Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS, Holding - og hvordan jeg beskytter mit eget gode navn og rygte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Mimers Loft Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste år sagde jeg mit job i en bedkriftssundstjeneste op, og satsede 100% på mit eget, hvor jeg hjælper virksomheder med (gen-)etablering af et godt psykisk arbejdsmiljø, reduktion af sygefravær, stresshåndtering organisatorisk og individuelt, teambuilding m.v.

Jeg arbejder selv meget vidensbaseret og faktaorienteret. Følger med i forskningen på området, og anbefaler kun tiltag der har dokumenteret effekt.På sigt ønsker jeg at udvide min egen forretning til en eller anden form for tværfagligt samarbejde mellem selvstændige med fokus på alle aspekter af det gode arbejdsmiljø. Her er det tanken, at vi skal markedsføre os under et fælles navn, men have hvert vores underliggende firma.

Jeg har fundet nogle rigtig lækre lokaler - de er for store til kun mig, hvorfor jeg lejer lokaler ud til andre. Nogle af dem, jeg lejer ud til, arbejder indenfor helt andre område - eller er måske ikke helt så "jordbundne", som jeg selv.

Til lokalerne har jeg domænet www.roskildekontoret.dk

Til den fælles arbejdsmiljøindsats har jeg www.mimersloft.dk. Derudover samarbejder jeg med nogle andre dygtige folk under navnet "kompetencepsykologerne". Dette er kun registreret som et domæne (jeg har ikke fået lavet hjemmesiden endnu).

Til mig selv har jeg www.mbudvikling.dk - det er også i dette navn, jeg har min nuværende cvr registrering. Men jeg kan ikke lide navnet - og jeg vil hellere køre mine aktiviteter under navnet "Mimers Loft".

Og her kommer så mine spørgsmål, som jeg håber, nogle af jer kan hjælpe mig med:

* Hvordan sikrer jeg mig, at jeg ikke bliver slået i hartkorn med mine lejere?  Jeg vil jo helst oprette alle kontrakter i navnet "roskildekontoret", men hvad kræver det af registreringer?

* Jeg forestiller mig, at jeg nok skal have et holdingselskab og så et underliggende APS... Kan MB Udvikling så være navnet på holdingselskabet og "Mimers Loft" navnet på APS'et? Og kan jeg som anpartskapital indskyde det depositum, jeg har betalt (af mine egne penge) for mine lokaler i efteråret? Derudover så er der jo alle møblerne til 213m2 kontorer... Hvordan skydes de ind? Og hvad koster det?

* hvem kan I anbefale mig til at hjælpe mig med alle papirer og beslutningsprocesser.

På forhånd tusind tak for hjælpen!!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..du kan bruge navnene og evt. roskildekontoret som binavn i driftsselskabet.

Ja..depositum kan bruges...hvor stort er det? Møbler mv. måske...er de noget værd?

Der skal laves et apportindskud..............!

Kontakt os for en pris.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Få Peter til at lave vurderingsberetningen og få mig til at hjælpe m selskaberne
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)