Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop URL

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og roder med et webshop system og er ikke sikker på URLen.

URL indeholder disse udover produktets navn og undertitel.
www.dinhjemmeside.dk/produktnavn/product/show/cid-20/produkt_undertitel/category_pathway-0.html

Hvor meget skader det SEO at have det i URLen?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Fyldet midt i URL'en er bare med til at gøre den kluntet. Men på dine vegne er jeg bekymret for den sidste del, som hedder category_pathway. Det er vel en værdi, der skifter alt efter, hvilken vej man er kommet hen til produktsiden. Det er en ægte duplicate content-generator, og det skal du helst have gjort noget ved på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Hej Lasse,

Fyldet midt i URL'en er bare med til at gøre den kluntet. Men på dine vegne er jeg bekymret for den sidste del, som hedder category_pathway. Det er vel en værdi, der skifter alt efter, hvilken vej man er kommet hen til produktsiden. Det er en ægte duplicate content-generator, og det skal du helst have gjort noget ved på forhånd.

Afhænger det ikke af, hvor meget der varierer? Hvis der er en unik produktbeskrivelse til hvert produkt bliver det ikke et problem gør det?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sutjek:

Afhænger det ikke af, hvor meget der varierer? Hvis der er en unik produktbeskrivelse til hvert produkt bliver det ikke et problem gør det?

Som jeg forstår Lasses beskrivelse (og min fortolkning af elementerne), så vil den samme produktside få forskellige adresser, alt efter hvilken kategori den besøgende er kommet fra.

Dvs. siden med grønne havenisser vil få påhæftet /trae-havenisser-0.html, /hjemmelavede-havenisser-0.html, /tilbud-0.html, alt efter hvilken kategori folk kommer fra. Og det er et problem.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene, jeg vil prøve at kontakte leverandøren bag Webshop systemet og høre om eventuelle måder at fikse det på.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Sutjek:

Afhænger det ikke af, hvor meget der varierer? Hvis der er en unik produktbeskrivelse til hvert produkt bliver det ikke et problem gør det?

Som jeg forstår Lasses beskrivelse (og min fortolkning af elementerne), så vil den samme produktside få forskellige adresser, alt efter hvilken kategori den besøgende er kommet fra.

Dvs. siden med grønne havenisser vil få påhæftet /trae-havenisser-0.html, /hjemmelavede-havenisser-0.html, /tilbud-0.html, alt efter hvilken kategori folk kommer fra. Og det er et problem.

Jeg er helt enig frank, det er et problem ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)