Hej alle Jeg har ved et par lejligheder kigget herinde på forum, men nu har jeg et spørgsmål, så jeg blev nød til at oprette mig som bruger :)
Jeg mangler desperat hjælp til hvad jeg skal gøre, så jeg vil da lige høre hvad i kloge hoveder mener.
Sagen er den, at jeg for ca. 1/2 år siden begyndte at arbejde som selvstændig, hvor jeg lavede konsulent arbejde for en virksomhed. Ejeren af virksomheden har flittigt annonceret efter folk herinde har jeg bemærket. Jeg lavede besparelser på driftsomkostninger for virksomheder. Men pludselig begyndte tingene at skride i den forkerte retning. Jeg hørte fra flere, at de ikke fik deres penge fra virksomheden, selvom kunden forlængst havde betalt. Nogle havde op i mod 50.000 kr til gode. Jeg sørgede for at få faktureret det sidste jeg havde til gode, og efter mange lange seje træk fik jeg penge. Men der manglede en kunde, hvor vi havde fundet besparelser. Jeg havde bare aldrig fået rapporten, hvor besparelsen stod i, og jeg fandt igennem omveje ud af hvor meget det var. Nu viser det sig så, at virksomheden selv har kontaktet kunden efter at besparelserne er fundet, og har så scoret hele gevinsten selv, så de var fri for at give mig provision! Det er jeg selvfølgelig rigtig rigtig sur over. Men hvilke muligheder har jeg? Kan jeg melde idioten til politiet for bedrageri? Jeg er jo ligesom slet ikke den eneste han har bedraget på denne måde. Han har desuden 3 fallerede virksomheder bag sig på 4 år, og hans nuværende virksomhed er oprettet som et enkeltmandsvirksomhed. Jeg ved fra nogle af de andre konsulenter, at de har søgt deres penge gennem advokat, men indtil nu har de ikke haft meget held med det. Så hvad jeg gør jeg lige i min situation? Virksomheden ser ikke ud til at skulle lukke ned. Den kører fint videre med nye hjemmeside. Håber at I kan hjælpe mig. |
Jeg tror ikke rigtig politiet vil gøre noget. Det skal være nemt for dem evt. at nogle laver falske underskrifter eller stjålet kredit kort.
Du må nok gå til en advokat men det bliver stadig svært og bevise at det er pga. af tror jeg.