Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lyddæmpning/akustik forbedring. Kan du hjælpe

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordjysk Marketing ApS:

Hej aminoer


Jeg er på udkig efter en leverandør der kan levere lyddæmpning/akustik forbedring til vores lokale.

Hej Christian.

Prøv hos SUMOpix i Århus
jeg er ret sikker på de laver noget lyddæmpning og akustik forbedring til firmaer.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "vælter" budgettet. Jeg kender ikke deres priser, men mon ikke man kan få noget hos dem inden for rimelighedens grænser.

mvh

Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Selvom det er gammelt, og sikkert ikke bliver læst, så er der lidt for andre der vil det samme.

Det som det drejer sig om, er at lave nogle flader der ikke er hårde. Og det kan reelt set være alt fra gardiner til sofa'er.

det som man skal, er at have nogle stoffer der absorbere lyden istedet for at reflektere dem. Tager man fx beton så reflekterer det lyden. Træ reflektere mindre, men gør det også. Og det betyder er det et beton rum, så er træ møbler ikke altid nok. Der skal noget andet til. Der kan fx ligges gulvtæppe, eller hænges et væg tæppe op.

Endvidere så vil malerier på væggene være med til at dæmpe, og placerer man dem strategisk, sådan at de steder der reflekter mest, så er det jo også et fryd for øjnene.

Problemet er ikke at der er genklang, eller at lyden bliver reflekteret. Men at man vælger de løsninger der er til det. Man kan sagtens få et profesionelt firma til at dæmpe, eller sætte en masse plader op.

Jeg ville starte med at se på lokalet. Og så evt sætte nogle tunge gardiner op ved vinduet, ligge lidt gulvtæpper. Og så bruge træ eller aller helst stof møbler. Og er der stadig problemer, så må der plader op på væggen.

/Kenneth

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth!

Tusind tak for et godt indlæg. Jeg har vist nogle ting jeg skal kigge på. Havde ikke tænkt på det med gardinerne. Vi har i dag parcienner i hele huset og der er virkelig behov for lyddæmpning!

Keep up the good work!


VH. Grzegorz.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)