Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ønsker at starte en virksomhed med begrænset ansvar. Jeg har tænkt på SMBA, og også forsøgt via selskabsstyrelsen at stifte det. Jeg får så at vide at det kan jeg ikke alene. Man skal være mindst to personer.
Hvad er det for en gang øregas. Her opfordrer man så mange som muligt til at blive iværksættere, og så kan man ikke engang starte selv.
Jeg gider ikke starte et ApS, fordi jeg ikke lige har 80.000 til rådighed, og ikke et personligt selskab fordi jeg jo håber på at firmaet skal tjene penge og derfor ikke vil betale det hele i skat.

Kan nogle give et råd. Der må da være mulighed for et selskab hvor man ikke har sit hus som indsats.

 

Hilsen Palle

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle. 

Du kan ikke stifte et Smba hvis du vil drive virksomheden alene. Hele ideen med et Smba er at man er mindst 2 personer om selskabet. 

Hvis ikke du kan skaffe kr. 80.000 til anpartskapitalen, kan du i stedet vælge at drive virksomhed som enkeltmandsvirksomhed og anvende virksomhedsordningen, således at du undgår at betale topskat. Men sæt dig først grundigt ind i virksomhedsordningen for den er ikke uden problemer.

Du kan evt. også vælge at anvend et udenlandsk selskab som f.eks. et engelsk Ltd.

Der er kravet til indskudskapital meget begrænset.

men spørg nogen der ved mere om dette, end jeg gør.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)