Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratisdns - hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil høre om nogen kan fortælle mig hvilke felter jeg selv skal udfylde hos Gratisdns for at få den til at gå til mit webhotel`? Jeg har kun ipadressen på webhotellet men kan ikke ud fra de tutorials der findes på gratisdns finde ud af hvad jeg skal gøre.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sætte primær dns op. Jeg går ud fra at dit domæne er redelegeret til GDNS. Herefter sætter du A-record med brug af domæne og IP-adressen. Husk at der er TTL (time to live) hvilket gør at ændringerne ikke slår igennem med det sammen.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Krkli:

Du skal sætte primær dns op. Jeg går ud fra at dit domæne er redelegeret til GDNS. Herefter sætter du A-record med brug af domæne og IP-adressen. Husk at der er TTL (time to live) hvilket gør at ændringerne ikke slår igennem med det sammen.

 

Hej Krkli

Tak for dit meget hurtige svar. Er en fornøjelse at man altid får svar herinde så hurtigt.

Så kort og godt: det eneste jeg skal udfylde er med andre ord at gå ind i primær dns ->A-record delen og skrive domæne og IP adresse og så ellers vente på at ændringerne sætter ind?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver som sagt at dit domæne er redelegeret - og om serveren du peger på er korrekt sat op, men som udgangspunkt ja.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville jeg hvertfald mene Big Smile

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have at www.ditdomæne.dk og skal virke, skal du også oprette et cname. Dette kan gøre med www.ditdomæne.dk -> ditdomæne.dk eller ved bruge * alias, *.ditdomæne.dk -> ditdomæne.dk, så kan du også oprette sub domæner.

For at få mail til at virke skal du også oprette en mx record:

vært: ditdomæne.dk

mailudvæksler: ditdomæne.dk

præference: 10

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)