Nej, det ved jeg og jeg kan ikke beskrive det mere detaljeret end jeg allerede har, men hvis jeg kendte dig, kunne du få lov til at se min forretningsplan. Mvh., Kurt |
Stig Viktor:Hej Kurt
Bortset fra at du har en eller flere aftaler med transportører er det egentlig Consignor du beskriver - jeg går ud fra at du kender Consignor?
Hvad er det du mener dit koncept gør bedre.
Hilsen
Stig
Hej Stig
Ja, det minder om Consignor. Både Consignor og mit system styrer processerne, som er forbundet med transport fra A til B. Men måden at gøre det på er forskellig.
Jeg mener at mit koncept er bedre på flg. områder:
- afsender skal ikke abonnere på software (som f.eks. Consignor), hvilket giver en besparelse for afsender.
- jeg skal ikke abonnere på software (som f.eks. Consignor), hvilket også giver en besparelse.
- der skal ikke installeres software for at benytte systemet.
- systemet er gratis at benytte.
- fakturering sker automatisk via systemet, hvilket reducerer administrationsudgiften.
- pakkelabels udprintes fra systemet på alm. papir.
- ved at investere i eget software, holder jeg mig uafhængig og kan løbende tilrette systemet efter behov og kunders ønsker.
- der skal ikke investeres i speciel hardware, hvilket igen holder udgifterne nede.
- der laves integration til e-handel, så indtastning foretages af modtager.
- manuel håndtering af alle forsendelser uden ekstra tillæg.
- ingen minimumsmængde. Du kan sende den mængde du vil uden restriktioner.
- leverer til private modtagere uden ekstra tillæg.
- oversigt over konto, så afsender altid er ajourført både med hensyn til forsendelser og fakturering.
- individuelle og fleksible løsninger. Kan lettere tilrette mig kunders behov.
- du kender den faktiske pris, inden du godkender.
- miljøbesparende med mere effektive kørsler.
- miljøbesparende fakturering. Foregår online uden brug af papir.
- reklamation og efterlys forsendelse foretages nemt fra afsenders konto.
- kortere behandlingstid på reklamationer og efterlysninger.
- hurtig og gratis konto oprettelse. Du betaler kun for det du sender og for de tillægsydelser du vælger.
Tiltagene er lavet, enten for at holde udgifterne nede eller for at yde en god service, hvilket gør at jeg kan tilbyde en konkurrencedygtig pris med tilhørende god service.
Du vil kunne finde flere af tiltagene hos andre fragtfirmaer, men så vidt vides, ikke dem alle hos samme fragtfirma og ikke til samme pris og serviceniveau.
Jeg mener også at det er vigtigt, at nævne de områder hvor mit koncept skiller sig negativt ud:
- Jeg tilbyder 2 hverdages levering, hvilket kan afholde nogle modtagere fra, at benytte mig.
- Software investeringen er stor, så der kræves en vis minimum tonnage for at starte op. Jeg har fået konkrete tilsagn om at varetage forsendelsen for nogle virksomheder allerede, men der er stadig et stykke vej op til minimum tonnagen. Skriv til: kurtthogersen@gmail.com og få et godt uforpligtende tilbud. For hvad kan der ske ved det?
Mvh., Kurt