat på sagen. Advokatomkostninger er jo i sig selv høje og som det også er skrevet, er det vigtigt at overveje om du har en sag. Alle vil selvfølgelig mene at du er blevet urimeligt behandlet, men hvis forholdet skal for retten, er urimelighed desværre ikke nok, medmindre du hertil også har bevis for, eller kan få ham til at tilstå, at du har udført arbejdet. Hvis dette kan lade sig gøre, og du ellers kan bevise, at der har været en sædvane mellem jer to, hvor han betaler dig provision for det arbejde du udfører, vil jeg mene du har en sag :) 

Håber du får de penge du fortjener. 

Med Venlig Hilsen

Skjødt

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kontrakt mellem virksomheden [anonymiseret af moderator], og mig. Deri står der kort fortalt, at jeg laver arbejde for [anonymiseret af moderator], og hvilken provision jeg får af dette arbejde. Den er sådan set soleklar hvad det angår.

Den anden kontrakt er mellem mig og virksomheden hvor der skal laves besparelser. 

De beviser jeg har, er at jeg snakkede med beregneren, for jeg forstod ikke rigtig hvor rapporten blev af. han kunne så fortælle mig hvor mange besparelser der var blevet lavet. 

Desuden bruger [anonymiseret af moderator] også denne virksomhed som reference på deres hjemmeside - [anonymiseret af moderator]

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver, vil jeg mene at du har en ok sag hvis du kan fremlægge kontrakterne med underskrifter og få skriftligt konstateret, at det pågældende firma har haft besparelser og at det er dig der har lavet arbejdet for dem. Så kan [anonymiseret af moderator] ikke løbe fra deres kontrakt med dig. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor langt [anonymiseret af moderator] ønsker at strække den, og om det kræver at du bliver nødt til at tage retslige skridt for at få dit krav igennem. 

Afhængig af hvor mange penge det drejer sig om, vil det næste skridt være søge advokatbistand. Det vil endvidere være en god idé, at du inden dette, pr. mail eller lign., henvender dig til [anonymiseret af moderator] og beder dem om at betale dig det skyldige beløb for dit arbejde, hvis du ikke allerede har gjort det. Bare så du har skriftlig bevis for, at de nægter at betale dig og at du har gjort dit krav gældende.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)