Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab Malta Rettigheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har noget design jeg får noget royalty af, og jeg har tænkt på at oprette et Holdingselskab på Malta til at akkumulere indtjeningen på denne royalty. Og mine spørgsmål er i den forbindelse:

a) Kan jeg bare oprette selskabet på Malta når jeg er bosidende i Danmark ?

b) Kan jeg selv være direktør, eller skal det være en fra udlandet ?

c) Skal jeg oplyse det danske skattevæsen om at jeg har oprettet holdingselskabet på Malta ?

d) Jeg har læst mig frem til at royalties er skattefrie for Malta Holdingselskaber, hvilket må betyde at Holdingselskabet på Malta bliver skattefrit, da det kun skal have indtægt i form af løbende royalties ?

e) De penge der over årene akkumuleres har jeg tænkt mig at låne ud til et dansk selskab jeg ejer, eller til mig selv personligt. Den rente jeg betaler til Holdingselskabet på Malta for lånet er så vidt jeg kan læse mig frem til skattefri for Holdingselskabet, da Finansielle afkast er skattefrie, er dette korrekt ?

f) Vil jeg på nogen måde i Danmark blive beskattet af mit Holding selskab på Malta før jeg trækker overskuddet ud af selskabet ?

 

 

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kloge hoveder der kan byde ind med et svar ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

GusGus:

Ingen kloge hoveder der kan byde ind med et svar ?

Nok fordi du bør snakke med en der har erfaring/viden om det istedet for at vælge et offentligt forum.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal tage fat i en ekspert i Holdingselskaber i udlandet for at være sikker på at de svar du søger er korrekte. Jeg mener dog bestemt at hvis du fortsat bor i Danmark så bliver du beskattet i Danmark uanset hvor selskabet ligger. Derfor har du brug for en lokal direktør til at drive selskabet.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke du får et brugbart svar i offentligt forum. De fleste vil nok sige, at du bør betale skat i Danmark, da du formentlig gør brug af vores sygehusvæsen, kører på vores veje, og måske endda har børn, som går gratis i skole. 

Som jeg forstår det du læser vil du helst ikke betale skat af din indkomst, og det er du jo faktisk ikke ene om. Vi er bare mange, der gør det alligevel. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperFG:

Jeg synes du skal tage fat i en ekspert i Holdingselskaber i udlandet for at være sikker på at de svar du søger er korrekte. Jeg mener dog bestemt at hvis du fortsat bor i Danmark så bliver du beskattet i Danmark uanset hvor selskabet ligger. Derfor har du brug for en lokal direktør til at drive selskabet.

et selskab er skattemæssigt et "individ" og selskabets overskud beskattes i det land hvor det er hjemmehørende, om det vil give problemer af nogen art er svært at sige, disse royalty indtægter har jo en forhåndsværdi og kan umiddelbart ikke bare "skydes ind i et holdingselskab" uden at disse vurderes og beskattes.

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)