Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling eller salg af ide

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke edit sine indslag? Jeg har skrevet Frank og det var til Rasmus...

 

Frank jeg vil gerne indvie dig i ideen, jeg er bare i gang med at undersøge patent mulighederne og jeg ved ikke hvor meget jeg tør fortælle før end det er på plads. Problemet er det kan laves ret billigt, så hvis jeg ikke har nogle rettigheder, så kan hvilken som helst person stjæle min ide og selv udføre den!

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

du siger bare til når du kan fortælle mere eller sende en mail til ff.ff@sol.dk

Kan desværre kun hjælpe eller melde tilbage når man ved lidt mere..

Ser frem til at høre fra dig.

Hilsen

Frank

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

For nu at komme med en eller 2 ideer til, at tænke ud af boksen....

Jeg så engang en tv udsendelse med en mand som havde indgået et væddemål med en kammerat om at han skulle samle 1 mio dåser uden pant på et år og så vandt han en kasse øl :-)

Da venner, familie m.m. hørte om ideen, samlede de dåser til ham og han fik lov til, at sætte en skraldespand på til dåser på den nærliggende campingplads, forsamlingshus m.m. og ja han endte med at samle 1.1 mio dåser som blev solgt til skrothandleren.

Udover at han fik en del dåser uden pant, så kom der ligeledes en del ind, som der var pant på. Specielt fra campingpladsen, forsamlingshuset osv hvor folk ikke gider og kigge på om der er pant på eller ej, det hele ryger blot i skraldespanden.

Så hver måned supplerede de pant dåser hans indkøbsbudget, da han jo selvfølgelig indløste pant på dem + at han havde solgt for ca. kr 120.000 i dåseskrot til skrothandleren.

En bekendt var på et tidspunkt rent økonomisk ret flad, men havde en god forretningside. Han kunne ikke låne pengene i banken og solgte derfor alt inventar i sin lejlighed. (møbler, tv, cder osv) så han til sidst havde en madras og 2 tallerkner, 2 glas og 2 sæt bestik.

Pengene brugte han til opstart af hans ide og som der kom penge ind, købte han igen møbler, tv osv....

Jeg siger ikke du skal benytte nogle af de 2 muligheder, men nogen gange skal man tro så meget på sin ide, at du vil gøre hvad som helst for at komme igang.

Om det så kræver 10 avis ruter :-)

Mvh Kim

www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim jeg kan sagtens følge dig og du har helt ret!

 

Jeg vil lige sige jeg er helt forbavset over så mange mails man får fra forskellige mennesker som siger de gerne vil være investor og jeg begynder og få mere og mere tvivl om det bare er folk som vil røve ideen? Ikke fordi jeg er sort seer, men jeg vil da lige høre om der er nogen derude som læser her, der har erfaringer med investorer via Amino og som måske kan anbefale nogen som med garanti ikke stjæler ideen, men som gør det enten fordi de synes det er sjovt og iværksætte osv.

 

Nu håber jeg ikke jeg træder nogen af dem som har skrevet til mig over tæerne, for jeg er kun taknemlig for jeres interesse, problemet er bare at den er ret ligetil min ide og derfor nem at stjæle hvis man har økonomien i orden - derfor er jeg lidt skeptisk!! Det skal man vel også være...?

 

SOS hvad har andre gjort i lignende situation? Stolet blindt på folk?

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Man skal selvfølgelig ikke stole blindt på folk, men man skal nok heller ikke tro at hver mand stjæler. Kan kun anbefale dig at mødes med nogle af de som virker mest troværdige, og så bruge din egen mavefornemmelse. 

Man skal passe på ikke at kæmpe om det største stykke kage, men lade kagen blive så stor at selv det mindste stykker er rigeligt:=)) Det er i alt fald min filosofi på området forretning. 

Mvh

Ole 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at skrive en forretningplan og gå i det lokale erhvervscenter eller udviklingspark og få planen vendt med en rådgiver...

Det er gratis langt hen ad vejen og de har også adgang til midler og investorer hvis de finder din ide god....

Der kan laves en NDA med rådgiveren hvis du har brug for det for din egen skyld.

---

Kunne du evt. finde en partner der har produktionsapparatet og lade ham deltage? Tag lidt udgangspunkt i det Jesper Buch siger, Hellere 50% af en succes end 100% af en fiasko... selvom hans % er lidt anderledes..

 

 

 

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

dem kan vi hjælpe dig med, www.eneret.dk, men vent til du er sikker på at det er færdigudviklet.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael!

Banken er interesseret i at tjene penge. De vil gerne låne dig penge, selv flere millioner, hvis de tror på at de får dem tilbage.

Hvis banken ikke tror på at du kan lykkedes med din idé, så har de i langt de fleste tilfælde ret;

du vil ikke lykkedes med din ide.

Jeg håber du forstår, at det er sådan verden hænger sammen. Det er et ubehageligt svar, men det det mest særiøse svar du kan få. Banken bliver udsat for nye forretningsmuligheder hver dag, og de er super gode til at afkode, om det her bliver en succes eller ej. Langt størstedelen af vurderingen handler om dig.

Ja dig. Ikke din idé. Man kan sælge sand i sahara, så det er dig som iværksætter det handler om. Idéer er der masser af i verden. Successer- ikke så mange..

Med venlig hilsen Jeppe

Min webshop: www.sleek.dk - Dansk mikromærke der designer t-shirts med store motiver.

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, der er så småt ved at være styr på tingene. Hvem ved, måske DU snart køber mit produkt :-))

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelPlumBertelsen:

Frank jeg vil gerne indvie dig i ideen, jeg er bare i gang med at undersøge patent mulighederne og jeg ved ikke hvor meget jeg tør fortælle før end det er på plads. Problemet er det kan laves ret billigt, så hvis jeg ikke har nogle rettigheder, så kan hvilken som helst person stjæle min ide og selv udføre den!

Har du forsøgt at f.eks google om din ide allerede er beskrevet på nettet, er det tilfældet kan du ikke så patent på din ide.   Har du iøvrigt undersøgt om din ide opfylder de generelle krav til et patent?

 

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)