Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindesteeg i domænenavn er det ikke smart eller?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har fundet nogle domænenavne som jeg ´med fordel kunne anvende i forbindelse med en kommende hjemmeside.

Lige nøjagtig de domænenavne jeg havde udset mig er selvfølge optaget, men sætter jeg en binde-streg ind er de ledige.

Er dette en smart måde at gøre det på evt svar må gerne indeholde fordele og ulemper!

Vh Preben

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogle ulemper ved at bruge en bindestreg mellem 2 ord i et domæne, google ser en bindestreg som et mellemrum.

retslig inkasso gratis inkasso og inddrivelse af gæld

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenNielsen:

Der er ikke nogle ulemper ved at bruge en bindestreg mellem 2 ord i et domæne, google ser en bindestreg som et mellemrum.

Vil det sige at man skal tage to hele ord og sætte sammen med en bindestreg eller er det smartere at dele et ord?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk fået at vide (af Thomas Rosenstand, SEO-ekspert), at det kan være en direkte fordel, fordi det for google robotterne fremstår endnu mere klart og tydeligt, hvad websitet handler om.

Eksempel:

1.

usa-info.dk

2.

usainfo.dk

 

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Står du med et domæne som hedder billigebiler.dk og billige-biler.dk.

Så er billige-biler.dk bedre, da søgemaskinerne bedre kan se hvad ord det er.

For en maskine er det bedre at læse
Billige biler end billigebiler.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil heller ikke mene at det er noget problem i at vælge et domæne navn med bindestreg, sådan som udgangspunkt. Du skal dog lige tænke over, hvordan det ligger i munden, hvis du skal fortælle folk hvad dit website hedder. F.eks. www.super-cykler.dk frem for www.supercykler.dk

Du siger også at domæne navnet uden bindestreg er taget. Så skal du måske også tænke over at nogen af dine kunder kommer til at skrive det uden bindestreg og dermed kommer ind på den anden side. Hvis det er en konkurrent, som sælger det samme, kan det jo være lidt af et problem. Som de andre siger er der ikke nogen tekniske problemer i at vælge med bindestreg, men der kan være nogle praktisk issues du skal overveje.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Til gengæld er det ikke en god idé at dele et ord, som f.eks. mobil-telefon, da det så vil blive læst af Google som 2 ord og ikke som mobiltelefon. Du kan selvfølgelig ramme den lille del, der skriver/søger ordet med 2 ord.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores domæne morningtrain.net er jo som det kan ses uden mellemrum mellem morning og train, men vi er da alligevel lige i hælene på Sheena Easton og hendes sang morning train. Så en kæmpe forskel kan det da ikke gøre. Og jeg synes det er bøvlet at sige det mundtligt, når der er mellemrum.

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Madsen:

Vores domæne morningtrain.net er jo som det kan ses uden mellemrum mellem morning og train, men vi er da alligevel lige i hælene på Sheena Easton og hendes sang morning train. Så en kæmpe forskel kan det da ikke gøre. Og jeg synes det er bøvlet at sige det mundtligt, når der er mellemrum.

 

Du har sikkert lavet bedre SEO end morning-train.net, men helt fra scratch havde de en lille fordel. Fordelen ligger i at du skulle fortælle søgemaskinerne at dit domæne var 2 ord, mens det kunne læses ud fra det andet domæne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Både og - de fleste vil gøre det uden bindestregen, så du risikerer at dine kunder bruger konkurentens site.

Jeg kunne desværre ikke få f.eks. patent.dk, men tog så - i mangel af bedre - www.patentere.dk

overvej www.xxxxx.nu i stedet for www.xxxxx.dk 

i min verden er de korteste domæne navne de bedste, derfor har jeg også www.eneret.dk (og faktisk flere, for at lukke af .. :-)

som også handler om hvad vi gør: opnå eneret med et patent.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)