Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af rengøringsfirma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg var så kæk at sige mit gode lønmodtagerjob op i oktober da jeg savnede nye udfordringer. Fruen har så erfaret at det ikke er helt så let af få job i dag! Jeg er uddannet kontorassistent inden for finans/forsikring, har arbejdet mange år på kontor, været selvstændig med et hjemmeservicefirma (strålende indkomst...det var dengang der var etableringsydelse til og alle kunne få hjemmeservicetilskud) og så har jeg arbejdet 3 år som dagplejer i forbindelse med at jeg gerne ville passe vores eget barn.

Min bank mener ikke at jeg har råd til at gå arbejdsløs meget længere, hvorfor jeg puslet med tanken om at starte op som selvstændig inden for rengøring/hjemmeservice igen da det er rimelig risikofrit og ikke kræver den store investering OG fordi det ville være SÅ fedt at være selvstændig igen.

Rengøringsbranchen er jo presset og vrimler med små firmaer der underbyder hinanden og kunder der ikke har råd til den luksus som rengøringshjælp er/hellere vil betale for sort rengøring. Mine venner og familiemedlemmer mener at min ide om at starte op er dødsdømt. Åhhh....men jeg vil så gerne og vil også gerne arbejde hårdt for at få det op at stå, MEN jeg ved også at der skal være en nettoindtjening fra min side herhjemme på cirka 15.000,- for at vi kan få hus, bil og 3 børn til at køre rundt.

Hvad mener I derude - har I nogen gisninger omkring hvorvidt det lyder helt tåbeligt at jeg kan forvente at finde privatkunder der er villige til at betale en timepris på 230-250,- for rengøring?

Smil fra Tanja, Nordsjælland.

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja