Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

standard stiftelsesdokument For SMBA

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folks

Jeg har søgt lidt herinde, google og www.eogs.dk 

Har fundet dette http://www.eogs.dk/sw25721.asp

(OBS! Vær opmærksom på at denne vejledning er udarbejdet efter den gamle aktieselskabslov og anpartsselskabslov, som begge blev ophævet d. 1. marts 2010. Søger du en vejledning udarbejdet efter selskabslovens regler, kan du finde den under vejledninger i venstre side.)

Nogen der kan hjælpe mig, som kan give link til et gældende standard dokument?

Det skal være gratis, og gerne fra EogS selv!?

Tak

Mvh

Anders

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fundet, Jeg vil udarbejdet et dokument?

Er der nogen som vil se på dokumentet på et tidspunkt?

Skriv gerne PM/PB

 

På forhånd tak

Mvh

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders112:
(OBS! Vær opmærksom på at denne vejledning er udarbejdet efter den gamle aktieselskabslov og anpartsselskabslov, som begge blev ophævet d. 1. marts 2010. Søger du en vejledning udarbejdet efter selskabslovens regler, kan du finde den under vejledninger i venstre side.)

Hver opmærksom på at SMBA IKKE følger selskabslovgivningen, men er omfattet af lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Nu har jeg skrevet stifelse dokument samt vedtægter. for et SMBA.

Er der nogen som gider at se dem og evt tilføje eller ændre.

Skriv PM.

Jeg vil helst holde udgifterne nede for stiftelsen/ registrering af virksomheden. Men skriv pm hvis og hvad i/du tager for at kigge.

Mvh

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders112:
Men skriv pm hvis og hvad i/du tager for at kigge.

Hej Anders,

Hvis de ikke selv melder sig på banen vil jeg anbefale Peter-Revisor eller Anders Mikkelsen. Begge har erfaring med SMBA og ikke mindst Erhvervs- og Selskabstyrelsens spidsfindigheder.....

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik..Jeg har givet Anders en del fiff u/b, men det altafgørende er vedtægterne,

og disse skal skrues rigtig sammen.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kommer der lige lidt generel information om SMBA. Denne ikke særligt regulerede form for selskab, er noget man skal være varsom med at stifte, især fordi der findes en række rådgivere som bestemt ikke har taget opgaven seriøst.

Det er jo et kendt faktum at SMBA'er er på sorte lister hos Skat som selskaber der bliver kontrolleret klart mere og det er helt velbegrundet.

Med de muligheder der er for at stifte ApS til næsten ingen penge og I/S, partnerselskaber som alternativer, så mangler der for seriøse virksomheder efter min opfattelse gode argumenter for at bruge en virksomhedsform, som kun få rådgivere rigtig er hjemme i reglerne omkring, når det dertil lægges at SMBA vel idag har det dårligste ry af samtlige virksomhedsformer.

Kenneth Bach

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth..Det er ikke sandt...det er ikke selskabsformen, men ejerne bagved der er

det afgørende.

Jeg har da nogle SMBA`er som kører fint også overfor omverdenen..og på den

anden side har jeg set ApS`er bliver stiftet, hvor indskudskapitalen dagen efter

stiftelsen var formøblet privat.

 

MvH

Peter 

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vi roligt blive enige om Peter. Men det er lidt som hvis du møder en meget høj bredskuldret mand med en vest, hvorpå der står HA, ham er man notorisk også mere bange for end en lille forsagt mand.

Pointen er blot at de mennesker der har brugt SMBA'er og fortsat gør det, har nogle bevæggrunde der typisk giver SMBA'erne et dårligt ry. Dette skyldes at en stor del gerne vil slippe for kapitalkrav, men stadig have begrænset hæftelse osv. og har man ikke de 80.000, så giver det bare et meget sigende billede af den type virksomheder der bliver startet på denne måde.

VIl man starte noget seriøst kan de fleste mennesker rejse 80.000 kr. og tåle at komme ind under det regelsæt som alle kan forholde sig til fordi det er meget mere reguleret nemlig selskabsloven.

Kenneth Bach

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en SU-indtægt på 2500 kroner om måneden, og lidt fritidsarbejde ved siden af, ville jeg have meget svært ved at finde 80.000 kroner, som stiftelse af ApS koster.

S.M.B.A var derfor mit valg :) Det var ikke fordi jeg gerne ville svindle eller bedrage, men blot fordi jeg ikke havde pengene til stiftelse af ApS eller A/S

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)