Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe med adgang til en brækket USB?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har desværre fået brækket kontakten af en USB stick. Og hvordan får man så adgang til de filer, som ligger på USB'en?

Det er ikke økonomisk værdifulde forretningsfiler, jeg har på den - det drejer sig mest om fotos jeg tog sidste sommer i England, samt filer med undervisningsmateriale.

Så det er en privat "low-cost" løsning, jeg søger???

Men hvem kan overhovedet skabe adgang ind til hukommelsen, når metal-kontakten, man sætter ind i PC'en er brækket af???

Nogen ideer??

Martin Bodilsen

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan måske hjælpe dig. Jeg er elektroingeniør og sidder i mit almindelige fuldtidsjob og udvikler elektronik med USB-interface. Jeg har efterhånden reddet adskillige prototype-print, når vi har flået USB-stikkene af dem Smile

Der er sikkert 1 - 2 timers arbejde i sådan en operation, så regn med op til 750 kr. incl. moms.

Det kræver dog at printet ikke er knækket. Tag evt. et par billeder af den, fra forskellige vinkler og send til mig - så kan jeg vurdere, om det er muligt et hente data ud. Det er nok usandsynligt, at den kan bruges efterfølgende.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tusind tak for dit venlige og hurtige svar!

Jeg tror ikke, at jeg kan tage fotos, som viser andet end at "metal-dimsen", som man sætter ind i pc'en er knækket af - men jeg kan do godt prøve!

Umiddelbart kan det lyde som om det er noget, du har prøvet før.

En af mine VUC-kursister skulle absolut ind og tjekke sin facebook på min lærer-pc, mens jeg i pausen var nede for at hente mig en kop kaffe.

Tilbage i klasselokalet bededre jeg om at få min pc-plads igen. Idet hun rejser sig og går væk kommer hun til at støde til min USB, som sad i pc'en, med det nævnte resultat til følge.

Hvis du kan lave den for 750 kr. vil jeg gerne takke ja - jeg er nemlig rimeligt sikker på, at en række af de fotos jeg tog sidste sommer i England kun findes på USB'en. Jeg havde en pragtfuld 7-ugers sommer (sølvbryllupsgave fra min kone) i mit elskede England, og hvis de fotos er tabt, får jeg dem jo aldrig igen.

Så det er ikke vigtige forretningsoplysninger, men fotos af sentimental værdi.

Er du rar at sende mig dine kontaktoplysninger på Martin@Brain-Power.dk

Ps: Det kunne evt. være, at du havde lyst til at bytte med nogetr fra min web-shop, helt eller delvist??

Med venlig hilsen

Martin

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Ja, jeg har oplevet og repareret lidt af hvert, når det gælder hundedyre elektronik-prototyperSmile

Jeg sender dig lige en mail lidt senere, når jeg får tid - ellers er der kontaktoplysninger på min hjemmeside.

Jeg vil nu alligevel gerne have et par billeder af hele dimsen, så jeg lige kan se, hvad vi har at gøre med - ikke mindst mht. "indpakningen".

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)