Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken løsning er den bedste?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle :)
 
Jeg står i den situation, som mange andre, at jeg gerne vil oprette en webshop. Mit problem er hvilken løsning til denne, skal jeg bruge? Hvilke erfaringer har I? Jeg kan se man kan bruge færdige løsninger, som scannet, dandomain osv., men fungerer det godt og er det professionelt og nemt at bruge(både for mig og kunderne)? Mht design,(for det tager de sig vel ikke af?) kan man da selv gøre det professionelt? Det skal jo helst være en troværdig og kundevenlig webshop ;) Men hvad siger I??
 
Glæder mig til Jeres svar!!
 
mvh, maria
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mariahj3,

Jeg har personligt siddet som systemudvikler hos Bodyman.dk, hvor jeg skulle styre deres side i forbindelse med opdatering af design, programmering og hvad opgaver der nu var. De kørte med DanDomains webshop (www.dandomain.dk), som er rigtig nem at opsætte og vedligeholde for nybegyndere og derudover har den en masse statistik, hvis du skulle være interesseret i sådan noget ;)

DanDomains webshop nem at integrere med E-Mærket, som jeg på det kraftigste vil anbefale dig at få, da det rent faktisk skaber tillid hos kunderne og det er jo vigtigt. Jeg kan oplyse at Bodyman.dk''s omsætning steg markant efter jeg fik opsat E-Mærket.

Mvh,
Christian
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Christian.

Tak for dit svar!!! Rigtig godt fif!! Har også hørt, at man vil indskærpe reglerne vedr. webshop og at mange udbydere egentlig ikke lever op til disse regler. Er der noget om snakken, eller kan man roligt bruge ex. dandomain eller scannet?
 
mvh, maria
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Jeg kan på vegne af Bodyman.dk sige at den gik fint igennem kontrollen af en advokat hos E-Mærket. Det er simple ting som skal opfyldes for at den godkendes - du kan læse listen her: http://e-maerket.dk/sw1138.asp (tag at læs den, den er ikke så lang). Du kan roligt bruge DanDomain :)

Mvh,
Christian
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Maria,

Dandomain som Christian nævner er en utrolig brugt webshop, og den bliver også konstant udviklet, det samme er gældende med scannet du har kigget på. Jeg vil sige det er lidt ligegyldigt hvilken af disse 2 løsninger du vælger.
 
Men start med at oprette en demo hos begge firmaer, hvilket er helt gratis. Leg lidt med systemerne og begynd så så småt at smide lidt varer og tekster ind. Det smarte med en demoshop er nemlig at hvis du køber en løsning senere, kan du anvende dine data fra din demo shop, hvis det skulle have interesse.(sådan var det ihvertfald før i tiden )
 
Angående E-mærket så vil jeg sige det kommer rigtig meget an på hvad man sælger, for hvis det er de lidt mindre rutineret internetbrugere betyder det sikkert en helt masse, og det skaber en tilid, men hvis du har salg til erfarne brugere vil jeg vove at påstå det kan spares væk, især fordi PBS også stiller stramme krav til din webshop, og det er nogenlunde det samme folkene bag e-mærket kigger efter.
 
Det smarte ved en løsning som dandomain er at den for det første er nemmere at få godkendt via PBS end en hjemmelavet er, pga af PBS kender til systemet. Derudover er der support på, og du står ikke selv med skæget i postkassen hvis der går noget galt.
 
Min erfaring er at Dandomain, såvel som scannet begge er forholdsvis gode til at kunne modificeres designmæssigt, men forvent ikke noget stort fancy og banebrydende med en standard shop, da mange af tingene er låst fast, designmæssigt.
 
Som vi har snakket lidt over PM så giver jeg dig gerne en hjælpende hånd fremover.
 
Hvis du vil kigge på andre shopløsninger så brug google.dk når du har fundet en lille håndfuld der ser spændende ud, så prøv at tjekke dem på google groups, det viser sig nemlig meget hurtigt hvis folk er utilfredse med en løsning.
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)