Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af rengøringsfirma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg var så kæk at sige mit gode lønmodtagerjob op i oktober da jeg savnede nye udfordringer. Fruen har så erfaret at det ikke er helt så let af få job i dag! Jeg er uddannet kontorassistent inden for finans/forsikring, har arbejdet mange år på kontor, været selvstændig med et hjemmeservicefirma (strålende indkomst...det var dengang der var etableringsydelse til og alle kunne få hjemmeservicetilskud) og så har jeg arbejdet 3 år som dagplejer i forbindelse med at jeg gerne ville passe vores eget barn.

Min bank mener ikke at jeg har råd til at gå arbejdsløs meget længere, hvorfor jeg puslet med tanken om at starte op som selvstændig inden for rengøring/hjemmeservice igen da det er rimelig risikofrit og ikke kræver den store investering OG fordi det ville være SÅ fedt at være selvstændig igen.

Rengøringsbranchen er jo presset og vrimler med små firmaer der underbyder hinanden og kunder der ikke har råd til den luksus som rengøringshjælp er/hellere vil betale for sort rengøring. Mine venner og familiemedlemmer mener at min ide om at starte op er dødsdømt. Åhhh....men jeg vil så gerne og vil også gerne arbejde hårdt for at få det op at stå, MEN jeg ved også at der skal være en nettoindtjening fra min side herhjemme på cirka 15.000,- for at vi kan få hus, bil og 3 børn til at køre rundt.

Hvad mener I derude - har I nogen gisninger omkring hvorvidt det lyder helt tåbeligt at jeg kan forvente at finde privatkunder der er villige til at betale en timepris på 230-250,- for rengøring?

Smil fra Tanja, Nordsjælland.

 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Jeg tror du skal virkelig ville det hvis det skal blive en succes, det virker til at du har masser af gå på mod og kan brænde igennem, men gnisten skal jo også være der. Der er mange ideer der bliver dødsdømt af venner og bekendte, de har jo ikke nødvendigvis ret. Du har formentlig en bedre idé om hvordan det marked fungerer end de har (ellers ville du vel ikke starte vel?).

Den pris du angiver, er så vidt jeg ved, ganske iorden (billig) - har hørt noget større priser for rengøring, men igen så er det for virksomheder og ikke private.

Hvis du virkelig VIL det, så tror jeg det er en god ide. Hvis det blot er fordi du vil undgå at gå arbejdsløs så tror jeg ikke det vil blive en succes.

Der er kun én der kan sige om det er en god ide eller ej og det er Tanja, mærk efter og hvis du så beslutter dig for at gøre det, så gør det for guds skyld helhjertet!

Med venlig hilsen

Emil Linde

 

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil det virkelig gerne. Jeg kan "sagtens" få et job nede i et eller andet supermarked når økonomien når smertegrænsen, men det vil pine min stolthed at mine børns venners forældre skal se mig sidde dér i kassen og jeg er også blevet tilbudt job som montrice til en ok løn og nu lyder jeg utaknemmelig; men det prøvede jeg een dag og det ville gå ud over min stolthed kunne jeg mærke.

Jeg havde virkelig styr på tingene da jeg var selvstændig i 1998; jeg stod næsten alene for mine regnskaber, var god til at skaffe kunder, var god til mit job og jeg ELSKEDE at være selvstændig og have de mange jern i ilden og føle at JEG var en sucess.

Mange af de mennekser jeg har luftet tanken om firmaopstart til, har ikke selv en iværksættertrang, snarere en frygt, så jeg får nok ikke nogen af dem "over på min side". Og mine forældre er så bange for at jeg får sat hus m.m. over styr hvis firmaet ikke lykkes....og manden min er også enormt utryg ved tanken (han var selv selvstændig en gang med et malerfirma men han kunne ikke overskue momsen og det gik galt da han brugte for mange penge).Til gengæld har jeg en mavefornemmelse der siger at jeg nok skal klare det og at jeg får SÅ meget tilbage hvis jeg gør det; jeg tænker ikke i penge hér, men fx det at mine børn vokser op med at man kan hvad man vil og at JEG får boostet min selvtillid og kan føle at jeg lykkes. Det er utilfredsstillende resten af mit arbejdsliv, hvis jeg "kun" skal arbejde som middelmådig kontorassistent, pædagogmedhjælper, dagplejer (fine jobs, men jeg vil mere) og det er super ærgeligt at jeg ikke da jeg var helt ung læste videre for nu kan jeg ikke overleve på S.U., men nok om det....jeg VIL bare udrette mere hér i livet! Jeg vil sætte mit mærke i cementen og sige "Tanja was here", hvis I forstår.

Man kunne jo lave en deal med sig selv: Jeg prøver at få firmaet skudt i gang og giver alt hvad jeg har i mig og hvis det ikke lykkes så må jeg æde kamelen og sidde i kassen i Netto til jeg finder et andet mere iteressant og bedre betalt job......

Hvis jeg havde et fast job nu så kunne jeg jo egentligt godt oprette firmaet, sætte annonce i avisen og lave opsøgende salg, men som dagpengemodtager må man ingen af delene. Har dog mailet til a-kassen og spurgt om man fx kan få en måned til at afprøve opstart i og så få supplerende dagpenge....de har jo også interesse i at jeg kommer i arbejde.

Tænke tænke og tak fordi I læste med.

 

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Jeg ville mene at hvis det er det du gerne vil, så go for it.
Jeg leder faktisk efter rengørig til mit private hjem, men syntes der er mange firmaer der tager 500-600,- i timen. Men dermed sagt har jeg heller ikke gjort så meget ud af det. Prøvede dog at google rengøring Helsinge, men der kom ikke rigtig noget seriøst frem. Så vis dem at du er der, både på google og degulesider så skal du nok få kunder til den timepris. Du kan evt. få lavet en "professionel" hjemmeside så du kan få dine kunder ind der. Ved der er firmaer derude der ikke skal have alverden for at strikke er design frem til et rengøringsfirma. Du skal bare være opmærksom på at du selv skal finde på alt tekst osv.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tanja,

Selvfølgelig kan det lade sig gøre !

Det kræver bare hårdt arbejde og tålmodighed , fordi ja konkurrencen indenfor rengøringsfirmaer er brutal for tiden.

Ikke destomindre startede jeg for ca 1 ½ år siden et rengøringsfirma, uden en krone på lommen. Jeg måtte leje et værelse ud i min lejlighed bar for at få det til at løbe rundt, og kunne ikke så meget som låne 5000 kr i banken.

Jeg startede med at lære om at bygge en hjemmeside( anede intet om det ), dernæst lærte jeg om noget der hedder SEO ) det handler om dit rengøringsfirma kommer langt ud i resultaterne hos Google når folk søger på ord som " rengøringsfirmaer " " trappevask " Erhvervsrengøring " , og så videre.

Jeg købte også lidt adwords for de små penge jeg havde. Så fik jeg 1 meget lille kunde, så bruge jeg " alle " de penge fra dem på flere reklamer via adwords og fortsatte med at lære om SEO herinde på Amino. Jeg arbejdede 15 timer i døgnet, også i weekends og ferier.

Men nu er jeg nået rigtig langt, så det kan absolut lade sig gøre. Men du skal VIRKELIG give den en skalle.

Jeg har skrevet et lille blogindlæg om noget af det her :

Rengøringsfirma ? Vil du starte et ?

God fornøjelse :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg bor i Hillerød og har også googlet Hillerød uden at finde særlig mange rengøringsfirmaer at snuse rundt i, så jeg tror på at men en velfungerende hjemmeside så vil det være en god start og som Jimi skriver; noget SEO så jeg kan nå langt ud (skal lige have studeret nærmere hvad det er for noget).

Set i forhold til sort rengøring, så mener jeg at kunden får en mere sikker pakke ved at vælge et registreret firma.

Jeg skal bare lige have overbevist min mand om at vi godt tør satse på det.

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter også op fra scratch, huset er pænt belånt....smiler....og jeg er på god talefod med banken, men de kan ikke låne mig penge til opstart som min jobsituation ser ud nu.

Men jeg kan få hjælp af en hjemmesidedesigner-ven til at få stykket en hjemmeside sammen. Jeg kan skrabe penge sammen til startudstyr (støvsuger, rengøringsartikler m.m.). Jeg har min fine Mercedes St.car at bruge som firmabil og pc m.m. har jeg også.

Måske kunne min mand starte firmaet. Selvom jeg er arbejdsløs og på dagpenge må han vel godt momsregistrere sig og registrere sig som hjemmeservicefirma, sætte en annonce i avisen, flyers ud m.m. og så tager jeg ud og holder møder med kunderne og så snart vi kan få nogle aftaler i gang, så kan jeg afmelde mig som ledig. Jeg er ikke ude på at snøre systemet og agter ikke at udføre rengøring mens jeg er på dagpenge.....jeg vil bare have en mulighed for at få noget op at stå.

Jimi - har læst dit blogindlæg om rengøringsfirma - super skrevet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse alt om SEO herinde på Amino, og folk er rigtig flinke til at hjælpe. Havde jeg ikke fundet Amino, havde jeg været nul og niks forretningsmæssigt.

Dem der har hjulpet mig mest er :

Kim fra ktj-media.dk

Thomas Rosenstand fra Concept Interest

Mikkel Demib Svendsen fra SEO Support

og Frank Hellerup Madsen .- Den synlige Mand

De findes allesammen herinde, og er bare top of the line.

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)