Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Typo3 læsestof - hvor lærer jeg mest?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er af en god, fast kunde blevet bedt om at sætte mig lidt mere ind i Typo3. Hvad kan I anbefale – hvordan griber jeg det nemmest an, og hvor lærer jeg det bedst, når jeg nu er sådan en person, der bedst lærer tingene ved at prøve dem – frem for at sidde med næsen i en bog?

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
nu skal jeg lige skynde mig at understrege at hvordan man lærer er meget individuelt.. men når der er tale om "hard skills" som f.eks. at arbejde med photoshop eller et cms som typo3,  så er det min holdning at det eneste der holder er hands-on, som du også selv skriver at du er mest til.

jeg ville derfor anbefale dig at downloade typo3 fra typo3.org og bestemme dig for et eller andet konkret at lave.. f.eks. et remake af din (flotte) egen hjemmeside i typo3? det er vigtigt at have en konkret opgave at gå til også, ellers ender man hurtigt i "nå det virker fint nu", og opdager ikke alle de små faldgruber som jeg endnu ikke har oplevet noget web-stads være foruden :)

bare min ydmyge mening - måske findes der smarte kurser derude, men typo3 er opensource, fornuftigt dokumenteret og virker til at gå til.. så på med vanten og lad os se noget magi!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan få hjælp til problemer på den danske mailing liste, tilmeld dig på typo3.org hvor du også kan downloade Typo3 og læse de mange siders dokumentation som er skrevet.

Typo3 har en rigtig stejl indlærings kurve, inden man begynder at kunne lave sider.
Man kan sætte sig ind i rigtig mange ting, og lære en del nye ting - f.eks. TypoScript :)

Dog er det super spændende, så jeg kan kun anbefale at komme igang.

Hvis du nu alligevel finder ud af, at det ikke er noget for dig og du vil have andre til det, ved jeg at der er flere her på Amino (incl. mig selv) som tilbyder komplette Typo3 løsninger eller hjælp til at arbejde mere med de løsninger som du selv har sat op.

Held og lykke med det :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Begge

Tak for jeres svar. Jeg kigger lidt mere på det.

Til Thomas: Det er en kunde, hvor jeg er tilknyttet som fast freelance grafiker, der ønsker, jeg skal kunne lave Typo3 på arbejde, han har solgt, så det bliver ikke akuelt at finde samarbejdspartnere som sådan. Min egen hjemmeside forbliver i GoLive en tid endnu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)