Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man indsigelse mod en faktura?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Håber nogen kan hjælpe mig.

Men helt konkret og rent praktisk, hvordan gør man hvis man vil gøre indsigelse mod en faktura? Og indenfor hvilken tidsfrist skal dette ske?

Mvh Jannie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

Indsigelsen skal falde hurtigst mulig efter at fakturaen er modtaget.

Ved det er et vævret grundlag men ikke desto mindre.

Og det gøres ved at lave henvendelse til den virksomhed der har udstedet fakturaen....enten pr mail, brev eller tlf. Dog vil jeg forslå at det sker via brev eller mail, grundet dokumentation, hvis det udvikler sig.

/Kenneth

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu er det ikke mig der skal gøre en indsigelse som sådan.

Og ja, jeg vil garantere at den udvikler sig, for det er en klaphat der ikke kan få sine regninger betalt her ( tilbage fra hhv nov og dec ) Som hverken har reageret på mails eller tlfopkald. Ingen kontakt af nogen art, ud over de rykkere mv jeg har sendt -intet den anden vej. Nu efter alm rykkerprocedure er gennemkørt og han er endt v inkasso herfra,skriver han og henviser han til tidligere fremsendte indsigelser? Og som sagt har jeg jo intet som helst hørt fra pågældende fjols.

Jeg trækker den igennem hele systemet om nødvendigt, ingen tvivl om det -så er jeg ligeglad om det koster mig mere end han skylder.

Men da jeg som sagt intet har hørt studsede jeg lidt over hvordan man mon gør en sådan indsigelse.

mvh jannie

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:
 Nu efter alm rykkerprocedure er gennemkørt og han er endt v inkasso herfra,skriver han og henviser han til tidligere fremsendte indsigelser

 

Det er ham, der påstår at have gjort indsigelse, så det er ham, der skal bevise det.

Modtager skal altid have gjort indsigelse inden forfald medmindre han ikke har modtaget faktura. Det opdager han jo så ved første rykker eller kontoudtog.

Mvh Maria

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad så nu hvor den allerede ligger ved inkasso ? så kan der ikke gøres indsigelse mere, eller? 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

Medmindre at vedkomne kan bevise at der er gjort indsigelse før.

Men ellers er løbet kørt for vedkomne.

/Kenneth

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Det må jeg jo antage at han ikke kan, når jeg intet har hørt fra ham -og vi snakker 2 fakturaer med hver deres rykkerprocedure.

Mit umiddelbare indtryk er egentligt at han forsøger at true en tilbagekaldelse af sagen igennem, men ville da lige høre om nogen var klogere end mig herinde. Men der er nok ikk meget andet sat gøre end at tage bøvlet med ham og ses i retten (som han skrev i mailen til mig idag)

Jeg lader den rulle, så ser vi... 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lidt en anden opfattelse gennem vores advokat. Vi har sendt en regning for 3 måneder sidne, og mailet samt ringet uden response. Da den så blev sendt til inkasso, har han nu gjort indsigelser efter 2. henvendelse fra advokatfirmaet.

Advokaterne har nu forklaret os, at det betyder den skal igennem en civil retssag, som formentlig vil koste 13.000 kroner, hvoraf debitor vil komme til at betale 7.000 kroner hvis vi vinder. Dvs. at det ikke kan betale sig for en regning på 4.500 kroner.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her drejer sig nu også om lidt mere end det. Og jeg er ligeglad om jeg skal betale alt det han skylder for det, bare han ikke slipper!!

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har jo også problemer med selvsamme mand og hans firma som omtalt andetsteds på Amino. 

Det mindste man kunne gøre, er at fra Aminos side at banne mandens brugerprofil og ip fra dette forum, da han jo aktivt hverver folk herinde. 

Der er ingen tvivl om, at han er en svindler, da vi 2 ikke er de eneste han har svindlet. Den adm. direktør som var i firmaet fik aldrig en krone da han var der og jeg kender til mindst 3 andre konsulenter han skylder i omegnen af 100.000 kr. til sammen!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)