Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Jo, mange leverer til brofaste øer via extern vognmænd.


Når nogen skriver levering til ikke-brofaste øer, så menes der normalt, at hvis firmaet har egne biler eller hyrer andre biler til udkørsel mellem brofaste landsdele.

Disse egne biler eller hyrede biler ville være for dyre at servicere små øer i Danmark, hvor man skal med en færge.

At man har daglige leveringer med Danske Fragtmænd, DPD, GLS, DHL, BRING og PostDanmark giver ikke dyrere fragtomkostninger til blandt andet Samsø.

Hvorfor Wupti.com skriver det, ved jeg ikke, for jeg har tit bestilt og fået leveret frit her til Samsø, så mon ikke det er en form for forbehold de kan bruge i særlige tilfælde.

Nej, jeg ved stadig ikke hvorfor man skulle vælge din løsning i forhold til andre aktører.

mvh

Nej, det ved jeg og jeg kan ikke beskrive det mere detaljeret end jeg allerede har, men hvis jeg kendte dig, kunne du få lov til at se min forretningsplan.

Mvh., Kurt 

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Stig Viktor:

Hej Kurt

Bortset fra at du har en eller flere aftaler med transportører er det egentlig Consignor du beskriver - jeg går ud fra at du kender Consignor?

Hvad er det du mener dit koncept gør bedre.

Hilsen

Stig

Hej Stig

Ja, det minder om Consignor. Både Consignor og mit system styrer processerne, som er forbundet med transport fra A til B. Men måden at gøre det på er forskellig.

Jeg mener at mit koncept er bedre på flg. områder:

- afsender skal ikke abonnere på software (som f.eks. Consignor), hvilket giver en besparelse   for afsender.

- jeg skal ikke abonnere på software (som f.eks. Consignor), hvilket også giver en    besparelse.

- der skal ikke installeres software for at benytte systemet.

- systemet er gratis at benytte.

- fakturering sker automatisk via systemet, hvilket reducerer administrationsudgiften.

- pakkelabels udprintes fra systemet på alm. papir.

- ved at investere i eget software, holder jeg mig uafhængig og kan løbende tilrette systemet  efter behov og kunders ønsker.

- der skal ikke investeres i speciel hardware, hvilket igen holder udgifterne nede.

- der laves integration til e-handel, så indtastning foretages af modtager.

- manuel håndtering af alle forsendelser uden ekstra tillæg.

- ingen minimumsmængde. Du kan sende den mængde du vil uden restriktioner.

- leverer til private modtagere uden ekstra tillæg.

- oversigt over konto, så afsender altid er ajourført både med hensyn til forsendelser og  fakturering.

- individuelle og fleksible løsninger. Kan lettere tilrette mig kunders behov. 

- du kender den faktiske pris, inden du godkender.

- miljøbesparende med mere effektive kørsler.

- miljøbesparende fakturering. Foregår online uden brug af papir.

- reklamation og efterlys forsendelse foretages nemt fra afsenders konto.

- kortere behandlingstid på reklamationer og efterlysninger.

- hurtig og gratis konto oprettelse. Du betaler kun for det du sender og for de tillægsydelser du vælger. 

Tiltagene er lavet, enten for at holde udgifterne nede eller for at yde en god service, hvilket gør at jeg kan tilbyde en konkurrencedygtig pris med tilhørende god service.

Du vil kunne finde flere af tiltagene hos andre fragtfirmaer, men så vidt vides, ikke dem alle hos samme fragtfirma og ikke til samme pris og serviceniveau.

Jeg mener også at det er vigtigt, at nævne de områder hvor mit koncept skiller sig negativt ud:

- Jeg tilbyder 2 hverdages levering, hvilket kan afholde nogle modtagere fra, at benytte mig. 

- Software investeringen er stor, så der kræves en vis minimum tonnage for at starte op. Jeg har fået konkrete tilsagn om at varetage forsendelsen for nogle virksomheder allerede, men der er stadig et stykke vej op til minimum tonnagen. Skriv til: kurtthogersen@gmail.com og få et godt uforpligtende tilbud. For hvad kan der ske ved det?

Mvh., Kurt

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)