Prøv at bedøm følgende, rent hypotetisk: Simeplt koncept, kræver måske 1-3 timer ugentligt arbejde, handler kun om et nyhedsbrev, 20000 tilmeldte. Hvad er sådan noget ca. værd? Er det 0,5 kr pr tilmeldte eller 2 kr.? Bare hjælp mig lidt:-) |
Hvad er det værd?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
Det afhænger rigtig meget af selve dit koncept, og hvor unik målgruppen er. Er det et nyhedsbrev med et tons forskellige mail-adresser som er samlet ind via cosignups, vil jeg ikke sige de har den store værdi. Men du gerne lige skrive på MSN, jeg er muligvis interesseret. Vi snakkes ved :-) |
// Jesper Skov
Det er folk der tilmeldt sig ganske frivilligt, og gjort noget aktivt for det:-) Men det er desværre ikke et bestemt segment, det er alle aldre. Tilmeldingerne er kommet gennem konkurrencer. Andre ideer om en pris? |
Hej Nikolaj Hvad er det du vil sælge? Hvad har brugerne sagt ja til? Hvis du bare har samlet email-adresserne ind via konkurrencer, er det BADWILL til dig og ham som køber dem af dig, da de ikke har accepteret at modtage hans email. Men uddyb |
Som tidligere nævnt så afhænger det lidt af konceptet. Er det brugere der er kommet til systemet igennem de sidste 2 måneder eller 4 år, hvor mange bouncer og hvor mange bliver reelt åbnet hvis man sender ud til dem? Er det brugere der er lovet noget præmier m.v. som er udleveret og eller har du haft udsendt til dem for at se hvor gode brugere de er. Altså åbner de mailen, genere de nogle klik (kommer naturligvis an på indholdet)… Men alt efter hvad man får, så vil prisen ligge et sted mellem 1-4 kroner pr. bruger. |
Syntes bestemt ikke der skal generaliseres for meget her, og sådan du skriver det her er helt forkert. Selvom man indsamler e-mail adresser i konkurrencer, har brugeren de accepteret at modtage nyhedsbreve. I mange tilfælde er det rigtig god markedsføring med en konkurrence, og selve brugeren er også glad for det. I de fleste tilfælde åbner folk faktisk også nyhedsbreve, som de har tilmeldt sig i en konkurrence, hvis der er noget indhold som er spændende. Hvis du tænker på de såkaldte co-regs hvor man tilmeldes en masse nyhedsbreve/konkurrencer, mere eller mindre automatisk, så vil jeg godt give dig ret - det er bestemt heller ikke god markedsføring, da man på den måde har meget svært ved at ramme den rigtige målgruppe. Det er godt nok en billig måde at skaffe mail-adresser på, mange gør det, men resultaterne er ikke begejstrende. |
// Jesper Skov
|
Det kan godt være jeg misforstod det. Men det er jo klart, at han ikke må sælge mail-adresserne til en, som har et andet nyhedsbreve. Når han sælger nyhedsbrevet, skal det jo stadig køre videre, som det gjorde før salget - hvilket jeg tror Nikolaj er klar over. |
// Jesper Skov
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)